Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door dgrr57


En de volgende foto van Ward is ook twijfelachtig [:(]





Wat is er dan twijfelachtig Patrick?[:I]

binnen wit, buiten rood [;)]

ward

Even ter verduidelijk: de buitenste kappen zijn NIET rood gekleurd, maar enkel donkerder. Vergelijk het met de glazen van een gewone bril en deze van een zonnebril. (deze laatste zijn ook donkerder..)
Op de foto die LS models op hun website heeft geplaatst voor het model in de winkelrekken is in mijn inzien de 'lenskappen' gebruikt van de I11 stuurstand.

Mvg,
Ward [8D]
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Wat LS Models betreft heb ik de indruk dat sommigen werkelijk alles uit de kast halen om dit merk in een negatief daglicht te stellen. En neen, ik heb geen aandelen in LS Models maar ik ben gewoon een tevreden klant. Ik vind dat LS van alle modeltreinmerken momenteel het beste scoort inzake prijs- kwaliteitverhouding met een hoge graad van detaillering. Hoge bomen vangen veel wind zeker?

Nee. Maar wie alleen de foto van Tothepoint en Ward zie kan de indruk hebben dat de lichten verkeerd staan. Verder ga het niet. En als jullie zeggen dat die lichten goed zijn, prima [;)] Maar neem dan eerst betere foto's [:D]

Ik heb ook de indruk dat er mensen zijn die LSM altijd willen verdedigen [:D] Dat moet niet. LSM doet dat zichzelf en zeer goed [:)]

Of misschien zijn jullie bang dat kritiek LSM zou doen verdwijnen. Een beetje serieus zijn [:D]

En ik zal zelf die M6'en niet afschieten. Ze interesseren mijn gewoon niet. Mijn teller zit geblokkeerd rond 1955, 1960 [:D]

Jurgen

De weerspiegeling in de doos geeft duidelijk een rood licht.


@ Ward: Nu heb je wel 2 keer dezelfde nummer als stuurstand. Er komt een set met een loc reeks 27 met stuurstand. Deze zal uiteraard een ander nummertje krijgen.

Zijn het trouwens functionele koppelingen want ik zie daar toch nog een NEM-schacht onder zitten?
Het lijkt me dat als je hier een kortkoppeling moet gaan insteken, dat loc en rijtuig te dicht op elkaar zullen staan ten opzichte van het grote voorbeeld. Niet om afbreuk te doen aan de modellen, maar het is gewoon iets dat ik me afvraag.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen
[Zijn het trouwens functionele koppelingen want ik zie daar toch nog een NEM-schacht onder zitten?
Het lijkt me dat als je hier een kortkoppeling moet gaan insteken, dat loc en rijtuig te dicht op elkaar zullen staan ten opzichte vn het grote voorbeeld. Niet om afbreuk te doen aan de modellen, maar het is gewoon iets dat ik me afvraag.

De MUX is niet functioneel, en vormt een vaste koppeling tussen stuurstand en lok.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ward

Voor de nummering van de stuurstandrijtuigen ga ik eens zien, desnoods omnummeren. Volgens de site van enkele winkels wordt de 27 met GF trouwens geleverd met 2x B, dus geen BDX stuurrijtuig.
In de handleiding van de stuurrijtuigen stond wel dat er een gekoppelde GF bestaat voor tussen de 2 stuurstandrijtuigen; en dan kunnen ze rijden zoals ze hedendaags (bepaalde diensten) doen, 2x18 en dan de M6 BDx'en tegen elkaar gekoppeld zoals op de foto's. Hopelijk brengen ze op termijn de 19 ook uit in model, maar dat zien we dan nog wel..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dieselfreak

[/quote] Mijn teller zit geblokkeerd rond 1955, 1960 [:D]
[/quote]

Die van mij gaat van 1955 tot 1975 maar verder houdt de interesse ook op. Dat modern spul lust ik niet, geef mij maar stoom en groene diesels, dus niet toen ze aan geelzucht begonnen lijden want dan was de lol eraf voor mij.
MC

prulleman

mijnen teller stopt in 1988, het laatste jaar op de lagere school, nu zou ik er nog spijt van krijgen[:(] zulke mooie modellen[:p] mocht het de M5 zijn, ik kocht direct een komplete ram[;)]
wat betreft die mux, dat heet niks te maken met de GF, maar met de digitale aansturing van de lok. Verwijdering van de tractiekabels (C-D-E) en een 18-draadse glasvezelkabel in plaats van de oude sonokabel. Dus elke 27 zonder traciekabels is mux[;)] overigens is de 21 ook bruikbaar, maar alleen als gesleepte ram.

rixke rail

FILMPJE
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Break302

Voor alle diskusies uit te sluiten even het volgende





Jos

Jurgen

Ik twijfel voor de aankoop.
Ze zijn eigenlijk te modern voor mijn tijdperk, zeker met de stuurstand. Langs de andere kant heb ik wel een reeks 62 van Infrabel rondrijden omdat ik hem te mooi vond om te laten staan.

Alleen de prijs schrikt me een beetje af. Meer dan ? 50,00 per rijtuig is toch wel redelijk veel. Langs de andere kant krijg je er dan ook veel voor terug.

Het is moeilijk. Waarom moet een mens toch altijd zo'n moeilijke keuzes maken h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Soit men ziet een foto van een stuurstand al dan niet met de kap gemonteerd. men trek de conclusie dat de lichten (rood en wit) verkeert op het model staan. Waar die hersenkronkel vandaan komt snap ik niet want het model staat nog niet eens op spoor en daardoor brand er GEEN enkele led. Hoe kan men dan tot die conclusie komen ?
Ik vermoed dat harry potter hier meer van weet !
Als men dan vind dat het aan mij ligt, daar stel ik me dan nog meer vragen bij. Tja als men de schuld maar op een ander kan schuiven he, maar vooral niet toegeven dat men conclusie's maakt die er niet zijn.
Stella visionen ?
What a fool believes (the doobie brothers)

En wat het filmke betreft.
Ik moet toch niet in elke post die link zetten h?. Als men de moeite niet doet om vorige posts te bekijken.
Kzal het in 't vet schrijven mss.
WIE HET DRAADJE VOLGT ZIET HET FILMKE OP EEN VAN DE VORIGE BLZ EN DAAR BRANDEN WEL DE LED'S. ENKEL MET BRANDENDE LEDS KAN MEN CONCLUDEREN WAAR ROOD EN/OF WIT GEPLAATST IS !
Anders aan de sint een bril vragen als het nu nog niet duidelijk is.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Niets van aantrekken JP , zij die kritiek geven , terecht of niet , hebben heel waarschijnlijk de rijtuigen nog niet in hun handen gehad.
Ik heb ze nu ook in mijn bezit , en dit zijn super-rijtuigen , maar daarover in een ander draadje meer.[;)]

Jurgen

JP: Er zijn mensen die die foto's via Google terugvinden en dan krijg je niet meteen te zien wat er bij die foto's geschreven staat. Dat er een filmpje bestaat gaan ze dus niet weten.
Verder zijn er mensen die op een forum alleen maar fotootjes bekijken en de tekst dus ook niet lezen. Die gaan ook verkeerde conclusies trekken.

Maar zoals ik in een vorige post al zei: dit is niet uw fout! Trek het je niet aan, geniet gewoon van je rijtuigen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

De foto's waren misleidend, maar ondertussen weten we dat de lampen correct zijn. Alles OK toch? [;)]

In de volgende MSM komt alvast een test van deze rijtuigen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *