LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

ik heb in brussel al een eerste prototype gezien dus die ven classix .
als ik ooit genoeg geld heb zijn die van[}:)] classix voor mij.

Die "prototypes" bollen al rond van begin 2000 ...




In model?

Heb je wel goed gelezen waar je precies op antwoord?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

@ Sicco:

Ik begrijp zeker wat je bedoelt met 1 stam te kopen en van loc te wisselen, zoiets zal uiteraard ook gebeuren maar dan met nog andere locs.

Het is de bedoeling van mij om 3 M6-stammen te hebben:
een P-trein bestaande uit 6 rijtuigen (4x B, 1x A, 1x AB, dus zonder stuurstand)
een Mux-trein (Bx + BD + A + B)
een gewone trein (Bx + A + BD + 3x B )

Mijn baan is groot genoeg, er kunnen tot 10 verschillende stammen rondrijden zonder probleem,
een probleem met ééntonigheid zal het niet wezen, toch niet naar de toekomst toe. Ik heb al I11-rijtuigen, daarbij komt nog I10, M5, M5m en een Beneluxstam (Prio-rijtuigen)....
Op die manier heb ik dan zeker wel wat variatie. Uiteraard zal M6 wat meer voorkomen op de baan, maar de realiteit moet zich toch min of meer representeren op de modelbaan.
Ik zou het erg vinden mocht ik maar 1 stam M6 hebben..., om dan altijd locs te verwisselen en stuurstanden eraan en eraf te doen, lijkt me nogal stom, dan beter enkele rijtuigen meer kopen...
LS biedt daarbij trouwens ook een hoop verschillende rijtuigen aan...


bollen neus

TreinTeLaat, je hebt een PM.

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Bij classiX zullen de rijtuigen volgens mij via hobbytrade komen, en volgens mij verlicht zijn, dus ik zou allesinds kiezen voor classiX, 't komt niet uit china maar uit het hoge noorden, maar M6 is iets te modern, gezien ik nu jaren '50 rij[;)]

ClassiX is niet HobbyTrade! Die samenwerking is al een tijdje van de baan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gert1

En bovendien laat Hobbytrade haar modellen bepaald niet in Hoge Noorden maken, maar ook in China. Nota bene in dezelfde fabriek als LS Models!

mvg,
Gert

Peter

Op de dozen staat anders duidelijk "Made in Denmark"

De Classix M6 rijtuigen hebben standaard geen binnenverlichting.
Die moet je apart aankopen onder ref. nr. 6099

Zie link naar website:

http://www.classix-trains.com/pdfs/classix_M6.pdf
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Zijn de M6 rijtuigen van Classix al uitgeleverd?

PeterBrz

Was het maar zo.. maar we wachten nog steeds [:D]

Gert1

citaat:
Geplaatst door Peter

Op de dozen staat anders duidelijk "Made in Denmark"



Op de dozen en zelfs op de modellen van Marklin stond heel lang 'Made in Germany' terwijl dat toch bepaald niet het geval was.
Met andere woorden: het is maar hoe je het woordje 'made' wenst te interpreteren. Ontwerp en marketing zal Hobbytrade ongetwijfeld in Denemarken doen, dus dat is voor hen reden genoeg om hun eigen land op de dozen te vermelden. Feit is dat de modellen gemaakt worden bij Modern Gala.

mvg,
Gert

Peter

mmmm, dan zouden zowel de LSM als de Classix rijtuigen in dezelfde fabriek gemaakt worden. Interessant[:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

mmmm, dan zouden zowel de LSM als de Classix rijtuigen in dezelfde fabriek gemaakt worden. Interessant[:)][:)][:)]

Ik meen dat Classix zijn modellen niet door Modern Gala laat maken, maar heel zeker ben ik het niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Eerst was er de samenwerking met hobbytrade en ik dacht nu een Oost-Duitse productie zou worden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

En ja hoor, het is Modelspoorexpo en hier is ineens LS met een 'uitleverdatum' (whahahahahaha): 'begin 2011'. Ik vermoed dat dit in het meest gunstige geval dan 30 juni is of zo.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TreinTeLaat

Er gaan dan wel wat M6-rijtuigen op mijn baan komen...
waarschijnlijk bijna elk setje dat ik ga kopen...[:D]
ik heb gelukkig nog tijd genoeg om ervoor te sparen (en vakantiejob te doen)

Jurgen

Wat me vooral opvalt is dat de prijs voor een set van 3 goedkoper is dan die van de I11-rijtuigen.
Ik vraag me af of dit ook zo zal blijven.


Men heeft het ook over het staken van een gezamenlijke productie. Weet iemand met wie men dan aan het onderhandelen was?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.