L- rijtuigen Olaerts

Gestart door dieselfreak, 31 mei 2010, 21:45:27 PM

Roderik

Ik bekeek even de startdatum van dit onderwerp en dat dateert van eind mei. Amper 3 ? 4 maand liggen deze modellen al in de winkel. En daar wringt het schoentje.
De Belgische detailfabrikanten wachten veel te lang om iets aan te kondigen.

Ik lees al een tweetal jaar het Engelse Model Rail waarin fabrikanten zelfs hun 3D-tekeningen zetten zodat iedereen meer dan op tijd allereerst kan sparen en anderzijds de concurrentie weet waar ze mee bezig zijn. Soms worden modellen aangekondigd die pas 2 of 3 jaar later te koop zijn.
Always be modelling!

deurenkletser

Te lezen op de site van GooverModels:

citaat:
ATTENTIE:
Er zijn momenteel shops die beweren dat ze onze
productie van L rijtuigen niet meer kunnen verdelen.
Maar kiezen wellicht voor andere producties.
Informeer naar onze handelaars.  

SuSke

Zaken doen is een keiharde business - ik sta er ook alle dagen in.
Concurrentie is nodig. Dumpingpraktijken zijn feitelijk wettelijk verboden, maar de fiscus bekijkt de zaken slechts per boekjaar en niet per klein onderdeel van je zaak.
Als je dan een concurrent hebt die met de prijs sterk duikt, en eventueel zelfs onder de kostprijs gaat, is dat inderdaad nefast voor de concurrentie. De concurrentie kan 2 dingen doen: meeduiken en verlies lijden op de betreffende artikels of de zaak laten schieten en het marktaandeel verliezen wat waarschijnlijk nog grotere verliezen zal meebrengen.
Het andere geval is bij wet ook verboden: Handelaars, producenten, verdelers enz. mogen geen prijsafspraken maken.
Wat rest er dan nog.......?????
Inderdaad: niets meer voor de modelspoorder want iedereen gaat de fles op of de prijzen swingen de pan uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

Hier is geen sprake van dumpingprijzen, in mijn ogen enkel een reclame stunt.
Een handelaar die berichten uit eigen beweging de wereld in stuurt zonder enige uitleg is toch zeer gewacht. In ieder geval zou ik het aan de fabrikant zelf meer laten uitleggen mocht er een probleem zijn.
Als je op de site van de fabrikant kijkt , zie je wel de uitleveings punten staan, waaronder wel degelijk de handelaar.
Met alle repect voor de heren, maar zoals al boven vernoemd door een nederlands forumlid is deze zaak toch "ongezond"!

Mvg Stevend

Sicco

Wat ik wel merkwaardig vind aan de te verkrijgen sets van olaerts is die in mijn ogen zeer merkwaardige keuze van samenstellingen: heel veel sets met eerste klasse, twee setjes van drie rijtuigen met een AD ?n een AB en ook los maar ??n B-rijtuig en verschillende rijtuigen met eerste klassen. verbeter me als ik mis zit, maar ik vind alleen maar foto's met meer tweede klasse dan eerste en die zijn bijna niet samen te stellen....
Waarom geen setje AD-B-B(-B) of BD-B(-B)-AB zoals veel logischer is?

Peter

Volgens Ine Olaerts (gisteren aan de telefoon) zouden de andere sets tegen het eind van de maand verkrijgbaar moeten zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Cargo

Ik heb de set van Olaerts gezien in Haasrode en ben in ieder geval overtuigd van de kwaliteit en afwerking. Over de Goover wagens kan ik nog niet oordelen want nog niet gezien.
groetjes,

rixke rail

E?n goeie raad :  de buffers ??n voor ??n uitnemen en vastlijmen !
N.a.v. een opmerking op het T.M.M.-forum hieromtrent, heb ik de mijne eens gecheckt en enkele zitten idd. niet echt goed vast ! Do?n ! [;)]
Ook in het oog te houden : de dakventilatoren
Er is er ??n losgekomen bij voornoemde operatie ! [V] Ook deze is nu  vastgelijmd !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

B-Cargo

wat betreft de onderdeeltjes die nogal 'fragiel' zijn, volgens mijn winkelier komt er nog een setje reserve onderdeeltjes aan..

T03

Overal hetzelfde blijkbaar, hier liggen er 3...en ja ook nog te bouwen[;)] heb ondertussen (zoals anderen waarschijnlijk) een folder ontvangen van Olaerts, en er zijn betrekkelijk veel nummers voor elk tijdperk te verkrijgen.

SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb er 6 liggen, maar ze moeten nog gebouwd worden, we zien dus wel

"I have a train riding in my brain"

deurenkletser

Iemand enig idee of de TP IV versies (UIC nummer) al leverbaar zijn?

ToThePoint

De L van Goovers zijn verkrijgbaar.
Heeft er iemand een vergelijkende test gedaan ?
Heb hier een type 12 van Olaerts, kunnen deze erachter ?
Of andere loc's die in aanmerking komen, want zou eigenlijk de type 12 voor K rijtuigen willen hangen in 2 kleuren stelling.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Of andere loc's die in aanmerking komen,



Types 10, 29, 64.
Heb ik foto's van gevonden.
Ook andere types hlv, maar die zijn niet in model verkrijgbaar, tenzij zelfbouw ...


Edit : sorry, de foto is niet heel zuiver, maar is dan ook met een destijds al h??l oud bakske gemaakt. [B)]

Type 12 met (4) K-rijtuigen is idd. een beter idee, de L-rijuigen waren niet echt voor sneltreinen ...

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ToThePoint

Dikke merci voor den info, heb hier wel een eenzame 64 staan.
Heb trouwens een vergelijkende test van beide modellen L rijtuigen.
Er gaat in MSM een artikel verschijnen en wacht dat af.
Ben in blijde verwachting ervan. Heel benieuwd naar wat men gaat publiceren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

even opfrissen met photoshop
tocheen mooie foto

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem