Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Fuchs kraan

Gestart door jacques timmermans, 10 juni 2010, 11:30:20 AM

jacques timmermans

Interessant voor de modelbaan. Niet alleen voor in de stelplaats als mobiele kolen verzorgingskraan op luchtbanden gedacht: De Fuchs kraan als mobiele kolen verzorgingskraan en als kleine lepelbagger van Weinert. Dit bouwkitje bestaande uit witmetalen en messing onderdelen is snel gebouwd, maar de afwerking ervan duurt toch wel een beetje langer!

Jacques Timmermans


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/FuchsBekohlungs72kopie.jpg/IMG

Dirky

mooi... maar kabels zijn niet echt geslaagd?

just4fun

Als ik me niet vergis heeft vroeger in MSM daarvan een bouwbeschrijving van gestaan.
Paul

Dirky



Ik werk met zwart nylonsnoer Jacques...

marc goovaerts

Een andere mogelijkheid is 'tamboerkesgaren', verkrijgbaar bij Veritas. H??l maatvast en sterk. Een andere naam heb ik er niet voor, leren kennen via een lid van het (theoretisch) zwakkere geslacht die er haar weg kent...

Voor de schijnwerpers: misschien er een dikke druppel Microscale Micro Crystal Klear in aanbrengen om de lens weer te geven ?

Gerolf

Tamboerkesgaren (supersterk) is toch wat te dik, lijkt me. Dirk's  nylon komt veel beter over.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jacques timmermans

Waarschijnlijk is de verf hier de boosdoener, die de stalen hijskabels wat overgedimensioneerd weergeeft; bij de lepelbagger heb ik de door Weinert bijgeleverde nylondraad en bij de hulpkolenkraan de eveneens bij Weinert verkrijgbare "stalen kabels" op schaalgrootte gebruikt.

Jacques Timmermans

P.S. De modellen op de foto zijn ca. drie keer vergroot weergegeven. Dit fenomeen overdrijft de kabeldikte nog eens extra.