Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Seinen en wissels

Gestart door BD1701, 22 november 2004, 18:44:29 PM

BD1701

Hoi, voor de bouw van mijn nieuwe modelspoorbaan ben ik op zoek naar info, over hoe Belgische signalen van (Jocadis, FBM of Heckens) elektrisch aangesloten worden. Heeft iemnad daar schema's van ofzo?

Ik ben ook op zoek naar aansluitschema's van Peco- wisselmoteren (Ondergronds).

Alvast dank bij voorbaat, en nog veel treinplezier.
 

n/a

Beste BD,

Je bent een beetje karig met info, rij je digital of analoog bijvoorbeeld.

Voor wat betreft de PECO wisselaandrijvingen heb ik nog wat tips op m'n website staan: http://home.hccnet.nl/henk.funk/funkyrail/

Misschien heb je er wat aan.

BD1701

Hoi Funky,

Alvast bedankt voor de info, dat mij alvast kan dienen. Ik zal mijn baan namelijk analoog aansturen, ik wil het namelijk zo eenvoudig mogelijk maken. Het sporenplan is trouwens ook nie zo ingewikkeld, dus lukt mij dat wel. Ik heb juist nog een vraagje i.v.m. het verbruik van zo'n moter'tje van PECO (namelijk 2 - 2,5 A). Kan ik dan bv. mijn wissels (max 2 te gelijk bv.) bedienen met bv. een ROCO trafo, die 14 VA kan leveren, of zal mij dat niet lukken?
 

tonycabus

Da's een beetje aan de kleine kant, "BD"!
Ik zou naar de elektronicawinkel stappen en eens kijken of ze geen dumpspullen hebben. Daar zitten vaak trafo's tussen die geschikt zijn, 12 ? 16 Volt en 50 VA is een goede keuze voor een niet te grote baan. Maar ook een CDU kan met een kleinere trafo goede diensten bewijzen. Die laadt "zachtjes" een flinke condensator op en die lading kan je gebruiken om ??n of een paar wissels om te zetten, waarna het boeltje weer opgeladen wordt. Maar hoe kleiner je trafo, hoe langer je moet wachten voor die CDU weer opgeladen is.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

conmeljanand

[:)]
Beste collega,
ik rij digitaal en ben eveneens op zoek naar deze schema's, uitleg !
Wie kan er mij helpen ?

[:I]

jan
jan

Johnnytrein

Als je deze seinen koopt zit er dan geen aansluit schema bij dan ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

Blijf vragen: deze feedback is welkom!
We bestuderen de mogelijkheid om deze thema's dan in Modelspoormagazine aan de orde te laten komen!
Blijf hopen! We proberen te helpen waar we kunnen...[;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Ga eens kijken in deze zelfde rubriek onder "elektrische wissels", daar staat interessant nieuws!!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

conmeljanand

Ik heb (voor proef) een sein van Henckens gekocht en ik heb alleen een schema 'hoe het signaal klaar maken (verbindingen lichten) bij gekregen [:(!]

jan
jan