Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

haakse muren maken

Gestart door Dirky, 21 mei 2010, 23:09:05 PM

Dirky

Hier en daar zie ik gebouwen waarvan de hoeken niet perfect passen. Snijden onder 45 graden is niet makkelijk maar met een hulpmiddelke zoals op bijgaande foto schuurt men gemakkelijk ZEER juist. Let wel dat je een hoekprofiel neemt met gelijke benen om de juiste hoek te hebben.


Klaas Zondervan

Ik ben gek op simpele trucjes. Deze ga ik onthouden!

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Het is pas als je het ziet hoe je het moet doen , dat je denkt, waarom ben ik daar niet eerder op gekomen??

Goede tip![;)]

patatje70

eigenlijk is deze tip zodanig eenvoudig....ge moet er maar opkomen.. we zoeken het dikwijls te ver denk ik....deze zal ik zeker onthouden..

mvg Wim

Kris

Erg handige en vooral simpele tip maar zoals altijd zijn de simpelste vaak de beste oplossingen

T03

Bedankt voor de hippe tip [;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

dirkske

Da is begot nog eens goe gevonden[:D][:0]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

mdvholland

Eeeehhh... ben ik de enige die geen foto ziet bij het bericht van Dirky?

Kun je ?m nog eens opladen of beschrijven? Ik ben erg nieuwsgierig geworden [:D]

Matthijs

ERVIN

Nee , ik kan de foto ook niet meer zien??

marc goovaerts

Da's dus de ellende met die extern geplaatste foto's... het bericht is ocharme een kleine week oud en Photobucket heeft het er al uitgekuist !

Dirky

zal wel mijn fout geweest zijn... sorry

mdvholland

Ik heb weer beeld...

slim idee! dank!!


Matthijs

Dirky

op de eene of de andere manier lijkt het mij onmogelijk mijn foto terug te plaatsen. Dus hier opnieuw een beeld:


H0lland

Dank voor de tip Dirk!
Een alu-hoekprofiel heb ik hier nog liggen... morgen maar gelijk eens even een stukje "ombouwen" tot een "45 graden-hoek-vijl" [;)]
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook