Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Rixke Rail's Archives

Gestart door rixke rail, 14 juni 2010, 15:51:52 PM

rixke rail

Met veel fierheid kondigen wij U de geborte aan van :
De vernieuwde archieven van Rixke Rail
Link : urlhttp://rixke.tassignon.be//url
Er zit nu o.a. een mogelijkheid om op te zoeken met trefwoorden, wat het opzoeken zou moeten vergemakkelijken.
Op termijn zou de oude site moeten verdwijnen, tenzij jullie vinden, dat die ook moet blijven bestaan, ik hoor het wel hier op het forum of per p.m.
Ik hoop dat jullie er blij mee zijn ! ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Dirky

#1
tof... en het zoeken gaat vrij vlot!
thx

Michiel

#2
Ik was je vorige site gewoon geworden, en het wordt even wennen om alles weer terug te vinden, maar gefeliciteerd hoor! Het ziet er echt piko-bello uit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#3
Mooi werk, Eric [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

#4
Prachtig herwerkte site ! Doodat nu niet meer alles op een hoop staat geeft het wel de (verkeerde) indruk dat er minder archieven instaan.
De vorige site was een nogal onoverzichtelijke, heel lange waslijst, die bij het eerste bezoek echt overrompelde.

Misschien toch een tip: Het zou misschien handig zijn om bij de archieven niet enkel de datum van toevoeging te vermelden, maar ook de ontstaansdatum van het betreffende document zelf [?]

just4fun

#5
Prachtig!
't Zal wat wennen zijn, maar dat gaat vast lukken.
Paul

rixke rail

#6
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Misschien toch een tip: Het zou misschien handig zijn om bij de archieven niet enkel de datum van toevoeging te vermelden, maar ook de ontstaansdatum van het betreffende document zelf [?]



Het probleem hier, Marc, ik ben met dat verzamelen begonnen toen ik een jaar of tien was, halverwege de jaren '70. Toen was ik nog niet zo nauwkeurig met het noteren van datums op de artikels ... [:o)]
Ze situeren zich grotendeels vanaf begin jaren zestig to anno nu ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

#7
Ziet er heel goed uit, heb al zaken gevonden die ik ervoor niet had gezien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#8
mooi werk ! [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rixke rail

#9
Hallo beste vrienden, dank voor de grote interesse ... [^]
De nieuwe site is nu even op "automatische piloot" gezet voor de vakantie.
D.w.z. : elke woensdag tot 15 september komen er 3 artikels bij.
De meeste zijn in het frans, we hebben een aantal "LeRail" uit de beginperiode op de kop kunnen tikken (vanaf # 2 - juli 1956)
Wij wensen jullie alvast veel leesgenot ...
en prettige vakantie ... [8D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#10
Even stof van dit draadje weggeblazen om een paar artikels aan te kondigen, die ook modelbouwers kunnen interesseren :  



Vastzetten van goederen.
Of hoe wagons te laden laat tijdperk III.


Spectaculair ! Nieuwe losinstallaties voor wagons, laat tijdperk III
De wagenkipper
Wie bouwt dit na ?

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#11
Deze woensdag 14-03-2012 komt het 1000ste artikel on-line !
En we doen rustig verder ... [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN