Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

vliegengaas

Gestart door Thommy, 06 juni 2010, 23:09:01 PM

Thommy

hoe maak je vliegengaas na in modelbouw??? ik zit me al ff suf te zoeken op een idee, maar hoe...
Greetz

Thommy

marc goovaerts

Tis maar een idee...

Echt vliegengaas met gaatjes zie ik niet echt zitten. Maar misschien valt de indruk wel te verkrijgen met een fijn raster.
Wat is een raster ? Wel, de 'bolletjes' die je bv in krantendruk op de foto's kan bemerken. Zo'n rasters worden gebruikt om met enkel zwarte inkt toch een grijze indruk te maken. Ze bestaan in verschillende 'sterktes', met meer en minder, grotere en kleinere bolletjes.
Vroeger waren zo'n rasters zelfs verkrijgbaar als afwrijfrasters bij grafische firma's als Letraset, Mecanorma, Alfac...

Misschien geeft het aanbrengen van zo'n raster op een stukje transparant misschien het gewenste effect ?

Maar ook printers werken met rasters om grijswaarden weer te geven. Misschien valt er te experimentern met printersettings of Photoshop ?

Zoals gezegd, tis misschien maar een idee...

Gerolf

Nylonkous? Bestaat in erg fijne mazen. Ga maar eens keuren bij Veritas of zo.
Uit ervaring: Wedden dat er een hoop madammen in je richting kijken [}:)] [B)] [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Nylonkous? Bestaat in erg fijne mazen. Ga maar eens keuren bij Veritas of zo.
Uit ervaring: Wedden dat er een hoop madammen in je richting kijken [}:)] [B)] [:o)]



daar heb ik nooit aan gedacht...Vriendin es sturen naar daar [:D]

@marc, ik zal dat es proberen. Al vrees ik dat m'n printer niet fijn genoeg print daarvoor.

nog voorstellen???
Greetz

Thommy

Paulogic

Theezakje ???

Onlangs een theezakje gezien (piramide met 3 zijden)
die uit heel fijn nijlon achtig materiaal bestond.
Als ik het goed voorheb is het van Lipton.
Die lijken mij misschien wel bruikbaar ?
Ze kleuren zelfs al van de thee...

Ook maar een idee hoor, nog niet geprobeerd. Ik heb toen
de bedenking gemaakt dat dit mooi zou geweest zijn als
gordijntjes in een huisje.
mvg,
Paul(ogic)

Thommy

probleem is :D ben een lampisterie uit het echt aan het namaken, maar ramen zitten er niet meer in, enkel vliegengaas (en sommige is die ook al weg)...Maar dan stel je je de vraag, hoe ga ik dat weer fixen...

dat er compromissen moeten gemaakt worden is logisch...
Greetz

Thommy

Gerolf

en ... de vriendin al gaan shoppen, of toch maar zelf gedaan? [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw