Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Soldeerstation

Gestart door Peter, 21 mei 2010, 15:27:25 PM

Peter

Heb al vele jaren het soldeerstation (met verschillende stiften) van het merk Mc Voice. (48 watt)
Ooit gekregen van de MIBA / Eisenbahn Journal magazine als je een abo nam. Miba doet trouwens meer van zo'n leuke dingen
Misschien een idee voor MSM want niet iedereen heeft interesse voor een bepaald model en/of naar Belgisch voorbeeld als jaarstuk, maar mogelijks wel interessant voor degene die een ABO nemen.

DSCN4185[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

de Miba oplages hoe verhoudt zich dat t.o.v MSM en/of loont dat ?

dani

En zo wordt een draadje uit 2010 weer wakker....    en weten we dat Peter nog steeds datzelfde station gebruikt. Moet wel een goeike zijn dus.

Ik ben fan ban AOYUE stations, goed en betaalbaar :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

wakker houden dan

soldeer station HAKKO 937
zeer tevreden van
op verplaatsing een kleintje ZD 928 voor 25 euro gekocht en nog steeds geen spijt van
is eigenlijk een regelbare trafo op 12 volt kan ik de soldeer bout ook gebruiken als er geen stroom aan sluiting in de buut is (vaar water Bv)
wel niet voor grote dikke dingen maar servo draden gaan perfect


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Ik heb dit:
https://www.conrad.be/p/basetech-zd-30b-soldeerboutset-230-v-30-w-potloodvorm-incl-soldeertin-incl-uitrusting-incl-desoldeerzuigpomp-incl-1611410
Voor de prijs kon ik het niet laten. Werkt naar behoren. 30w is niet veel, dat weet ik, maar toch voldoende. Al is de punt nog juist iets te dik, naar mijn mening.
De ZD 937 (digitaal), stond al ff op mijn lijstje. Toen ik nog met mijn slotcars bezig was, was dit al een referentie.

Zo een boutje op 12V heb ik ook. Nog nooit gebruikt eigenlijk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Heb net een tweede soldeerbout gekocht voor mijn messing bouwpakket. Opnieuw een JBC SL2020. Dit is een soldeerbout direct op 230V met een normaal vermogen van 40W. Maar die kan wel tot 200W stoken als het nodig is om de temperatuur te halen/houden. Temperatuur regeling is simpel, een potmeter in het handvat 100-400 °C.

Voor elektronica gebruik ik al zeker 25 jaar zo'n SL2020 en nog steeds met dezelfde punt (1mm). Nu heb ik dus opnieuw zo'n SL2020 besteld en dat is op de kleur na nog steeds identiek dezelfde. Ook dezelfde punten en wisselstukken.

Heb ook een gassoldeerbout voor op lastige plekken waar een draad in de weg zit (of geen stroom is). Nog eentje van "den Tandy". Heeft me al verschillende keren uit de nood geholpen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.