Prijs sounddecoders.

Gestart door Peter, 11 juni 2010, 12:44:07 PM

Klaas Zondervan

Als ik op de ESU site ga vergelijken, dan lijken de Loksound Select Micro en de Loksound Micro v4 toch wel heel erg op elkaar. Zowel uiterlijk als qua functies.
Het belangrijkste veschil wat ik zie is dat de Select geen Selectrix en Motorola kent.

Dus je zult met een beter verhaal moeten komen om het prijsverschil te rechtvaardigen.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Als ik op de ESU site ga vergelijken, dan lijken de Loksound Select Micro en de Loksound Micro v4 toch wel heel erg op elkaar. Zowel uiterlijk als qua functies.
Het belangrijkste veschil wat ik zie is dat de Select geen Selectrix en Motorola kent.

Dus je zult met een beter verhaal moeten komen om het prijsverschil te rechtvaardigen.



Ik heb de specificatie's van de loksound select micro en de niet micro (die trouwens enkel te raadplegen zijn op de engelse site) zeker 20 keer gelezen en herlezen om toch enig verschil te zien.
Het is een dc of dcc decoder en ondersteunt geen ander protocol.
Het is net dat wat ik wil, geen multiprotocol decoder enkel DCC.
In de specificatie's staat duidelijk dat het om een V4 gaat.
Er is ook mijns inziens dat er geen verschil is tussen de select en de sound versie die hier verkrijgbaar is.
Ook kan men de geluiden aanpassen en 32Mb flash geheugen enz...

Op hardware gebied is een multiprotocol decoder hetzelfde, enkel de software is uitgebreider en nu ook geen reden wat de 50 euro meerkost rechtvaardigd die per sounddecoder extra in rekening gebracht wordt.

Onze vriend mag idd met een beter verhaal afkomen want als die geproduceerd wordt in de VS zoals ie beweerd en niet in china zoals onze esu decoders dan wordt het verhaal wel even anders.
De chinees krijgt een kom rijst en de amerikaan een dik loon als vergoeding.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dgrr57

Ze worden alle twee in hetzelfde fabriek gemaakt. Waar [?] Weet ik niet en is van weinig belang [;)]

Ik heb al veel gespeeld met Loksound V3.5 en dus met de Lokprogrammer [;)]

Ik heb Lokprogrammer 4 ook ge?nstalleerd op mijn PC. Ik heb een Loksound Select Project geopend en ik heb NERGENS gevonden waar ik mijn eigen geluiden kan toevoegen [:(]
Daarna een Loksound V4 Project geopend en daar kon ik uploaden wat ik wou [;)]

Doe ik nu iets fout of is DAT het verschil tussen die twee decoders [?]


Brunel

Inmiddels zijn Zimo en M?rklin ook serieus bezig met geluidsdecoders. Modelleisenbahnen is overgestapt van ESU naar Zimo. Benieuwd wat de prijsreactie van ESU wordt.

Ik neem ESU overigens helemaal niks kwalijk. Ze hebben gepionierd met geluid en hadden een paar jaar verreweg de beste geluidsdecoders: goed geluid en goede rijeigenschappen. Dan kan er goed worden verdiend en ze hebben gelijk dat ze dat hebben gedaan. Benieuwd of die lol nu over is.

Persoonlijk heb ik overigens helemaal niets met dat gepiep, maar dat is wat anders.

swarol

spijtige van heel de zaak is...als het te duur wordt verdwijnt het meestal... doordat niemand het koopt of kan kopen!

en als zo een decoder zoveel als een nieuwe trein kost...neem ik wel de nieuwe trein en denk het geluid er wel bij. [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Huugooke

Ja, de prijs van zo'n sounddecoder is niet van de poes! Je hebt er minstens een prachtige occasie voor.
Na eens met mijn klak rondgeweest te zijn heb ik me ook eens zo'n ding aangeschaft.
Simpel was het weer niet. Die firma moet toch eens iemand aanstellen om een gebruiksaanwijzing "voor dummies" te schrijven.
Ik moet toegeven dat het resultaat spectaculair is! Vooral voor een stomer dan, voor een D- of E-loc zou ik de investering niet doen.
Enfin, ik heb nu een 21-polige decoder te koop-of-ruil.

Peter

citaat:
Vooral voor een stomer dan, voor een D- of E-loc zou ik de investering niet doen.



Dat weet ik zo nog niet.
Ben vlijtig aan het sparen voor een geluidsdecoder voor mijn Brawa V320, sinds ik in een winkel het model gehoord heb met (origineel door Brawa) ingebouwde Loksound decoder. Enorm de sound van die twee motoren.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ik zal het eens beluisteren.
Uiteraard spreek ik enkel voor de modellen die ik heb.
Plaats en ori?ntatie van het luidsprekertje doen ook wel wat, heb ik ondervonden. Het geluid in de Trix type 64 was zo knap, dat een test met een NOHAB een beetje een anticlimax was.
Ik ben er in elk geval voor gewonnen (mijn portemonnee niet zo)

Peter

Nog ter info: Het V320 model van Brawa (DCC-sound model) heeft standaard twee luidsprekers ingebouwd. In de analog versie die ik heb, waar ik een Lokpilot heb ingebouwd, kan je goed zien dat er ruimte voorzien is voor die twee luidsprekers.[:D]

Hierbij alvast de foto van mijn model:
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

In H0 zou ik nooit de sound in de loc steken, maar via een stereo-installatie onder de treinbaan. In 0 daarentegen, kan je al een zekere grootte kwijt. (in een br 216 van Lenz zitten standaard 2 luidsprekers, een voor de hoge tonen, en een voor de lage)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum