Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Prijs sounddecoders.

Gestart door Peter, 11 juni 2010, 12:44:07 PM

eric


krispy

Na al die opmerkingen ivm overdreven prijzen tov kostprijs wil ik volgende opmerking maken .

Men stopt met alles kopen want bijna op alles wat we kopen zit een zeer groote marge tov de produktiekost , hoe kunnen ze anders overleven.

Bij ons in de firma ( industrieel niveau ) wordt een PC kaart gemaakt
voor Beeldverwerking en deze kost ongeveer 1000 euro van de band komende
.Wij verkopen deze voor tussen de 100.000 en 250.000 euro naargelang de sw die erop moet draaien.

Ook de auto industrie , denk je dat een auto van 20.000 euro meer dan 10.000 euro kost in produktie? neen , een pak minder , neem maar van me aan.
( in der tijd koste een peugot 405 net geen 75.000 franken als hij van de band kwam ( alle afschrijvingen ingeteld ) en deze gingen ook de deur uit voor 400.000 franken  )

MAW ik zou niet teveel mekkeren op de prijs van die decoders , wil je ze geef dan de prijs en anders koop je het niet .
En ja ze hebben hier tot nog toe geen grote concurenten , wat in hun voordeel speelt , mischien dat de toekomst daar verandering in brengt ?  We zien wel
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ToThePoint

Tja toen proximus enige operator was koste een abo bommen geld.
Er kwam een andere bij en gelijk ging de prijs naar beneden.
Monopolie was het.

Een esu decoder kost in de US 23 dollar, ok hier kunnen meer invoerrechten en zo een rol spelen. Ik houd het aan werkelijke kostprijs van +- 24 euro. Maar 110 voor eentje met geluid? en wil je het kunnen programmeren dan is het 150 voor een programmer? Ook serieus overdreven.

Soit genoeg gezevert, de link is er waar ze minder dan de helft kosten.

39,90 US$ (nu 32,.. euro) in de VS voor een decoder die 1A (2A piek) levert.
Geluid en 6 functie's (2 ervan zijn voor verlichting). Geluid en luidspreker.
Het kostenloze geluidsbestand van digitrax is online te raadplegen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Iebor

In Nederland is er een adres die Esu sounddecoders verkoopt voor 104 Euro en als je er 2 besteld dan geen verzendkosten (in Nederland in ieder geval)

LokSound

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Dan verkoopt u als ik het goed kan berekenen ongeveer 30 a 40 stuks van de decoder met geluid ?

Als men duizend sounddecoders verkoopt, 5 euro rekend voor het geluid aan de klant dan heeft u 5000 euro.
In uw argument zie ik nog steeds geen motivering waarom een sounddecoder 110 euro moet kosten voor iets wat " made in china " is.
Als u dan zo goed op de hoogte bent van de productiekosten, dan weet u ook wat u betaald aan de producent.
Er zullen dan wel onkosten zijn voor vervoer en inport.
Maar 110 euro het stuk is serieus bij het haar gesleurt.

Als ik een geluid nodig heb dan ga ik met het fototoestel wat ook kan filmen opnames maken in of aan het desbetreffende voertuig.
Met windows media editor bewerk je het geluid en kan appart gesaved worden. Gratis en voor niets.
Ik heb geen high tech recorders nodig want de kwaliteit van het afspeelapparaat heeft serieuze beperkingen qua geluidsreproductie.
Trouwens het internet staat vol met soundfiles die vrij te gebruiken zijn.



Sorry, doch ik vermoed dat U mijn eerste reactie (over geluidsopnames) NIET gelezen. U beseft ook niet wat het betekent om een product te ontwikkelen en op de markt te brengen.

Niet wij las de importeur ontwikkelt de producten: dus die 110 ? verdwijnt wel niet in mijn zak!

Als Uw bakker 2 ? vraagt voor een brood heeft die man ook GEEN 2 ? winst.
mvg.

Koen

Helaas lees ik ook hier, net als in een ander draadje op dit forum,  hetzelfde. Prijzen te hoog, te veel details, te weinig details,... Een spijtige zaak want in plaats van de producten aan te moedigen, worden ze steeds bekogeld met kritiek. Hoe kunnen zij nog motivatie vinden om te innoveren???
Elk product dat ontwikkeld moet worden, vraagt bijzonder veel tijd en geld.
We mogen niet vergeten dat modelbouwproducten steeds in relatief kleine oplagen worden gemaakt. Hoe kleiner de oplagen, hoe hoger de prijs. Dit is logisch. Uiteindelijk moeten alle kosten gedekt worden. Bovendien zijn fabrikanten geen liefdadigheidsinstelling en MOET er winst gemaakt worden. Zo niet, volgt er onherroepelijk een faillissement. Wie wordt hier beter van? Naar mijn mening niemand en zijn wij als modelbouwers dan ??n van de mede slachtoffers!
Ik denk dat we dus zeer tevreden mogen zijn dat er, ondanks de kleine afzetmarkt, toch nog mensen gedreven zijn om producten voor ons te ontwikkelen. Dit moeten wij aanmoedigen!
Is het product te duur voor je budget, moet je het gewoon laten liggen (hoe spijtig ook). Weinigen onder ons hebben de mogelijkheid om alles te kopen wat hun hartje verlangt.
Ook hier geldt dus keuzes maken.
Het gaat er om leven en laten leven. Zo werkt nu eenmaal de economie.
Ik heb als moto: als je tevreden bent met wat je hebt en wat je kan, ben je een gelukkig en rijk mens.
Ik weet dat ik een lange preek gegeven heb, maar dit moest echt even van mijn hart.
Misschien moeten we alles wat positiever benaderen en onze fabrikanten motiveren en aanmoedigen om in de toekomst verder te blijven ontwikkelen.  Enkel op deze manier kunnen we de toekomst van onze hobby vrijwaren en kunnen wij ze ook betaalbaar houden.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Overschot van gelijk Koen.[;)]

ToThePoint

Daar kan ik me volledig in vinden Koen.
Trouwens eenieder heeft recht op zijn mening.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

LokSound

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Tja toen proximus enige operator was koste een abo bommen geld.
Er kwam een andere bij en gelijk ging de prijs naar beneden.
Monopolie was het.

Een esu decoder kost in de US 23 dollar, ok hier kunnen meer invoerrechten en zo een rol spelen. Ik houd het aan werkelijke kostprijs van +- 24 euro. Maar 110 voor eentje met geluid? en wil je het kunnen programmeren dan is het 150 voor een programmer? Ook serieus overdreven.

Soit genoeg gezevert, de link is er waar ze minder dan de helft kosten.

39,90 US$ (nu 32,.. euro) in de VS voor een decoder die 1A (2A piek) levert.
Geluid en 6 functie's (2 ervan zijn voor verlichting). Geluid en luidspreker.
Het kostenloze geluidsbestand van digitrax is online te raadplegen.



U vergelijkt appelen met peren.
Een ESU decoder in USA is de LokSound Select.
Da's niet dezelfde als hier. Veel minder mogelijkheden.
Verder wordt deze niet ingevoerd in de USA maar daar geproduceerd: dus geen invoerrechten.

LokSound

bellejt

Nooit iemand gedacht dat de consument misschien op al die extra dure foefjes niet zit te wachten.Eens een gewone sounddecoder met enkele functies uitbrengen en 1 geluid (programmeerbaar) was misschien de boodschap.En deze dan verkopen tegen 50 euro.Is volgens mijn een groot gat in de markt.Tegen deze prijs zullen er veel meer verkocht worden en is de winstmarge op termijn groter.

Peter

Ik heb me bewust uit de diskusie gehouden, omdat ik had verwacht na mijn vraag, een duidelijk antwoord te krijgen, doch blijkbaar ligt mijn vraagstelling nogal moeilijk en zijn sommigen nogal snel op hun tenen getrapt, of door mijn vraag geiriteerd geworden.

1.Wat ik wel uit deze antwoorden kan filteren is dat de producenten zwaaien met het feit dat goede geluidsopnames duur zijn. Ze vergeten er wel bij te zeggen dat er niet elke keer ook een nieuwe decoder moet gemaakt worden, want dezelfde decoder kan toch voor verschillende loks gebruikt worden. Enkel de geluidsfile veranderd.

2. Wat we zouden willen is eindelijk eens een "gewone" geluidsdecoder, waarmee we digitaal kunnen rijden, een paar kleinigheden kunnen aanpassen.(optrekken, afremmen,adres, bv.) en met een geluidsfile. (al de rest gebruik ik toch niet)

3. Dat monopolie bijna altijd leid tot een hogere prijs.(niet enkel bij modelspoor)

4. ter verdediging van het merk dat geluidsdecoders op de markt brengt kan dan weer gezegd worden dat de afzetmarkt voor decoders met geluiden van Belgische loks kleiner is dan bv. Duitse of Franse loks, alhoewel dit merkwaardig genoeg geen invloed schijnt te hebben op de prijs. Zie Duitse ESU website: http://www.esu.eu/produkte/produktuebersicht/
Met vriendelijke groeten
Peter

INFO

Mannen is dit dan misschien een alternatief

www.tran.at ook voor N en Z!!!

SL51-4D/DA Kombinierter Decoder 1.5A,1W/8 Ohm, 8 Zusatzf. + Lautspr. f?r Dampf ?  65.83 ? 79.00  
SL51-4D/DI Kombinierter Decoder 1.5A,1W/8 Ohm, 8 Zusatzf. + Lautspr. f?r Diesel ?  65.83 ? 79.00  
SL51-4D/EL Kombinierter Decoder 1.5A,1W/8 Ohm, 8 Zusatzf. + Lautspr. f?r E-Lok ?  65.83 ? 79.00  
SL51-4D/DA/S wie Sl51-4D/DA mit NEM 652 ?  65.83 ? 79.00  
SL51-4D/DI/S wie Sl51-4D/DI mit NEM 652 ?  65.83 ? 79.00  
SL51-4D/EL/S wie Sl51-4D/EL mit NEM 652 ?  65.83 ? 79.00  

Excl en Incl BTW
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ToThePoint

Onlangs ontdekte ik de ESU LOKSOUND SELECT enkel verkrijgbaar is de US. Verder ziet het er goed uit en is precies hetzelfde als een loksound micro v4.
Niets speciaals ware het niet dat de ik er vind aan 62.62 euro en 4 euro verzendkosten. En GEEN tweede handsgerief !
Ik voel me gediscrimineert, in de usa wel en in de EU niet ?
Soit der zijn er onderweg LOL.
Later verslag in het TSB draadje want de type 51 gaat er zo eentje krijgen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Ik ben alvast benieuwd JP.[;)]

LokSound

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Onlangs ontdekte ik de ESU LOKSOUND SELECT enkel verkrijgbaar is de US. Verder ziet het er goed uit en is precies hetzelfde als een loksound micro v4.
Niets speciaals ware het niet dat de ik er vind aan 62.62 euro en 4 euro verzendkosten. En GEEN tweede handsgerief !
Ik voel me gediscrimineert, in de usa wel en in de EU niet ?
Soit der zijn er onderweg LOL.
Later verslag in het TSB draadje want de type 51 gaat er zo eentje krijgen.



Zoals reeds in deze topic vermeld is de LokSound Select totaal niet hetzelfde als de LokSound v4. H0 of Micro

Patrick