Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Prijs sounddecoders.

Gestart door Peter, 11 juni 2010, 12:44:07 PM

Peter

Waarom zijn die eigenlijk zo duur? Is het omdat die "ingewikkelder" zijn dan de gewone of omdat ESU hier zo goed als een monopolie heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Dat ze iets moeilijker zijn spreekt voor zich , er zit een versterkertje op en waarschijnlijk veel ingewikeldere software.
Maar eens dat ontwikkeld is is dat niet meer de kost , Qua componenten zit er echt niet veel meer op en dat kan zeker de prijs x4 [:(!] ( tov een lokpilot )niet verantwoorden dus een groot deel zal naar de firmeware gaan en nog groter deel naar U tweede argument volgens mij.

Maarja , hoe zouden we zelf zijn moesten we die firma leiden [^]

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Ja Peter , ik moet er ook nog twee hebben , maar voor die twee sound-decoders heb je een nieuwe loc!![:(]

ToThePoint

Tja als je weet dat de decoders gemaakt worden in china vewonderd het me dat me EU prijzen aanrekend.
Soit ik heb al een paar Micro controlers liggen die sound kunnen spelen. Ik ga ooit me een mee bezig houden om daar iets mee te fabriceren. Errst ga ik wel andere katjes geselen. Zal dus nog een paar jaar duren [8D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

citaat:
Geplaatst door ToThePoint


.. ik heb al een paar Micro controlers liggen die sound kunnen spelen...


Welk fabrikaat?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Tja als je weet dat de decoders gemaakt worden in china vewondert het me dat men EU prijzen aanrekent.
Bij dit soort producten moet je er wel aan denken dat de ontwikkelingskosten het overgrote deel van de prijs uitmaken. Als je alleen maar kijkt naar de componenten en de kosten voor het samenstellen op een printje, dan krijg je een volkomen scheef beeld.

INFO

Het zijn niet alleen de ontwikkelings kosten van deze ene sounddecoder, maar het is de verdere ontwikkeling van ook de andere producten, dus ook de nieuwe die er nog niet zijn, daar moet ook geld voor zijn. We kunnen nu eenmaal niet allemaal van de liefde leven.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

LokSound

het "opnemen" van een nieuwe soundfile vraagt een reservatie van de locomotief van zo'n 4 ? 5 uur. Sommige spoorwegmaatschappijen stellen graag een loc + bestuurder gratis ter beschikking. Maar als voorbeeld: in Nederland is het duur (lees: zuur) betalen om een opname te kunnen doen. ( Enige duizend ?uros!!!) Ook dat speelt mee in de verkoopprijs.

ToThePoint

Dan verkoopt u als ik het goed kan berekenen ongeveer 30 a 40 stuks van de decoder met geluid ?

Als men duizend sounddecoders verkoopt, 5 euro rekend voor het geluid aan de klant dan heeft u 5000 euro.
In uw argument zie ik nog steeds geen motivering waarom een sounddecoder 110 euro moet kosten voor iets wat " made in china " is.
Als u dan zo goed op de hoogte bent van de productiekosten, dan weet u ook wat u betaald aan de producent.
Er zullen dan wel onkosten zijn voor vervoer en inport.
Maar 110 euro het stuk is serieus bij het haar gesleurt.

Als ik een geluid nodig heb dan ga ik met het fototoestel wat ook kan filmen opnames maken in of aan het desbetreffende voertuig.
Met windows media editor bewerk je het geluid en kan appart gesaved worden. Gratis en voor niets.
Ik heb geen high tech recorders nodig want de kwaliteit van het afspeelapparaat heeft serieuze beperkingen qua geluidsreproductie.
Trouwens het internet staat vol met soundfiles die vrij te gebruiken zijn.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

eric

Dan stel ik voor dat je er aan begint ToThePoint en ons sounddecoders verkoopt aan minstens de helft van de huidige prijs.
Van producten ontwikkelen en zaken doen heb jij nog niet veel kaas gegeten blijkbaar.


ToThePoint

Ow zozo Eric.
Tja die 5 euro meer dat het kost aan electronica ?
Om dan minstens het viervoudige te vragen is afzetterij.
Als we met zen allen het niet kopen zit u geheid goed met dergelijke redenering.
Uw argumentatie sterkt me alleen maar om er ooit aan te beginnen.
Langs men neus weg even het ontwerp aan de chinezen laten zien en de markt word overspoelt met hun spul.
Gedaan met zakkenvullen dus.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

eric

Probeer maar, maar blijf wel naast die chinees staan of hij heeft u bij uw ......
Wij "B" en "NL"(en dat heeft niks met modelbouw te maken) hebben een paar man in China zitten om constant de kwaliteit van de gereedshappen die onder eigen label worden gemaakt te controleren.
Je kan inderdaad de proto's daar in productie laten maken maar ga niet naar huis. Blijf naast of toch in de geburen van die gasten.
En dat kost ook wat hoor, zulke controle.

ToThePoint

@ Eric

Ik hoef die controle, noch geld niet.
Ik heb het goed zoals het nu is.
Van mij mogen ze er al de rijkdom van het universum mee verdienen.

Wat u aanhaalt kan ik begrijpen. Maar diezelfde controle is evengoed van toepassing op de gewone versie ( zonder geluid ).

De reden om ze daar te produceren en niet in de EU is het kosteplaatje. Ooit werd dat wel gedaan, maar om meer winst te maken verhuisde de productie. Is de prijs ooit gezakt?
Onder bevel van de EU heeft men moeten vermelden waar ze geproduceert werden, en dat was al enige tijd aan de gang.

Over zaken gesproken, ooit van Walter Spruyt gehoort ?
Google er eens naar, die medemens ken ik persoonlijk. Hij beschouwd me als zijn zoon.
Een goede zakenman/verkoper kan ook zichzelf goed verkopen. Ik pas daarvoor, alhoewel dat ik goed besef dat ik een kat in een zak kan aan de man brengen.
Trouwens een product met een goede prijs/kwaliteit verhouding verkoopt zichzelf.

Soit wat er ook van aan is. Details heb ik niet, enkel een vermoeden.
Maar ik zie nog steeds geen enkele motivering die begrijpbaar is voor elke levens en zijnsvorm die kan staven waarom het prijsverschil tussen met en zonder geluid zo extreem uit elkaar ligt.

Als men kijkt zoals men altijd keek, zal men steeds blijven zien wat men altijd zag. Maar als men kan aanvaarden dat er ook een andere kijk kan zijn op eenzelfde gegeven, dan creeert men de kans om het anders te bekijken.
Ik ben in blijde verwachting totdat de waas voor men ogen opklaart.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Klaas Zondervan

Zijn er andere fabrikanten dan ESU die sounddecoders aanbieden, en dan ook nog voor een lagere prijs?
Zo nee, dan is dat het beste bewijs dat het niet goedkoper kan. Zou ESU werkelijk overvragen, dan was er al lang iemand anders in dit gat gestapt.

Paulogic

Allemaal een rechtstreeks gevolg van vraag - en aanbod.

Hoe meer vraag, hoe meer produktie, hoe meer men lagere prijzen
kan bedingen voor produktie enz enz.

Kijk naar gsm's en mp3-spelers... die vraag is massaal en nu
kosten ze bijna niets meer. Herinner u nog de eerste gsm's ???
bvb de Nokia 1011 ?? 30.000 galletten voor een ding dat een
halve kilo woog. (743 ? ongeveer) Nu heb je er voor 50 euro en minder. mp3... zelfde gevolg, koop een zakje snoep en er zit eentje
bij voor niets...

Dus... (hier gaan een paar producenten mij graag zien [:D])
allemaal massaal sounddecoders kopen, wereldwijd en we gaan dezelfde
toer op met de prijs... naar analogie van de gsm nu een tiende van
de prijs dus sounddecoders voor 15 euro en gewone decoders voor 5 euro.. of zelfs minder...


mvg,
Paul(ogic)