Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

EB type 30 ombouw van LMS 4F (Lima - schaal N)

Gestart door Michiel, 17 juni 2010, 18:03:17 PM

conducteur

Jammer... Maar je hebt toch veel bijgeleerd. Dat zou ik ook belangrijk vinden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Ik heb de loc toch nog snel in een kleurtje gezet en weer samengesteld. Samen met de Pruisische ex-T16 op een spoor is het duidelijk dat het "would-be" type 30 toch wel heel veel te groot is. Na een hoop twijfel ga ik haar toch niet gebruiken, ook niet als dummy. Daarvoor stoort ze te veel door haar grootte.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Tja duidelijk iets buiten de maat... maak er een Tommytreintje van...
hebben de kinderen er toch nog wat aan, niet ???
mvg,
Paul(ogic)

evan

Michiel,

Hier wat inspiratie[:D][:D][:D]
http://www.thomasandfriends.com/others/about.html

Jammer van de grootte, maar je hebt weer wat ervaring bij[;)]

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Erg jammer voor je, Michiel.
Zelf een kap "from scratch" maken is geen optie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Na de paar "tegenslagen" om een McIntosh te maken via ombouw uit een Engelse locomotief, speel ik inderdaad met het idee om de kap te gaan scratchbuilden. Dat lijkt me erg leuk om doen, maar wel tijdrovend. Ik ga wel eerste eens uitzoeken welk model me het meest haalbare lijkt, en waarvan ik een onderstel kan gebruiken van een courant verkrijgbaar (occasie) model. Jullie horen het wel wanneer ik eraan begin. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)