Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 40 verzonden...

Gestart door tonycabus, 10 augustus 2005, 17:00:25 PM

rgp

Dag,

Ok , voor de brief aan de heren voorzitters.
1? Maar de club waar ik lid van ben heeft reeds zijn steentje bijgedragen, nl in MSM n?1.
2? Voorts is een van de leden vrij actief in het schrijven van artikels voor MSM.
3? Al onze activiteiten voor buitenstaanders (expos), toegankelijk zijn worden aangekondigd in MSM (Alhoewel dat ge soms moet aandringen).
4? Er wordt reclame gemaakt binnen de club voor MSM (veruit de meeste abonnementen tov andere tijdschriften).

Wat KIS betreft: ik kan alleen maar weergeven wat er leeft in een club: over het eender welk onderwerp wil men realisaties voor zijn toepassing en geen graduaat.
Electronische schakelingen, huisjes bouwen (geen uitzettingen over de lijmsoorten bv.)

Leuven: Gerrit je schrijft fantastisch, maar wil je niet begrijpen wat ik bedoel:  In Leuven komen idd aan de W-zijde 4 lijnen samen (36N, 36, 53 en 15) en aan de O-zijde 3 (36N,36 en 139)
Vereenvoudig dit tot 2 dubbelsporige lijnen aan de W-zijde, 5 perronsporen en 1 dubbelsporige en 1 enkelsporige aan de O-zijde.
Welke wisselstratenmatrix, hoe moeten de seinen gekoppeld zijn, ....  Het is idd vrij groot: +/- 7m, maar moeten het altijd "point to point zijn van een MPX plaat groot ?

Roland

Havoc

citaat:
Leuven: Gerrit je schrijft fantastisch, maar wil je niet begrijpen wat ik bedoel: In Leuven komen idd aan de W-zijde 4 lijnen samen (36N, 36, 53 en 15) en aan de O-zijde 3 (36N,36 en 139)
Vereenvoudig dit tot 2 dubbelsporige lijnen aan de W-zijde, 5 perronsporen en 1 dubbelsporige en 1 enkelsporige aan de O-zijde.
Welke wisselstratenmatrix, hoe moeten de seinen gekoppeld zijn, .... Het is idd vrij groot: +/- 7m, maar moeten het altijd "point to point zijn van een MPX plaat groot ?


Dat is inderdaad wat ik eens zou willen zien. Wat met goederen, er is een wasstraat als ik me goed herinner, het museum met de loods, de aansluiting naar Stella, de Post, etc... Liefst de situatie van voor de TGV en dat rood mormel dat ze naast het station gezet hebben. Dat wordt misschien 7m in H0, maar in N of Z een stuk minder (of weer uitgebreider...).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

He, he, de hele heisa rond het nieuwe nummer is eindelijk wat gaan liggen. Ik begrijp dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening en dat hoort ook zo in dit forum, maar... het perfekte magazine BESTAAT NIET. Zelfs grotere magazines zoals Miba, Model Railroader enz. zijn niet altijd even interessant. Je kan het nu eenmaal niet iedereen altijd naar zijn zin maken, en persoonlijk vind ik dat de redaktie van MSM het heel goed doet. Even vanzelfsprekend vind ik dat deze mensen ook hun eigen voorkeuren hebben, en er toch zeer goed in slagen zo onpartijdig mogelijk te schrijven.
Een vraagje heb ik echter. In dat artikel over half-relief stadshuizen heb ik wel problemen met de juistheid van de gebruikte profielen: Blz 37 onderaan bij de afbeelding van dat raam 6 x 2 mm en 4 x 2 mm voor tussenstijlen lijkt mij wel heeeeel breed (tenminste in HO)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

marimon

Peter,
Ik heb die maten vervangen door 0,5 x 1,5 en 1,0 x 2,5. Ziet er goed uit.
Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

conducteur

citaat:
Geplaatst door rgp

.... maar bij het bedieningspaneel zijn het enkel de grote lijnen.  Voor diegene die er meer willen over weten: lees LOCO REVUE.
Roland


wat is LOCO REVUE,en waar is het verkrijgbaar,ik heb 8 euro betaalt voor dat artikel van Jacques,maar het was inderdaad zeer 'Plat'[:D]?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Decapod

Loco Revue is een Frans modelspoortijdschrift. Ook zeer goed. Ik koop het af en toe en zit ook op het forum van lrpresse. Je moet hier maar eens wat rondsurfen. Er staat enorm veel info op (wel in het Frans, maar dat is dan maar ene extra motivatie voor je vak 'Frans' [;)]) en er staan enkele prachtige voorbeelden te kijk (o.a. van een gastje van 18 waar heel wat oude rotten hier nog heeeeeel veel van kunnen leren!).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.