Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Samenstelling I11

Gestart door Bruno, 12 juni 2010, 23:06:35 PM

Bruno

Daar ik vanplan ben om een sleep I11 rijtuigen met een Reeks 13 aan te schaffen van LSModels zou ik graag de samenstelling willen weten daar ik niet zo'n "belgi? expert" ben. :)

Wat is de gebruikelijke samenstelling van een trein met I11 en wat is de kortst mogelijke samenstelling, te vinden in normale dienst?

Zijn 43050, 43051 en 43052 van LSModels een goed mogelijke combinatie voor een realistisch samenstelling?

Wat is het verschil tussen "chassis met vier roosters" en "chassis met twee roosters"?

Welke loc Reeks 13 is het meest geschikt voor een I11 rijtuigen sleep? De 12511 (loc 1313, electrificatie lijn 42), 12008 (loc 1304) of 12009 (loc 1355)?

Hoe is de samenstelling die in Maastricht komt, zijn de LSModels rijtuigen, en ??n van de drie loc's geschikt daarvoor?

Bedankt!

Groet,
Bruno

itchy

#1
Voor de samenstellingen is http://www.beluxtrains.net/ een goede bron. Ik denk minimaal 9 rijtuigen voor een 'echte' samenstelling.
citaat:
Geplaatst door Bruno

Daar ik vanplan ben om een sleep I11 rijtuigen met een Reeks 13 aan te schaffen van LSModels zou ik graag de samenstelling willen weten daar ik niet zo'n "belgi? expert" ben. [:)]
Wat is de gebruikelijke samenstelling van een trein met I11 en wat is de korst mogelijke samenstelling, te vinden in normale dienst?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Break302

#2
citaat:
Geplaatst door maxim
P-treintje tussen Brussel-Zuid en Gouvy

I11BDx + I11B + I11A + HLE 13 + I11B + I11B + I11B + I11B + I11A + I11A + I11B + I11B + I11BDx


Ik denk dat dit eerder de samenstelling is van de IC O Brussel-Zuid - Maastricht, want daar worden dus rijtuigen aan bij gehangen te Luik voor die doorrijdt naar Brussel !
Er  kunnen in Maastricht namelijk maar 9 rijtuigen aan het peron.





Hier bij een omleiding over lijn 36



En hier te Vis? richting Maastricht

Jos

Break302

#3
Hier nog enkele mogelijke samenstellingen met I 11







Jos

Break302

#4
En bij deze dan het verschil tussen rijtuig met 4 en 2 roosters.





Al zou ik het eerder 3 en 5 noemen. [;)]
Gedenk wel dat dit de tegen gestelde zijdes zijn van de rijtuigen, want de rooster onder de vensters staat maar aan een zijde.

Joss

Bruno

#5
Bedankt voor de reactie's!
Al mijn vragen zijn beantwoord, indien iemand nog aanvullingen heeft hoor ik dat graag.

chef garde

#6
En kan ook gesleept (dus niet geduwd) worden door HLE 18, 16, 21 of 27 ... En nog een geziene variant was ooit HLE 23 vooraan en ??ntje achteraan aan het stuurrijtuig, of ook 27 vooraan en een 27 achteraan tegen het stuurrijtuig.  Bij uitvallen van een 13 was dit zo, wat de 2 23's betreft was dit een extra trein naar Oostende tijdens de zomer, ter ontdubbeling van de reguliere Eupen.

Break302

#7
citaat:
Geplaatst door chef garde

En kan ook gesleept (dus niet geduwd) worden door HLE 18, 16, 21 of 27 ... En nog een geziene variant was ooit HLE 23 vooraan en ??ntje achteraan aan het stuurrijtuig, of ook 27 vooraan en een 27 achteraan tegen het stuurrijtuig.  Bij uitvallen van een 13 was dit zo, wat de 2 23's betreft was dit een extra trein naar Oostende tijdens de zomer, ter ontdubbeling van de reguliere Eupen.



Hier zoals het was en ernaast de vervanging van de treinen naar Keulen .



Jos

Break302

#8
Met een reeks 18


Break302

#9
Reeks 21 [:)]




Break302

#10
En de reeks 27 toen de stuurstand rijtuigen er nog niet waren.


Break302

#11
Met stuurstand



En niet alledaags


Break302

#12
En deze mogen we zeker niet vergeten ! [:D]


rixke rail

#13
citaat:
Geplaatst door Break302

En deze mogen we zeker niet vergeten ! [:D]





Ik had die al rondrijden ! (zonder stuurrijtuig) [:p]
Zie hier
De versie met de M4bd had ik niet zien aankomen echter ! [B)] Mooi ! [:p] Ga ik zeker immiteren op mijn baan ! [:D]
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

#14
Inderdaad prachtig als een 15/16/18 voor een stuurstandrijtuig hangt.