Zelfbouw watertoren 1

Gestart door 1op32, 21 juni 2010, 15:34:06 PM

eddy

Hoi Geert,
graag wat maten erbij,hoogte en diameter buis.Trap ziet er picco bello uit.[:p]

groeten eddy

1op32

Dag Eddy de buis heeft een diameter van 125mm de bovenzijde van de kuip meet 210mm en de totale hoogte is ongeveer 38cm.
Deze ochtend een 1mm dikke plasticard rond gesneden voor het wateroppervlak en wat details van de piping en looprooster gemaakt.
Deze krijgen straks een laagje zwarte verf.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Gerolf

Aha, naar een bestaand voorbeeld dus.
Ik was wat bezorgd om de "kraag" tussen buis en verloopstuk, maar dat klopt toch met je voorbeeld [8D]
Ik zie dat het bakstenen deel onderaan breder is. Dat wordt een compromis, vermoed ik?
Je detaillering lijkt in elk geval dik in orde te geraken [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

1op32

Dag Gerolf,
inderdaad de mantel is conisch bij het voorbeeld, wat eigenlijk ook veel mooier is, maar zoals je al schreef is dat een compromis...
Een conische mantel laat niet toe om baksteenplaat op te kleven zonder dat de voegen scheef gaan lopen. Inkrassen zou evt. een optie zijn en dat zie ik niet zitten. Ee mantel in pleisterwerk zou ook kunnen maar ik heb gekozen voor baksteen.
Straks maak ik de peil-lat of hoe heet zoiets dat het waterniveau aanduid ?
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

De klinknagels aan de binnenzijde van de kuip aangebracht.
Het waterniveau aangebracht dmv een 1mm plasticard plaat.
Alles een basis kleurtje gegeven.
Nu dient alles een eerste verweer laag te krijgen en kunnen de onderdelen op hun plaats gelijmd worden.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

1op32

Toch nog een beetje tijd gevonden om de kuip een eerste verwering te geven in basis bruin. Nu volgen nog een washing met zwart en het aanbrengen van roest.
Intussen ook de lat voor aanduiding van het water niveau op zijn plaats gelijmd. Het begint al een klein beetje zicht te krijgen.

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Havoc

Heel knap, maar met al die regen die er gisteren gevallen is had ik toch meer water in die kuip verwacht. Lekken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

1op32

Deze is speciaal voor jou Johan : water in de kuip ![;)]
Ook het plaatsje op de baan is intussen gereed gebracht.


De inspectieputten met de afsluiters voor water aan- en afvoer zijn ook reeds geplaatst.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Paulogic

Diene bonk gehoord en gevoeld... [:D][:D]
Yep zat naast mijn stoelken... ik zal toch terug een
kinderzitje moeten installeren dat ik niet uit
mijn stoeleke totter.[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

[:0] Dat "kuipje" ziet er erg mooi uit [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Gerolf

[:0] Dat "kuipje" ziet er erg mooi uit [:p]


Mooi? Ik wil er toch niet in gaan zwemmen... Of bedoelde je dit met mooi? [:D]