Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Jurgen

Ze zijn er dan toch eindelijk mee begonnen!

Op hun website staan nu de eerste 3D-tekeningen.

Eerste modellen volgens hun site in het 3de kwartaal van 2010. Ik gok eerder op 2012, maar ik wacht in ieder geval af.
Voor mij hoeft het dit jaar zelfs niet meer, er is al genoeg dat ik wil hebben. :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Inderdaad, laat het nu maar effe rusten. Ik heb ze besteld maar ik wacht ook op de resultaten van classiX.

chef garde

Zien wel.  De M6 van Classix zijn voorzien voor eind juni, das nog welgeteld 1 week te gaan voor die mannen.  En mijn budget gaat vanmiddag naar de sets I11'en van LSM.  Afwachten wat de M6'en van Classix zullen brengen.  Een nieuwe fabricant ...  Toegegeven, de 3D-tekeningen van M6 van LSM zien er al veelbelovend uit.

the_gold

Ik heb ook de complete set van classiX besteld, dat worden dus 2 rammen M6. Hopelijk zal het een mooi resultaat zijn.

TreinTeLaat

Ik denk dat LSM gedetailleerder gaat zijn, de 3D-tekeningen zagen er eminent uit !

Nu, ik denk dat ik gewoon een stammetje van Classix koop zodat ik al een paar M6'en heb, en dat ik de rest koop van LS Models. (3 kwartaal 2010, ik hoop dat het nog een jaar duurt, en als het zolang duurt als de I11'en, dan heb ik nog 2 jaar tijd om te sparen voor een M6 P-trein en een M6 Mux-trein

TreinTeLaat

iemand een idee wanneer ze nu echt gaan uitkomen? het is bijna eind juli !

Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

iemand een idee wanneer ze nu echt gaan uitkomen? het is bijna eind juli !




Jij weet ook niet wat je wil h?. In je vorige reactie zei je dat het nog een jaar mocht duren en nog geen 14 dagen verder zit je al op hete kolen.

Reken gewoon nog minstens een jaar voor die rijtuigen van LS. Als je echt niet kan wachten op een M6, koop dan die van Classix, die zullen eerst zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

ik heb in brussel al een eerste prototype gezien dus die ven classix .
als ik ooit genoeg geld heb zijn die van[}:)] classix voor mij.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

hapkin

vanmiegroet "prototype" bedoel je dan een echt rijtuig of zo een 3d print

mvg Steve

TreinTeLaat

@ Jurgen:  Ik wacht op de M6 van ClassiX, als die goed zijn en naar mijn wens, dan koop ik daar een stammetje van 5 à 6 rijtuigen van..

Desondanks hoop ik dat LS nog lang genoeg wacht met de M6 op de markt uit te brengen.
Ik wil namelijk alle M6-rijtuigen die LS op de markt brengt (dus setje met stuurstand, setje stuurstand met automatische koppeling, setje met ABD-rijtuig, setje met BD-rijtuig, de 2 versies 'tijdelijke 2e klasse' en dan de HLE27 met automatische koppeling die in een setje zit met 2 M6B-rijtuigen...)

Dat is een hele boterham die me zeker een 900 euro zal kosten. Dat geld heb ik er zeker voor over .
M6 behoort tot het pareltje van mijn modelbaan (tijdperk VI ).

Het is een reeks die het meest is uitgebracht en die wel moet terugkomen op mijn modelbaan.
Ik wil een P-trein van M6'en (heb de HLE 13 al gekocht)
Ik wil een MUX-trein, zijnde dus die HLE 27 met automatische koppeling en 4 of 5 rijtuigen
En dan nog een gewone stam met een HLE 18 Siemens  (die komen nog wel uit)

M6 speelt een grote rol en ik vind ze wel mooi.

Maar omdat ik student ben, is zomaar 900 euro ophoesten niet vanzelfsprekend. Ik werk het maximum aantal dagen ik mag werken (23 dagen vakantie + 23 dagen erbuiten), maar voor het jaar 2010 past het niet meer in mijn budget...
Dus als LS nog wacht tot na maart 2011, dan kan ik alles perfect betalen.

ClassiX kan nu ook komen, ik zie wel wat ik doe, maar omdat het eenb onbekend merk (tot nog toe) is, wacht ik liever af tot anderen hun commentaren hebben gegeven en er foto's op het forum verschijnen

Sicco

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Dat is een hele boterham die me zeker een 900 euro zal kosten. Dat geld heb ik er zeker voor over .


Ik wil je keuze natuurlijk niet aan een waardeoordeel onderrichten, maar dit is puur omdat ik mijzelf in dit soort gevallen ben tegengekomen: is het werkelijk verstandig om voor 900 euro aan dezelfde rijtuigen aan te schaffen? Hoe groot is je baan? Kun je met al die rijtuigen tegelijkertijd rijden zonder dat het eentonig of een 'M6-reclamebaan' wordt? Is het niet verstandiger het bij ??n rame te houden (en dan ook nog eens niet zo lang als in het echt, want ook dat is op een gemiddelde modelbaan veel te lang) en het resterende geld aan iets anders te besteden?

Waarom zou je niet dezelfde stam gebruiken met telkens andere locomotieven (dan de 27, dan de 13 en dan de 18)

conducteur

Bij classiX zullen de rijtuigen volgens mij via hobbytrade komen, en volgens mij verlicht zijn, dus ik zou allesinds kiezen voor classiX, 't komt niet uit china maar uit het hoge noorden, maar M6 is iets te modern, gezien ik nu jaren '50 rij[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vanmiegroet

@ hapkin een echt model .
Met inderdaad verlichting voor wisselstroom
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

Ik heb zelf de dubbeldekkers van Hobby Trade in de versie van de Schwarzwaldbahn, en ben heel tevreden over de modellen. Enkel de binneninrichting (zetels) mogen een likje donkerder blauwe verf krijgen. De rijtuigen zijn inderdaad al voorzien van binnenverlichting en wisselende frontverlichting, en het stuurstand rijtuig is voorzien van een NEM stekker voor decoder. Ook de richtingsborden op de zijkanten zijn verlicht. Of de rijtuigen van Classix echter ook door HobbyTrade gemaakt worden weet ik niet zeker.
Wat ik wel weet is dat ze zeker niet de mindere zullen zijn van de LSM modellen. Normaal zouden ze volgende maand in de handel moeten zijn.

Edit: De Classix modellen hebben standaard geen binnenverlichting. Je moet die apart bestellen (zie http://www.classix-trains.com/)
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

ik heb in brussel al een eerste prototype gezien dus die ven classix .
als ik ooit genoeg geld heb zijn die van[}:)] classix voor mij.

Die "prototypes" bollen al rond van begin 2000 ...