ombouw BS type 93 ex-T9.3 in schaal N

Gestart door Michiel, 23 mei 2010, 10:40:36 AM

Michiel

En dan is er nog het onderstel. Bij het openen van de kast, bleek het er niet erg mooi uit te zien. Elektrisch en mechanisch heeft het onderstel aandacht nodig, om het zacht uit te drukken. Maar zo op het eerste zicht heb alle ik vertrouwen dat het in orde gaat komen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

De kap is erg mooi gedaan Michiel , het onderstel is natuurlijk een ander paar mouwen , maar U kennende gaat dat goed komen.[;)]

marc goovaerts

Dat gaat een heel mooi locje worden. Om goesting van te krijgen. En we leren alvast al heel wat van je bij.
Tof detail is de koperkleurige lantaarn. Dat frist het wat op. Waren ze in de realiteit ook zo ?

Michiel

Naar wat ik opmaak van de flarden informatie dat ik heb gevonden, was dat ze inderdaad koperkleurig waren. Voor elke rit werden er vanuit het lampenhuis verse, met carbuur gevulde, lantaarns aangebracht. Na de rit gingen de lege lampen terug naar het lampenhuis. Maar zeker weten doe ik het niet. Elke informatie hierover is welkom.

Een laatste update voor het donker wordt, om het af te leren. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

Eerlijk gezegd vind ik het nog niet slecht dat je moest retoucheren.  T resultaat is echt knap man!  En uw loc heeft daardoor wellicht een gebruikte look, en niet zo net-uit-het-doosje look.

Michiel

Ik heb ketelbanden aangebracht met koperfolie. De achterste banden lopen over de leidingen, maar met het blote oog is dat helemaal niet storend, want amper zichtbaar.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Mooi locje, Michiel. Het ziet er erg overtuigend uit.
Wat ik me afvraag: is de verf niet te mat? Of komt er later nog een satijnglans over?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Als alles goed zit, gaat er inderdaad een satijnlak over. Die locomotiefjes werden vroeger echt vertroeteld en dagelijks opgeblonken. Ik hoop dat het goed komt. Naar de beschrijving zou de lak die ik ervoor heb gekocht geen probleem mogen geven met de verf.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel


Goed bezig, Michiel!

Dat lokje ziet er al zeer goed uit. Toch opmerkelijk wat een ander kleurtje kan doen.
Met de hedendaagse foto-toestellen wordt alles extra uitvergroot, maar ik vind je model er al strak uitzien; dus in het echt zal het er nog beter uitzien!

Maar nu volgt nog een moeilijke opdracht: de beschriftiging!

Alvast: veel succes en doe zo voort!

Dries

Michiel

Dries,

beschrifting is inderdaad nog een groot obstakel. Ik heb al wel een paar ideetjes, maar ik ga het toch even voor me uit schuiven, want dat is haast een project op zich.

Ondertussen in de satijnlak aangebracht... Wat dacht u?! [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

Ik zou de zwarte stukken mat gelaten hebben. Maar da's mijn goesting...[:)]
Always be modelling!

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

citaat:
Geplaatst door Roderik

Ik zou de zwarte stukken mat gelaten hebben. Maar da's mijn goesting...[:)]


Je hebt mijn gedacht gelezen! Ik was van plan om de loopplaat, bovenkant van waterbakken en dak een matte laklaag te geven. Je bent me voor! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb echte kolen in de bak gegooit. Bij het filteren met 2 zeven dacht ik een goede fijne korrel te hebben. Maar eenmaal in de bak zie ik dat het eigenlijk nog een beetje grof is. Maar echt storen doet het ook niet.

Ik heb ook het dak, de omloopplaat en bovenop de waterbakken matte lak gebruikt, maar die blijkt eerder satijn uit te draaien. Ik hab toch een kwartier staan roeren en schudden, maar dat blijkt dus nog niet genoeg. [B)]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts