Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Niewe treinvereniging

Gestart door vanmiegroet, 15 juni 2010, 11:43:17 AM

Michiel

Zielig? Ja en nee.

Ik heb bewondering voor de lef die ze tonen. De wil om een verschil te maken. Zielig misschien omdat ze ervaring missen, en er daardoor vrij na?ef in vliegen.

Er wordt bijvoorbeeld lichtzinnig omgesprongen met statuten als "vereniging" en "holding" met voorzitters en zo. Is dit werkelijk gefundeerd met de echte juridisch betekenis en statuut ervan? Zoniet, lijken me deze termen vrij misleidend... Dit louter als voorbeeld.

Deze jongens willen veel, en willen iets bereiken. Ze zullen nog veel tegenslagen kennen, maar daar worden ze alleen maar wijzer van. Ik zou zeggen, ga ervoor! Maar om geld te vragen aan iedereen, lijkt het me wel wat vroeg. Daar krijg je alleen maar problemen mee. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Helemaal mee eens, Michiel.

Nog een tip: haal de taalfouten uit de website. Er zijn er nogal wat, en die nodigen niet uit tot lezen of helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik blijf je zeggen ik heb die niet gesticht het komt van een vriend.
Geloof me nou toch.
Maar jullie blijven commentaar geven die negatief is .
En wat is er mis met een elektrische loc te redden en wat M2 rijtuigen erbij ?




-------------------------------------------------------

Heb bewondering voor wat je wil gaan doen. Doen hetgeen niemand "durft" te doen. Prachtig !
Veel succes met jullie iniatief !
vele schouders maken de last lichter om te dragen [;)]


ps ik zie nergens prijzen?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vanmiegroet

Prijzen?
Voor de afgehuurde samlspoortrein die een passagiers rijtuig en kolenwagons trekt?
Dat kost 15 euro per persoon .
De zichtrekening is er aan het komen .


PS:de trein is speciaal voor treinspotters.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Ik denk dat de smalspoorrit niet doorgaat wegens weinig tot geen belangstelling .
Dus maar een inhuldigingsrit met een pas gerestaureerde loc


PS de site is geupdate
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

stoomspotter

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dan heb jij wellicht ook iets te maken met een site waar wij in MTE ons kreupel mee hebben gelachen:
http://www.everyoneweb.com/minlocs



Heb eebs gesnuffelt en daar staat inderdaad een Ruben bij.
Die heeft wel een andere familienaam dan de vanmiegroet.
Ruben Bultinck is blijkbaar de directeur.
Tis volle maan zekers ?


stoomspotter

beste

ruben je moet niet zeggen dat de site niet van u is. de site hebt ge zelf gemaakt en u naam staat er verscheidene keren op. en over minlocs
ik zou nu eens naar de modellen kijken http://www.everyoneweb.be/minlocs/ want ze zijn alleszins zeer geslaagt nu.

mgv

Sander Buyens

vanmiegroet

OK? ik heb die site gemakt maar ik zitten ontkennen wegens de problemen waarmee ik dan mee te kampen mee heb.[:(]
Maar stoomspotter ik ben medeontwerper van de modellen van minblocs en ben van plan vooor een industrie loc te maken voor 3-rail maar misschien ook voor dc
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ysbeer

Modeltreinen als hobby hebben is nooit zonder een ontsporing

inderdaad[:D]

wim

Sicco

Beste Ruben,

Ik wil je in alle eerlijk- en vriendelijkheid toch iets meegeven.

Je bent hier heel veel 'de bal aan het kaatsen' op jouw manier en continu verwonderd dat je hem terugkrijgt.

Als ik je ene tip mag geven: neem even twee tandjes terug, trek je niet teveel aan van al te spottende reacties, maar schiet ook niet telkens in de verdediging bij elke in jouw ogen vervelende reactie. Uiteindelijk komt alles goed.

Sicco

@vamiegroet: wil je mijn foto van je website halen?

Het punt is, als mensen mij vragen om mijn foto's te gebruiken heb ik daar geen moeite mee, ik heb nog nooit een verzoek geweigerd. Als een verzoekje echter teveel moeite is, dan wordt het een ander verhaal. Daarnaast wordt ik nu ongevraagd gelinkt aan iets waar ik niks mee te maken heb.

Sicco

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
En wat is er mis met een elektrische loc te redden en wat M2 rijtuigen erbij ?


Waar wilde jij die reeks 22 en M2-rijtuigen vandaan halen?

Ook nog even inhoudelijk over de minlocs website. John Cockerill heeft nooit locomotieven gebouwd. Hij was ingenieur in de tijd v??rdat de trein bestond. Zijn familiebedrijf groeide uit tot het cockerill concern dat in Walloni? groot werd. Dit bedrijf ging ook treinen bouwen. Het type 205 is echter niet door Cockerill gebouwd, maar door 'aartsrivaal' BN, met GM motor.

Het zou leuk zijn als er een inhoudelijke reactie kwam...

vanmiegroet

de site is geupdate bij de reizen wegens te weinig belangstelling .[:(]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco

Ruben,

Ik doen nog ??n poging. Ik ben benieuwd naar jullie gedachten over de initiatieven die jullie zeggen te willen ondernemen:
- van waar wilde je een reeks 22 en M2-rijtuigen bewaren?
- wat zijn de plannen op lijn 77?
- waarom heten jullie kenners van stoomtreinen en waarin uit zich dat?
- hoe verhouden zich de wensen (het bewaren van elektrisch materieel en het bewaren van een dieseltraject) zich met elkaar en met de naam van de club?
- welke contacten zijn er al gelegd om bovenstaande te realiseren?

ysbeer

enkele afspraken over dit draadje.
in dit forum wordt alleen maar goede critiek over minlocs geschreven wie het hem toch nog waagt waanzin in het forum te schrijven verwittigen we hierbij de politie en trekken we het in proces.
maak hier nuttig gebruik van
MGV
directeur minilocs
http://www.everyoneweb.com/minlocs/
gastenboek


sorry hoor ik kon het niet laten[:)][:)]
wim