Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ombouw BS type 93 ex-T9.3 in schaal N

Gestart door Michiel, 23 mei 2010, 10:40:36 AM

Michiel

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Michiel, lees je PM eens...

Je hebt PM terug [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Michiel, leg er bij je volgende foto's eens een meetlatje naast aub. Zo heb ik een beter idee hoe klein je lokje is. Ziet er in alle geval zeeeeeer goed uit!

Michiel

Hallo Dirk,

op de valreep van het donker worden (ik neem mijn foto's steeds buiten, wegens te weinig licht binnen), een foto met meetlat. De foto is slecht van kwaliteit door gebrek aan licht 's avonds.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

Waarom gebruik je niet gewoon kolenstof, Michiel ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Hallo Eric,

ik ben bij de kolenboer op de hoek geweest, en die heeft me zonder probleem een zak met kolengruis meegegeven. Ik heb dit gefiltert met 2 zeven. Ik had dus een erg groffe fractie, een fijne fractie en een soort stof. Ik heb de fijne fractie genomen, want die leek goed, maar eenmaal op een schaal-N model, blijkt fijn nog te grof. Voor de volgende keer zoek ik nog een fijnere zeef, om het poeder uit het stof te halen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Zodoende leert men he Michiel.
De kap ziet er heel goed uit, chapeau.
Hoe heeft u de ketelbanden aangebracht ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Hallo Jean-Paul,

die ketelbanden zijn gesneden uit koperkleurige zelfklevende folie, en over de bestaande ketelbanden gekleefd. Mij stoort nog het verschil in koperkleur tussen de verf, en de folie. Ik ga eens wat verf mengen om te zien of die kleur niet beter kan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Gisteren had ik nog eens een poging gewaagd met de matte vernis. Een half uur staan roeren en schudden, aangebracht op een deel dat al 2 dagen heeft liggen uitharden, en... satijn! [:(]

Dus, weer naar de winkel en ik heb een totaal ander merk van matte vernis gekocht. Gooed geschud, aangebracht en... satijn!! [:(!]

Wat is het moeilijk om goede matte vernis te vinden! Welk merk van matte vernis gebruiken jullie dat ook echt mat is?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Die van Superscale heb je in drie verschillende soorten,

Gloss, Matt en Semi-gloss. Ik heb nog nooit problemen met die vernis gehad. Die is ook heel dun (bijna waterig)

Met Humbrol bv. moet je roeren tot je bijna een lamme arm hebt, en dan nog...
Met vriendelijke groeten
Peter

Artologic

Michiel,

Ik zie dat je weer kunstig aan het knutselen bent :-). Het ziet er allemaal goed uit, maar ik heb een opmerking, ligt die kolenmassa niet voor de achterruitjes? K vind het effect van de echte kolen en je ketelbanden wel leuk!

Mvg
 

Michiel

Door die opgehoogde kolenbak worden de vensters achteraan inderdaad bedekt door de hoop kolen, maar dat was in 't echt ook zo. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stefan Appelmans

Humbrol mat vernis is wel mat! Maar, zoals Peter het zegt, moet men LANG en GRONDIG roeren, dat al de bodem goed opgelost is. Maar het is MAT.
stefan.

Michiel

Stefan,

bedankt voor de tip. Humbrol hebben ze hier in de modelbouwzaak te Waterloo, en kan ik meteen eens gaan proberen.

Aan het goed roeren zal het zeker niet liggen. Ik heb me al het lazerus geroerd. De eerste dag voorroeren tot een homgeen geheel. Een dag laten trekken, zodat alles goed oplost, en nog eens grondig roeren om een gelijkmatig verdeelde oplossing te hebben. Ik ben er zeker van dat alle drap van de bodem goed in suspensie is. En toch... satijn! Ook de verf op het het model heb ik een paar dagen laten uitharden. Geen avans. Maar goed, ik ga Humbrol eens proberen. Ik laat wel weten hoe het gevaren is...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Michiel, welke merke had je tot nu toe al geprobeerd ?

Michiel

Dat kan ik je vanavond maar pas vertellen, want ik heb de namen niet in mijn hoofd, en zit nu op mijn werk. (sssshhht, hou het stil) [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)