Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Niewe treinvereniging

Gestart door vanmiegroet, 15 juni 2010, 11:43:17 AM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ruben,

als jij die treinen rijdend krijgt, en er een hoopje reclame bovenop gooit, dan zal je je publiek hebben. Daar zal je je geen zorgen over hoeven te maken.

Ik denk dat je eerste zorg is, hoe krijg ik dit alles ge?rganiseerd, en hoe krijg ik het gefinancierd. Je hoeft aan ons geen permissie te vragen.

Gewoon doen! Bel, schrijf, vergader... en zie tot hoever je je droom tot werkelijkheid kan omtoveren. Maar verwacht geen mirakels, want iedereen zal je boter bij de vis vragen, want daar buiten is het een bikkel-harde wereld.


Michiel, ik schrijf dit berichtje omdat ik vrees dat je Ruben(volgens profile 13 jaar oud)bijna een zegen geeft om door te gaan.
Die jongen zit vast vol met ideeen, heeft ook een heleboel dromen daar niets mis mee,maar heeft het probleem dat hij aan iets begint waar hij de gevolgen niet realiseert.Wanneer je iets organiseert dan ben je verantwoordelijk. Ik ken bij mijn weten niets dat georganiseerd werd met een 13 jarige als verantwoordelijke.Verder zijn in deze wereld mensen die geen probleem hebben met de jeudige naieviteit van jeudige mensen in het algemeen.Ruben, ik wil je nu niet kleineren maar nu heb jij de leeftijd om met miniatuur-treintjes te rijden. Voor die grote treinen daar ben tenminste 5 jaar te jong.Wij(ik denk dat ik mag zeggen dat ik voor alle mensen spreek die op het forum aan de slag zijn en die het goed met je menen)willen je op die manier duidelijk  maken dat je aan iets begint waar zelfs een volwassene niet in slaagt. Verenigingen zoals TSP, Maldegem,en vele andere komen financieel rond met hun ritten door wat zij rond dit gebeuren organiseren(denk aan rommelmarkt, bar, pannekoeken,enz....)Wanneer jij zo iets organiseert dan zullen die mensen dat nooit uit handen geven ; het is hun enigste bron van inkomsten naast entrees en ritten voor de trein.Wanneer je zoiets wil organiseren dan moet je op 10tallen mensen kunnen betrouwen(wat in deze tijd ook al niet vanzelfsprekend is). Hiemee bedoel ik niet alleen het feit dat er veel geld door de handen gaat, maar ook het feit als je iets organiseert dat er altijd mensen zijn die hun kat sturen niettegenstaande zij beloofden mee te werken.Verder zou ik je vragen om met zo'n dingen niet meer op het forum te komen(alvast niet voor je 18 jaar bent).Ik denk dat je ouders hier niet van op de hoogte zijn ; zij zouden waarschijnelijk hetzelfde vertellen van wat ik U tracht aan het verstand te brengen.Verder heb je misschien al gemerkt als je iets op het forum plaatst of vraagt de mensen niet reageren of op een nog vriendelijke manier trachten te vertellen dat
ze je niet au serieux pakken door je jeudige leeftijd en de ideeen die je tracht verkocht te krijgen.Ruben, ik hoop dat ik U niet gekwetst heb, ik hoop dat je nu en later nog een heleboel ideeen hebt,dat je mag blijven dromen maar realiseer dat dromen dromen moeten blijven en geen nachtmerries worden.
Vervolgens zou ik zeggen als je wenst te organiseren ga bij TSP, Maldegem of die verening daar bij U in de buurt,sluit je aan en op die manier kun je ook iets organiseren of in ieder geval meewerken om te organiseren.Wanneer je daar meewerkt zal je misschien ervaren dat iets organiseren niet zo vanzelfsprekend is en soms aardig moeilijk om uit de kosten te komen.Bovendien riskeer je als zo'n ideeen blijft lanceren dat je misschien op de lange duur genegeerd zult worden op het forum.Ik kan indenken dat dat nu jouw bedoeling is(van genegeerde te worden, waar wel meewerken en je ideee(als ze realistisch zijn)kwijt kunnen.Ik spreek voor mijzelf(maar ik denk te mogen spreken in naam van velen die het goed met je menen!)
Ruben ( I HOPE NO HARD FEELINGS), en ik denk dat als je later eens terug denkt aan wat ik je nu tracht aan het verstand te brengen dat je zult denken diene ouwe had alijk toch gelijk!
Welgemeende groeten Peter[8D][;)]


vanmiegroet

Wel als je vindt dat dit iets te moeilijk is probeer ik dan toch de 202.20 en de 64.169 te laten rijden voor de liefhebbers van stoom ,nohabs en diesels.
Het zou te proberen zijn maar ik ga toch heel wat geld nodig hebben.
Iemand een idee ?.
Ik dacht aan een beurs hier in Zele met modelbanen en verkoopstanden
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ruben,

heb je een persoon die voor jou borg wilt of kan staan, en financieel voor jou in de bres springt, een krediet kan voorleggen en zo. En heb je iemand die voor jou juridische verantwoordelijkheid opneemt in het geval van een geschil, of afsluiten van verzekeringen?

Ik zou daar eerst naar zoeken. Dat lijkt me wel vrij essentieel gezien je leeftijd. [;)]

Maar voor de rest wens ik je veel voorspoed toe.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Ik denk dat er maar ??n manier is om te beginnen als je echt dingen wilt gaan organiseren: begin klein, met een standje op een beurs (hoeft niet meteen MSM expo te zijn) of evenement. Laat mensen kennis maken met de mensen en de doelen. Dat kost niks of weinig, levert als je het goed doet publiciteit op en daarmee kun je verder bouwen. Bedenk daarvoor wel goed wat je wil en wat je wil uitdragen, geen los zand en om de drie dagen weer een ander idee, maar maak een 'light' versie van een businessplan. Denk b.v. na over een passende en bescheiden naam (dus niet Kenners van Stoomtreinen)

Belangrijk is dat je werkt aan de manier waarop je je presenteert, want hier schort nog behoorlijk wat aan, het beste is te zoeken naar gelijkgestemden die hierin wat kunnen betekenen.

Leer van het kijken naar hoe anderen met meer ervaring zoiets doen en nog belangrijker: sta toe te leren van adviezen van anderen in plaats van het snel als kritiek te zien.

Dus eerst die kleine maar belangrijke stapjes, dat opent de mogelijkheden later om het grootser aan te pakken.

vanmiegroet

je ziet mij misschien op de expo
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

misschien een rit met de 64.169 in de sneeuw in de bocq vallei.
Toch al uniek of niet ?
Dit is klein maar toch genoeg aandacht om te tonen dat ik iemand ben ik dan uiteindelijk een spoorwegvoertuig redden .
Desnoods Brossels
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

centauri167

Als ik dit topic lees vind ik het heel triestig dat er zoveel blijven meegaan in het waanidee van dit kind van 13 om ritten met echte treinen te organiseren.
Weet dat er aan een onschuldig fantasietje niets mis is, maar dit gaat veel te evr.
Snap niet dat er al lang geen slot op dit topic is gekomen.

vanmiegroet

fantasie is dit zeker niet.
Dit is de realiteit.
De onderhandelingen voor een treinrit zijn vollop gang.
Helaas wordt het een klein evenementje
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

centauri167

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

fantasie is dit zeker niet.
Dit is de realiteit.
De onderhandelingen voor een treinrit zijn vollop gang.
Helaas wordt het een klein evenementje



ok, je leeftijd is 13 en je gaat een treinrit organiseren, ...

vanmiegroet

Mijn leeftijd is nu anders.
En wat is er mis met jonge mensen die de wereld veranderen?
Moet de anciens alles doen?
En de nieuwelingen gewoon toekijken?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

chef garde

Hoe vorderen de onderhandelingen??  Met wie moet dat dan eigenlijk besproken worden, wat kost het het en hoe wordt het uiteindelijk geregeld??

ysbeer

citaat:
Geplaatst door chef garde

Hoe vorderen de onderhandelingen??  Met wie moet dat dan eigenlijk besproken worden, wat kost het het en hoe wordt het uiteindelijk geregeld??



He vreemd geen antwoord[:D][:D][:D][:D][:(!][:(!][8)]
wim

Jurgen

Ik vraag mij af waarom dit draadje altijd weer moet opgerakeld worden.

Jullie zijn precies nog erger dan een bende peuters. Altijd maar opnieuw beginnen ambeteren en uitdagen. 'k Begin dat hier stilaan beu te worden!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

centauri167

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik vraag mij af waarom dit draadje altijd weer moet opgerakeld worden.

Jullie zijn precies nog erger dan een bende peuters. Altijd maar opnieuw beginnen ambeteren en uitdagen. 'k Begin dat hier stilaan beu te worden!



In principe ben ik het met je eens, zoals ik hierboven al schreef, dit topic had al lang op slot gemoeten en ik blijf het maar niet begrijpen dat er hier personen op blijven inspelen, cynisch bedoeld of niet ...

ysbeer

En wie begon na een maand met aanrakelen[?][?][?][?][?][?][?]
maar oke ik zal, of niet of heel beheerst reageren
wim