Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Sicco

Laten we heel eerlijk zijn, zolang van LSM 80 procent van wat ze momenteel w?l uitbrengen modellen zijn die anderen ook uitbrengen, vind ik de meerwaarde op het moment even beperkt. Ik wordt pas weer enthousiast als ze de modellen gaan maken die ze hebben aangekondigd en er nog helemaal niet zijn. Maar dat is persoonlijk, als tijdperk IV-rijder.

ward

Ik was er zelf niet bij, maar betreur de actie ten zeerste.
Langs beide kanten is er wat kinderachtig gereageerd als je het mij vraagt, maar dat zal wel door de actie / reactie komen.
Op het werk maken we dit helaas ook dagelijks mee, wat echt jammer is.
Persoonlijk maakt het mij niet uit welke naam op de doos van de verpakking staat, maar als ik zo een prijzig model koop verwacht ik wel dat die niet ontspoort als ze op mn baan rijdt.. en dat de afwerking correct is.
Ik wacht gewoon geduldig af, en het beste model dat uitkomt / uitgekomen is zal ik me dan wel kopen.
En of dat uiteindelijk de LSM, de Classix of eender welk merk is maakt me niet uit. En is het volgend jaar pas? Dan komen er mss 2 stammen ipv 1, en ik zal er niet van doodgaan..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Gerolf

citaat:
Geplaatst door boke
Wat ik wel gezien heb op de beurs in Genk gisteren? Bijna geen kinderen en een publiek met een redelijk oude gemiddelde leeftijd? Is het dat wat ze willen de fabrikanten en winkeliers? [}:)]
Ik heb vandaag best veel kinderen gezien. Misschien is zondag meer een "familiedag", terwijl zaterdag meer iets is voor de "hevigere" modelbouwers die op koopjesjacht gaan? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

als ik zo een prijzig model koop verwacht ik wel dat die niet ontspoort als ze op mn baan rijdt..

Dat heeft totaal niets met de fabrikant of het zeer geslaagde product te maken, maar eerder met uw treinbaan. Je kunt moeilijk verlangen dat een rijtuig van 30cm door een bocht gaat met een straal, bijna evenlang. En zeker niet door een S bocht.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door conducteur

als ik zo een prijzig model koop verwacht ik wel dat die niet ontspoort als ze op mn baan rijdt..

Dat heeft totaal niets met de fabrikant of het zeer geslaagde product te maken, maar eerder met uw treinbaan. Je kunt moeilijk verlangen dat een rijtuig van 30cm door een bocht gaat met een straal, bijna evenlang. En zeker niet door een S bocht.



Waarom niet? Dergelijke modelbanen bestaan en niet iedereen (waaronder ik) heeft momenteel de mogelijkheid om een deftige baan te bouwen. Als het nu gaat om een tapijtbaan of realistische baan, die modellen moeten toch gewoon perfect rijden?

@Gerolf: er waren wel kids maar eigenlijk bitter weinig. En ze waren bijna enkel te vinden bij de stand van Marklin. Waar die My World ICE's eigenlijk wel veel aantrek hadden.
 

conducteur

Een 30 cm rijtuig door een 36cm bocht is vragen om problemen, een utopie dus, is het nu een Roco, Classix of lsm.

Ik ben bezig met plannen tekenen voor mijn treinbaan hier in mijn kamer. Met de laatste msm erbij citeer ik even:

"Kies de bogen zo ruim mogelijk. In elk geval zo ruim dat al het rollend materieel probleemloos door kan rijden. "
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door conducteur

Een 30 cm rijtuig door een 36cm bocht is vragen om problemen, een utopie dus, is het nu een Roco, Classix of lsm.

Ik ben bezig met plannen tekenen voor mijn treinbaan hier in mijn kamer. Met de laatste msm erbij citeer ik even:

"Kies de bogen zo ruim mogelijk. In elk geval zo ruim dat al het rollend materieel probleemloos door kan rijden. "



Wat doet 10-jarige Timmy dan die nu en dan een baan op de grote tafel in de woonkamer mag leggen?
 

ward

Conducteur, zoals je zelf aanhaalt is het het beste om de bochten zo groot te maken. Waar ik me wel vragen bij stel is als je een model uitbrengt, deze niet op elk type baan kan rijden, of hier problemen mee kan krijgen. Ik weet niet hoelang de I11 van LS zijn, of de bach wagens van roco, die zijn naar mijn inzien ook enorm lang, maar deze hebben hier geen probleem mee. Zelf heb ik de Classix nog niet binnen gehaald, gewoon omdat ik wil wachten en ze eens rustig  wil vergelijken met de LS Models naar afwerking, mogelijkheden en prestaties op alle banen.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

argilla

In Genk hing een "bericht" dat beide heren in de clinch gegaan zijn met elkaar ?. Jammer.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door argilla

In Genk hing een "bericht" dat beide heren in de clinch gegaan zijn met elkaar ?. Jammer.



Misschien hadden ze dat beter publikelijk gedaan ! Dan had er misschien nog wat te zien geweest ! En misschien gewoon de stand van LS gerust gelaten aangezien er geen M6'en te zien waren !
Verder op zowat alle forums een beetje het ongenoegen van de afwezigheid van andere (Belg) handelaars die al dan niet welkom waren [?] ! In ieder geval was het niet zo het viel toch naar verluid op ! Heb al enkele modelspoorders gehoord die beweerden dat dit het laatste bezoek aan deze beurs was (ondanks de organisatie ook verveeld was met de inbeslagname)!

Groeten Peter[;)]

Peter

Mijn konklusie over heel die heisa in Genk, is dat het in feite een storm in een glas water is. Enkelingen hebben het met eigen ogen gezien, de rest heeft het van horen zeggen of gelezen. Vergeet niet dat slechts een klein percentage modelspoorders magazines leest, zowel hier als in andere landen. De overgrote meerderheid  van modelspoorders (of met treintjes spelers) gaat gewoon ergens een winkel binnen en koopt wat hij mooi vind en/of kan betalen, en trekt zich niets aan van het feit dat firma X een ruzie, vete enz. heeft met firma Y
PS: ik koop geen van beide M6 modellen omdat ze niet op mijn baan passen in het voorbeeld dat ik probeer na te streven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Over wat gebeurd is tussen LS en  Traintechnology  ga ik mij niet uitspreken omdat
te veel info ontbreekt over de situatie.

Echter merk ik dat in ons toch zo kleine landje, met nog
slechts enkele winkels en nog slechts enkele 'initiatief' nemers om iets belgisch
te verwezenlijken, men nog steeds niet beseft dat samenwerken veel
makkelijker en economischer is dan elkaar tegenwerken.

Er is een spreuk : 'if you can't beat them, join them'. En deze bevat veel waarheid.

Destijds heeft de OVB groep ook aangetoond dat het kon. Alhoewel ik vernomen
heb dat ze 'ervoor' niet zo tuk waren op elkaar. Maar plots doen ze het toch en er
wordt er nu nog over gesproken.

Als men nu eens enkele malen per jaar met alle strijders van deze kruistochten rond
een mooie ronde tafel zouden gaan zitten en dan eens aan elkaar zouden voorstellen
wat men eventueel zou willen of kunnen ontwikkelen. Samenwerken ipv tegenwerken.
Men zegt toch l'Union fait la for?e, niet ?

Utopie ??? Ik denk van niet. Trouwens... stel dat je met zo'n verenigde krachten bij
de chinese 'bouwer' gaat aankloppen...
Betere prijzen, betere afwerking zonder tegenslagen, snellere productie, enz.
Dan pas ben je voor hen ook iets geloofwaardiger en iets belangrijker.
Een M of Flm of R enz hebben ook meer drukkracht door hun 'volume', toch ?

Voorstel : Belgische Trein Producenten : BT producties... resulteert dan ook in
Betere Treinen voor ons !

Dit is hoe ik het zie en is niet moraliserend maar adviserend bedoeld.

En schiet mij nu maar allemaal af zie...[:D][:D][:D]


Edit : Kleine toevoeging... als ze dan wat hulp nodig hebben... voor een klein
percentje kunnen ze op mij rekenen hoor ![:D][8D][^]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

@Peter,

ik zou toch willen zeggen dat je je toch een beetje vergist !

Gisteren op onze opendeurdag(doe ik altijd !) stelde ik de vraag aan mensen die komen naar onze opendeurdag hoe ze vernamen van het gebeuren, vaak informeer ik waar ze wonen en of ze geinteresseerd zijn in het clubleven, er zijn er een aantal die resuluut zeggen geen interesse, je hebt een aantal die twijfelen  en die stel ik dan de vraag of ze eens een clubavondje willen bijwonen, vaak komen die een eerste keer op kousevoeten maar een aantal blijft toch komen !

Verder hoor ik dat ze toch op de hoogte waren van al dan niet foute M6-en van Cl., de vertoning in Genk en dat hadden ze toch allemaal gelezen op ons forum !
Dus stellen dat men zomaar koopt is toch wel een beetje simplistisch voorgesteld, ik denk dat mensen (vooral die die herbeginnen) zich toch goed informeren hetzij in een club, een kennis, ons tijdschrift of ons forum !
Zodat hun eerste aankoop toch heel overwogen gekocht wordt ! Bij  mensen die voor 't eerst treinen kopen kun je gerust stellen dat ze naar de winkel gaan en kopen wat aantrekkelijk is !

Groeten Peter[;)]

Peter

Je kan gelijk hebben, maar de mensen die naar zo'n beurs, een open deur of tentoonstelling komen, zijn er die ergens al tot de "beter" geinformeerden behoren. Als ik soms mensen bezig zie en hoor in een modelspoorwinkel, dan durf ik dat toch betwijfelen.
Een enquette een hele tijd geleden door oa. de Duitse MIBA in modelspoorwinkels, gaf toch een heel ander beeld, en dit ondanks het feit dat er daar vele tentoonstellings banen zijn die het hele jaar door bijna alle dagen van de week open zijn. Op dat punt moet er hier nog veel veranderen. (alhoewel hier in Antwerpen de Modeltrein akademie een poging doet)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Trouwens opgemerkt dat alle informatie betreffende de M-en verdwenen zijn van de LS-site !
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
groeten Peter