plaatbewerking

Gestart door Kris, 21 mei 2010, 18:51:26 PM

Kris

Hallo,
Mijn laatste aanwinst voor het bewerken van messingplaatjes, een profiform 320 , voor het snijden , plooien en ponsen van plaatjes
werkt erg goed
imghttp://i539.photobucket.com/albums/ff354/kris_h_photo/DSCF0516.jpg/img
imghttp://i539.photobucket.com/albums/ff354/kris_h_photo/DSCF0513.jpg/img

Dirky


ToThePoint

@ Dirk

Die jij gaat halen heeft 20cm werkbreedte. de andere is 30 a 35cm. Allee dat vermoed ik toch. Op het zicht lijken ze wel op elkaar
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jacques timmermans

Alleen met dit verschil dat Kris een Zwitsers professioneel kwaliteitsproduct gekocht heeft en dat het zetbankje dat Dirky op het oog heeft een product uit het verre Oosten is! Ergo, werken doen beide. alleen . . .

Jacques Timmermans

Kris

Dirky,
Ik heb die chineese zetbankjes in Dortmund bekeken , Het prijsverschil is erg groot , ze hebben duidelijk een profiform nagemaakt maar er zijn wel grote verschillen in kwaliteit, en nauwkeurigheid, je moet voor jezelf uitmaken wat je er mee wenst te doen , maar van een profiform heb mits wat zorg levenslang genot ,
Je moet wel eens testen of je er volledig braamvrij een plaatje mee kunt snijden en een perfect recht U profieltje kunt plooien
Ik ken iemand die al jaren intensief plaatjes snijdt met zijn profiform en nog steeds braamvrij met zijn eerste snijkant van zijn mes werkt
Profiform heeft ook een plooibankje van 200mm die is ook wel maar aan 1 kant aangedreven


Dirky

je ziet inderdaad een groot kwaliteitsverschil Kris. Ik zou ook wel voor jouw kwaliteitstoestel opteren!
Nu, als vrij ervaren elektro-mekanieker (ca.40jaar geleden mijn eerste stukken gedraaid - vader was wapenmaker) koop ik nooit dure gereedschappen waarvan ik op voorhand weet da'k ze zelf kan herstellen. Het snijgedeelte van de Chinees die ik (vermoedelijk) zal kopen heeft vermoedelijk schotelveren die voor de nodige messendruk zorgen. Die zullen nu OK zijn maar binnen enkele jaren is het staal moe en moeten ze vervangen worden...
Ander voorbeeld is de draaibank die ik 10 maanden terug bij HBM kocht; Vorig weekend is de motor "dood" gevallen. De condensatoren die voor de derde fase zorgen zijn waarschijnlijk nog onderdelen van een gigantische legerstock ten tijde van Mao [:D]. Een nieuwe motor werd opgestuurd (garantie) en komende week koop ik enkele condensatoren en dan ben ik voor een tijdje safe...

Desalniettemin zou ik wel liever de Profiform kopen [;)]

jacques timmermans

Dirky,

waarom niet meteen voor een kleine drie fasen motor met het zelfde vermogen opteren? Deze zijn in de regel, voor zover het een standaard model betreft goedkoper, lopen rustiger, alom verkrijgbaar en het belangrijkste: ze hebben een groter koppel. Daarbij kun je zulke motoren met een frequentie regelaar, die tegenwoordig ook niet meer zo prijzig zijn, perfect regelen en vele parameters naar persoonlijk gebruik instellen en compenseren.

Jacques Timmermans

ardjoena

Dirk

Let op als je naar Buitelaar gaat voor je plaatschaar, ik zie dat ze uitverkocht is.
Zelf heb ik een kleine 3 in 1 kombinatie van Buitelaar.http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=74 Na vele jaren dienst kan je er nog steeds een velletje papier mee snijden.
Het plooien is wel niet zo handig.Daarom overweeg ik ook zo een kleine plooibank te kopen , maar de afstand naar Waddinxveen schrikt me af en de verzendkosten zijn niet niks.
En zeggen dat ik ooit twee van die Zwitsere bankjes uit mijn handen heb laten gaan voor....150? . Hoe stom kan een mens zijn?
Dirk
 

Dirky

Dergelijke motor komt er ooit wel op Jacques, een Siemens frequentiesturing ligt al klaar. Voorlopig lost Buitelaar mijn probleem nog op met de garantie-onderdelen.

Dirk,
Ik ga vrij regelmatig naar Waddinxveen. Misschien pik ik je eens op "ergens" om samen naar daar te rijden...
...mijn combi-bankje staat gereserveerd.

Kris

Hallo,
Jullie hebben geluk dat je een 3fase aansluiting hebben , mijn huis is nu 9 jaar en bij de aansluiting kreeg ik enkel een monofaseaansluiting daar ik geen grote electr. verbruikers heb.
(Wel heb ik eens kortstondig 380v gekregen, bij een kabelbreuk in de straat moesten ze zo nodig een fase met de nulleider verbinden ...)
Ik heb eens op de Website van buitelaar gekeken,er staan best veel mooie dingen op , Ik zou daar ook wel eens op bezoek willen gaan , maar vanuit Oostduinkerke is dit een flink stuk rijden , mogelijks moeten we eens samen afspreken.
Soms ga ik ook eens met vrienden van de modelbouwclub (scheepsmodelbouw) naar de stoomdagen in Nederland , daar staat soms ook mooi gereedschap
groetjes
kris

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Kris

Jullie hebben geluk dat je een 3fase aansluiting hebben , mijn huis is nu 9 jaar en bij de aansluiting kreeg ik enkel een monofaseaansluiting daar ik geen grote electr. verbruikers heb.
Ik weet niet hoe dat in Belgi? geregeld is. Maar in Nederland kan je altijd een 3-fasen aansluiting krijgen als je maar bereid bent om de meerkosten te betalen.
Is eigenlijk alleen maar een zaak van een 3-fasen elektriciteitsmeter plaatsen, want de 3 fasen worden altijd tot in de huisaansluitkast binnengebracht.