Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Sicco

Ja en alle leverdata zijn nu op 'verwacht' gezet. Handig, hoeven ze het niet elke drie maanden telkens een kwartaal op te schuiven [}:)]

Laten we het positief zien en ervan uitgaan dat het dieptepunt nu bereikt is en het allemaal beter wordt [^]

argilla

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door argilla

In Genk hing een "bericht" dat beide heren in de clinch gegaan zijn met elkaar ?. Jammer.



Misschien hadden ze dat beter publikelijk gedaan ! Dan had er misschien nog wat te zien geweest ! En misschien gewoon de stand van LS gerust gelaten aangezien er geen M6'en te zien waren !
Verder op zowat alle forums een beetje het ongenoegen van de afwezigheid van andere (Belg) handelaars die al dan niet welkom waren [?] ! In ieder geval was het niet zo het viel toch naar verluid op ! Heb al enkele modelspoorders gehoord die beweerden dat dit het laatste bezoek aan deze beurs was (ondanks de organisatie ook verveeld was met de inbeslagname)!

Groeten Peter[;)]



Zoveel negativisme Peter ?

De belangrijkste  "handelaars" waren er toch? Vanwaar die conclusie dat "ze" er niet waren ?
Wees alert met mensen die "zeggen dat, ..." of " ik zal niet ...."
(Dat is zoals met verkiezingen...uiteindelijk is het "in" het stemhokje dat er iets gebeurt!)


Verder heeft Paulogic(a) het bij het juiste eind. Samenwerken is de oplossing ( en zekers nu met de economie, die terugslag moet nog komen voor de modelspoorhandelaars zeker weten)

[;)][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

itchy

Ik vond ook dat er (zeer) weinig handelaars present waren, heb zelf heel weinig gekocht in Genk (??n lok). Verder niets dan lof over de beurs: een zeer mooie waaier van banen en baantjes, in diverse schalen, tijdperken, thema's,... een lust voor het oog! De M6 van LS heb ik niet gezien, wel de Benelux stuurstand en die zag er gewoonweg geweldig goed uit.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

wisselstromer

niet alle belgische winkeliers waren er hoor !!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ik heb vandaag best veel kinderen gezien.


Klopt, 'k had mijn jongste spruit bij en het was soms drummen op de bij enkele standhouders aanwezige trapjes.
Paul

ward

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GM3GQ56N

Blijkbaar moet er dan wel degelijk een exclusiviteitcontract zijn tussen Classix en de nmbs.
Hoewel het heel vaag wordt beschreven, zal het gewoon afwachten worden wat er verder uit de bus zal komen en hoe dit opgelost zal worden.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ward

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GM3GQ56N

Blijkbaar moet er dan wel degelijk een exclusiviteitcontract zijn tussen Classix en de nmbs.
Hoewel het heel vaag wordt beschreven, zal het gewoon afwachten worden wat er verder uit de bus zal komen en hoe dit opgelost zal worden.

Mvg



Gewoon 5 maanden wachten, op die manier kunnen wij nog een beetje sparen ! Nu kunnen wij misschien iets anders van LS kopen, misschien iets wat wij niet zouden kopen als die M6-en er wel waren !

Groeten Peter[;)]

Sicco

De vraag die me bezig houdt is die genoemde datum van februari 2012, dat is al heel snel. Als dat zou is, waarom wordt er dan zoveel ophef gemaakt, juist rond ene bedrijf waar een paar maanden vertraging meer of minder (euh.... nee, alleen meer) de gewoonste zaak van de wereld is? Zou LSM er sowieso voor februari mee komen? Wat hebben ze er zelf aan te winnen niet gewoon even te wachten tot februari en ??n van de vele andere projecten die liggen te wachten eerst op te pakken?

Nee, ik ga (en kan) geen uitspraak doen over wie hier gelijk heeft of zou moeten krijgen, ik verwonder me alleen over het feit dat dit opnieuw een lelijke zaak wordt die volgens mij makkelijk voorkomen had kunnen worden. Deze antireclame is voor niemand goed en weerhoudt ook de broodnodige nieuwe aanwas voor onze hobby (ik neem namelijk niet aan dat al die fabrikanten kunnen voortbestaan dankzij alleen die paar trouwe veelkopers/verzamelaars)

Laten we wel wezen, als je als vader voor je kind nu een keuze zou moeten maken tussen een modeltrein of ander speelgoed, en je leest dat de modeltreinfabrikanten elkaar met rechtszaken om de oren slaan over wie wat wel en niet mag maken en elkaar willen verhinderen een B-logootje op hun modellen te mogen zetten of iets dergelijks, zou dat dan de keuze van pa be?nvloeden??

conducteur

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Het jammerlijke is dat de kwaliteit van het model moet primeren, ik kan enkel maar vaststellen dat CLassix concurrent uit de markt probeert te houden wetende dat zijn model nooit de kwaliteit zal halen van de concurrent en dat hij mogelijk met een kater blijft zitten


Nog even dit draadje herlezen, met de hele heisa wordt hier veel geschreven.
[:0][:0][:0][B)][B)][B)] En op welke basis vertel je dit?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Wat mij opvalt is het verschil in komentaar tussen de twee landsdelen.
In het TMM forum een paar , en hier tientallen, in verschillende draadjes. Raar
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

@Peter

Zoals je ongetwijfeld zelf al vastgesteld hebt dat hier meer activiteit is dan op TMM (een veelvoud) en zal dan al verklaren waarom hier een veelvoud van reacties is !
Net als jij ben ik ook op TMM geregistreerd (volg enkel passief !)en als ik enkele dagen vergeet te kijken dan valt meeteen op dat daar opmerkelijk kalmer is dan hier (active topics); vaak zijn er dat op TMM op enkele dagen evenveel al hier op een doordeweekse namiddag !

@conducteur,


Mocht de kwaliteit (rij - en detaillering)dezelfde of beter zijn dan LS modellen dan begrijp ik niet dat er alles aan gedaan wordt voor de andere uit te markt te houden ! Laat de markt dan beslissen wat de mooiste en het realistische model is !
Blijkbaar zijn ze bij Classix nog niet zo zeker over het geleverde materiaal, als je dan reacties van kopers leest dan zijn alle commentaren niet echt possitief ! Verder vind ik hier andere niets dan possitieve (te..) waarvan ik denk (en eigenlijk zelf al gehoord van andere forum-leden) van mensen uit de omgeving van Classix.

Misschien eens verder gaan en aan mensen vragen die de wagons kochten wie zou zijn wagons terug wil geven met teruggave van geld ? Ik vrees en las helaas veel ! Ik kocht ze niet en zal ze ook niet kopen(na lezen van al de commentaten , zonder buffers rijden , ......) al zijn ze aan halve prijs te koop ! Verder wens ik de mensen die ze toch kopen veel GELUK ! Misschien zullen ze het wel nodig hebben !

Groeten Peter[;)]

conducteur

Als ze niet rijden op je treinbaan, dan is dat niet de schuld van classiX, maar van je treinbaan. Dat heb ik al hier/elders proberen duidelijk te maken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als ze niet rijden op je treinbaan, dan is dat niet de schuld van classiX, maar van je treinbaan. Dat heb ik al hier/elders proberen duidelijk te maken.



Dat hoef jij mij niet duidelijk te maken , want dat slaat werkelijk nergens op!![xx(]

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als ze niet rijden op je treinbaan, dan is dat niet de schuld van classiX, maar van je treinbaan. Dat heb ik al hier/elders proberen duidelijk te maken.



Dat hoef jij mij niet duidelijk te maken , want dat slaat werkelijk nergens op!![xx(]


Heb het al 3x geprobeerd, maar nu geef ik het op[xx(][xx(][xx(][V][V][V]
Toch nog een poging doen: Ik rij zelf TPIII, en een van de redenen daarvoor is dat ik makkelijker met korte treinen kan rijden. L-rijtuigen zijn maar een 24cm lang op 1/87, lange goederenwagens zijn er ook nauwelijks. Dit laat mij toe om wel met korte treinen te rijden, en door ietwat krappere bogen dan voor een 'moderne' baan. Hierdoor komt er op mijn beperkte ruimte (max 4m?) wat extra ruimte vrij voor bv het station. Lange stoomlocomotieven komen hier ook bv niet. Een 25, zoals die nu uit is, koop ik gewoon niet, omdat die te lang is.(en te groot voor op een zijlijntje)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

Afspraak over enkele maanden (ik kan wachten hoor)...
Ik ben er zeker van dat MSM dan een artikel maakt met een objectieve vergelijking tussen beide producten.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail