Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

51's in TW Merelbeke

Gestart door chef garde, 24 mei 2010, 17:38:21 PM

chef garde

2 van de (dacht 5 ...) 51's die voorheen op dat zijspoor stonden, staan nu voor de poorten van de TW Merelbeke.  Iemand een idee wat ermee gaat gebeuren??

the_gold

Onderdelen misschien voor andere 51's klaar te maken voor verkoop...Meestal gaat dat toch zo nu. Oftewel zit de treinexpo in Sint ghislain er voor iets tussen maar dat betwijfel ik ten zeerste.

trainfreak

Ze zijn misschien opgekocht en gaan nu naar Antwerpen om daar een revisie te krijgen?
Of ze geven een revisie in Merelbeke (Als ze dat nog kunnen).

Welke nummers zijn het eigenlijk?
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

Nummers niet kunnen lezen, morgen eens kijken.  Dacht zelfs dat de 5109 (uitgebracht door Mehano ...) ertussen stond, die is al een tijd "getagd" en 1 van de 2 locs had een zo'n smeerlapkes' krabbel erop.

chef garde

De 5 resterende 51's van Merelbeke staan niet langer meer afgesteld op ??n van de zijsporen helemaal achteraan.  Denk dat hun "verplaatsing" niet veel goeds inhoud.  















Het betreft de 5118, 5126, 5106, 5108 en 5109

ERVIN

Ze hebben ze wel mooi verweerd [:o)] , maar de vooruitgang is niet te stoppen h? , dit is vergane glorie...[:(]

Jammer , maar helaas.[V]

SuSke

Ervin heeft hierin gelijk.
Wij zullen de vergane glorie op onze banen wel in ere herstellen en in "real time" moeten leren leven met de veranderingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

itchy

tja, een beroepsloopbaan van meer dan 40 jaar... wie doet het hen nog na vandaag de dag?!
citaat:
Geplaatst door SuSke

Ervin heeft hierin gelijk.
Wij zullen de vergane glorie op onze banen wel in ere herstellen en in "real time" moeten leren leven met de veranderingen.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

hobbyist

Alle deuren stan open, waardevolle dingen zullen er niet meer inzijn zodat vandalen rustig hun gang kunnen gaan.

vanmiegroet

tenzij een museum ze opkoopt .
Maar de kans is altijd al klein geweest
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Ze zijn verkocht maar aan wie weet ik niet .
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco

Er is er gelukkig al een aantal bewaard

chef garde

De 51's zijn verdwenen.  Merelbeke heeft er gene meer.  Vrijdag stonden ze klaar, een hersporingswagon, een colliwagon, en dan de 51's, met tussen elke 51 een wagon voor vervoer van staalrollen en achteraan de 62's.  De wagens ertussen dienden als remming.  Het transport naar de schroot moet vrijdagnacht gebeurd zijn.

De boel wordt dus verschroot, misschien wordt het verkregen staal dan wel verwerkt in modeltreinen!!  En zoals gezegd, enkele juweeltjes zijn gelukkig bewaard gebleven, maar niet alle 51's kunnen bewaard worden.  Stel dat iedereen zn auto uit de jaren 60 en 70 zou sparen, dan zouden de fietspaden helemaal vol staan! [;)]

OMC

citaat:
Geplaatst door chef garde

De 51's zijn verdwenen.  Merelbeke heeft er gene meer.  Vrijdag stonden ze klaar, een hersporingswagon, een colliwagon, en dan de 51's, met tussen elke 51 een wagon voor vervoer van staalrollen en achteraan de 62's.  De wagens ertussen dienden als remming.  Het transport naar de schroot moet vrijdagnacht gebeurd zijn.

De boel wordt dus verschroot, misschien wordt het verkregen staal dan wel verwerkt in modeltreinen!!  En zoals gezegd, enkele juweeltjes zijn gelukkig bewaard gebleven, maar niet alle 51's kunnen bewaard worden.  Stel dat iedereen zn auto uit de jaren 60 en 70 zou sparen, dan zouden de fietspaden helemaal vol staan! [;)]



Die 51ers zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag samen met 2 62ers van Merelbeke naar Stockem overgebracht.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Koen

Een vergane glorie waarop ik toch met enige nostalgie terug kijk [:I].
Ik ben in Mechelen opgegroeid, vlak bij de lijn Mechelen - Sint-Niklaas.
Vanuit mijn slaapkamer kon ik de treinen zien rijden. Het leuke was natuurlijk dat het sein ter hoogte stond van ons huis. Prachtig om zien wanneer deze 51'ers vertrokken. Telkens weer een evenement. Die kracht, het gedreun van de motoren, de roetuitstoot zorgde ervoor dat ik telkens weer voor het raam ging zitten kijken tot deze weer verdwenen was [:o)].
Mogelijk is daar mijn passie voor modelbouw ontstaan [:)].


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren