Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Diesel tanken - uitzicht ramen.

Gestart door Paulogic, 19 mei 2010, 19:55:04 PM

mark7758

Op Verzoek wat foto's van kleine tankinstallatie's voor treinen.


Troisvierge.



Bertrix



Kinkempois



Kinkempois









Gouvy
En als toetje Ronet


Veel plezier ermee
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN


doomslu

Leuke foto's Mark, zeer nuttig!
Bedankt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

marc goovaerts

Heel mooie foto's. Er wordt precies wel soms nogal wat afgesmost !

centauri167


modèlisme

Marc,

Heb jij nog foto's van de tankinstallatie van Ronet.
Ik ben daar naar op zoek.
Als je er eventeel nog zou hebben, wil je mij die dan opsturen a.u.b.
Hartelijk dank op voorhand.
pbmessingmodelbouw@skynet.be
 

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modèlisme

Mark,

Hartelijk dank voor de snelle service en de prachtige foto's!
Hiermee maak je mij zeer gelukkig.
Ik heb de foto's op mijn harde schijf genomen.
Prachtig en nogmaals dank.

Groetjes,
Paul.
 

knibbelknabbel

Een reeks 77/78 heeft een tankinhoud van 4700L. Het verbruik hangt af van de te vervoeren last en het profiel van de lijn natuurlijk...

mark7758

Kleine correctie
4300 gasolie
350 liter motor olie
280 liter transmissie olie
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

#41
Bijna!

Smeerolie;380l
koelwater;540l

6 cylinder in lijn,
wieldiameter 1000mm
vermogen 1150kw
omwentelingen/min;1000
Beschikbaar vermogen1050kw
(de kracht die uiteindelijk op de wielen komt is altijd iets minder dan de kracht die de motor levert)
Max aanzetkracht;291kn
overbrenging;hydraulisch
max snelheid in lijndienst 100km/u
  in rangeerdienst 60km/u
totale lengte;15590mm
Asafstand tssn draaipunten van draaistellen;7700mm
asafstand van draaistellen;2400mm
dakhoogte;4275mm
min boogstraal;75m
rijvaardig gewicht;87,4t
max aslast;21,85t

Bouwer -motor;ABC
    -overbrenging;Voith
              -kast; Siemens-Kiel
Remmen;Blokken + hydraulische rem
De eerste loc(7701) werd op 14 oktober 1999 in Merelbeke in ontvangst genomen om testritten uit te voeren

Om u van dienst te zijn... :D
Sorry voor de off-topic!

;)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Ja Mark,
ziet er betrouwbaarder uit dan mijn info die ik haalde uit het boek van Max Delie- NMBS tractiematerieel 1999-2000.

Als Max fouten maakt,ik dan ook !  :D

;)

mark7758

Geeft niet. Ik moest het ook 2 keer nakijken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.