Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Touchcab

Gestart door C-rail, 19 juni 2010, 21:18:37 PM

C-rail

Vandaag gevonden op het WereldWijdeWeb.

www.touchcab.com

Oftewel, je baan besturen met je iPhone/iPod^, mits je over een internetverbinding beschikt tussen je CS1 of ECoS1/2.

Het enige wat mij ervan weerhoudt dit te doen is een Crossover kabel, maar ik spring deze week wel even binnen bij de Fn*c.8D

eric

Hou ons op de hoogte h? Cedric

C-rail

Doe ik zeker, ik moet enkel nog een Crossover gaan kopen, m'n CS updaten naar 2.0.4. En dan m'n CS verbinden met de router/PC in verbinding met router. En dan bestuur ik m'n baan met de iPod!


C-rail

@hobbyist: Inderdaad, maar ik ben niet zo'n held met elektronica[:D]

Voor de techneuten onder ons: Kan ik mijn CS1 rechtstreeks verbinden met een router dmv eengewone ethernet-kabel, of moet het absoluut een crossover-kabel zijn?

Paulogic

C-rail

Koop geen cross want die zijn enkel gebruikelijk tussen
2 apparaten rechtstreeds bv pc en cs.

Als er een router tussenzit (of switch / hub) gebruik je een gewone nerwerkkabel. Enkel uw IP van uw CS instellen binnen uw range.
Er zijn hier wel enkele addertjes naargelang router of niet en
naar gelang provider en zo. Maar je mag me mailen of zelfs bellen,
ik help u graag verder.
mvg,
Paul(ogic)

C-rail

@ Paulogic: Een cross heb ik sowieso nodig (denk ik), want ik moet nog een firmware update doen tussen de CS en mijn PC. En dat werkt niet met een netwerkkabel.

En als mijn CS ge?pdated is, kan ik dan met een intranet tussen de CS, verbonden met de router met een netwerkkabel, en de iPod verbonden met die router alles besturen?

Want op een beurs kan ik dan gewoon de router meenemen, zonder dat ik een internetverbinding nodig heb.

Allez, dat is toch wat ik denk te kunnen doen...
Corrogeer me als ik fout ben[:I][:D]

Paulogic

Werkt de update niet via lan ??? enkel rechtstreeks ?
Dan heb ik het verkeerd voor maar ik dacht dat je de CD
ook zo kon koppelen.

Touchcab werkt prima over router. Installeren op je iPhone en
het ip-adres ingeven. Zorgen dat je iPhone op je draadloos
netwerk kan en dan je CS met gewone lan-kabel naar router.
(Internet is niet nodig.)

Ik doe dit ook zo met mijn ECoS.

T'is wel handig, zeker als je ergens een ontsporing moet oplossen
of iets in uw schaduwstation moet doen terwijl je ergens in of onder
moet kruipen om er bij te geraken.

mvg,
Paul(ogic)

C-rail

Anders probeer ik de CS eens te koppelen met een gewone netwerkkabel met de router, en dan eens proberen te updaten, anders ga ik deze week wel een crossover halen.

Toch bedankt voor de info! Als alles werkt, zullen we TouchCab zeker gebruiken op onze beurs, dan kunnen we met 5 elk een loc besturen [^][:D]

argilla

Wel heel koel maar toch eerst effe goed lezen want( zoals in het draadje van C-rail reeds aangehaald), het kan alleen voor Marklin Central Station ( ref 60212) of met een Ecos command station van Esu.
Dus geen Rocomotion en andere.

De applicatie zelf downloaden kost je ? 6. Nu das geen geld.
Misschien komen er de andere sys. bij in de toekomst.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

C-rail

Het werkt![^]
Ik heb de CS eindelijk kunnen updaten! Zoals Paulogic zie: de CS gewoon verbinden met de router, en dan updaten.

Dan gewoon kijken wel IP-adres je CS gekregen heeft, deze invoeren in de iPod en alles werkt.

@Argilla: ik gebruik momenteel de gratis applicatie, die is identiek aan de betalende versie. Alleen kan je er geen megneetartikelen mee schakelen.

Paulogic

Ik ben blij dat je het aan de praat hebt gekregen,

Top applicatie vind ik, mega cool dude...
mvg,
Paul(ogic)

C-rail

Ja, het is echt een fantastisch stukje software! En het werkt echt supervlot. Ik heb echter wel de Free versie, maar voor wat ik het gebruik heb ik niet meer nodig dan dat.[:o)]

Het enige wat ik nu nog nodig heb is een extra router, zodat ik Touchcab op beurzen en ik m'n kelder (waar m'n provisoire baan staat) kan gebruiken. Ik denk dat ik dinsdag maar eens een goedkoop routertje ga halen. Ik dacht aan een simpel model zoals de "LINKSYS WRL-G HOME ROUTER SPEED BURST". Tenzij iemand een beter alternatief kent?[?]

argilla

Nu zit (letterlijk) te denken aan het volgende; het DCC protocol is juist ontworpen voor een uniformiteit te hebben of te verkrijgen  in het dcc format.
Waarom zou dit  ( touchcab)dan ook niet werken met een rocomotion format ??
maw wat is het verschil dan tussen Ecos en Maus protocol. Gezien de applicatie die ook verschijnt op het Maus proto dezelfde zijn als Tc, alleen heb je bij Touchcab het in kleuren ?? of is deze gedachtengang niet helemaal juist ???

Wie weet meer.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

C-rail

De mensen van TouchCab zeggen dat in principe elke centrale met een connectie voor een netwerkkabel bestuurd kan worden met TouchCab. En het is ook multiprotocol, want het gaat uit van je centrale. Het enige wat je dus nodig hebt volgens TouchCab zelf, is dus een connectie met een router.

Hopelijk helpt dit al wat?[:I]