Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Diesel tanken - uitzicht ramen.

Gestart door Paulogic, 19 mei 2010, 19:55:04 PM

Johnnytrein

Als je dan misselijk word raampje open en kotsen maar he [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

chef garde

Best wel zever eigenlijk van die misselijkheid enzo, wetende dat een 21/27 geen geblindeerde ramen heeft en 160 km/u rijdt, voor die 40 meer zal t wel nie maken zeker??  En hoeveel 13's rijden effectief 200 en meer op het stuk Leuven - Ans???

conducteur

Hier werd ergens de afkorting AVG gebruikt, maar dat is vermoedelijk niet het gekende antivirusprogramma?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

AVG = alle verrichtingen gedaan. En nu zelf zoeken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mattias

citaat:
Geplaatst door chef garde

Best wel zever eigenlijk van die misselijkheid enzo, wetende dat een 21/27 geen geblindeerde ramen heeft en 160 km/u rijdt, voor die 40 meer zal t wel nie maken zeker??  En hoeveel 13's rijden effectief 200 en meer op het stuk Leuven - Ans???



Toen ik met een 13 reed, dan stond de naald op 200! [8D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

patatje70

citaat:
Geplaatst door Gerolf

AVG = alle verrichtingen gedaan. En nu zelf zoeken [;)]


niet te moeilijk maken h? voor onze kleinsten h?[:D]
nog een tip: geef nu maar gazze...hahahaha lol
mvg Wim

chef garde

citaat:
Geplaatst door Gerolf

AVG = alle verrichtingen gedaan. En nu zelf zoeken [;)]

Correctie: Aanduiding Verrichtingen Gedaan

chef garde

citaat:
Geplaatst door Mattias

citaat:
Geplaatst door chef garde

Best wel zever eigenlijk van die misselijkheid enzo, wetende dat een 21/27 geen geblindeerde ramen heeft en 160 km/u rijdt, voor die 40 meer zal t wel nie maken zeker??  En hoeveel 13's rijden effectief 200 en meer op het stuk Leuven - Ans???



Toen ik met een 13 reed, dan stond de naald op 200! [8D]

Dat geloof ik best, maar k veronderstel dat je de boel niet ondergekotst hebt, of misselijk geworden bent???  Als je een minirokje ziet fietsen of wandelen ergens ten velde, draai je toch ook uw gezicht???  [8D]

Mattias

citaat:
Geplaatst door chef gardeDat geloof ik best, maar k veronderstel dat je de boel niet ondergekotst hebt, of misselijk geworden bent???  Als je een minirokje ziet fietsen of wandelen ergens ten velde, draai je toch ook uw gezicht???  [8D]



Ik heb een redelijk sterke maag op dat vlak... Maar ik weet niet of er anderen zijn die er moeilijker tegen kunnen...

Als we iets moois zien langskomen, dan is het ambtshalve ROZ! [:D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

13erke

citaat:
Geplaatst door Mattias

Via instructie bij ons heb ik verstaan dat een 55 100L mazout verbruikt per uur stationair draaien... [:D]

Men heeft aan een 13 (Idem HST en I11, zoals Trainfreak reeds zei) bewust de ruiten aan de zijkant verduisterd en zo naar achter gestoken, alsook de bestuurder zo ver van de voorruit geplaatst om een tunnel-effect te cre?ren. Zo lijkt het dat het landschap veel trager langsgaat. Dit om misselijkheid van hoge snelheid tegen te gaan. Stel je voor dat men een klassiek motorstel aanpassen om aan 200km/h te rijden, dan zou je meer last hebben van die misselijkheid, omdat je veel te dicht bij de voorruit zit, alsook een aquarium naast u om buiten te zien [:D]


Mattias



Een 51 was nog zuinig, slechts 5 liter
per kilometer[:D]

Paulogic

Dat Tunneleffect is een goed systeem.
Werd ook gebruikt bij sommige eerdere lijnvliegtuigen.
Tof om weten dat men ook bij loc's dit gebruikt.

5 l per km dat is 500 liter per 100 (yep ik kan rekenen [:D])
amai mijn voeten... ritje Gent Blankenberge en terug en daar kan
ik met dezelfde hoeveelhied diesel Belgie over en weer rijden zowel
in lengte als breedte.. zelfs met mijn bestelwagen...

Moeten ze bij de NMBS ook wegentaks betalen volgens vermogen en
uitstoot???
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Bekijk dat verbruik even in een ander perspectief:
l/kW beschikbaar vermogen
l/ton gesleept gewicht
Dan komen we tot de vaststelling dat onze eigen heilige koe een grote zuipschuit is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: fnmdevil op 20 mei 2010, 07:55:57 AM
Ik vermoed idd dat de tankinhoud niet groter zal zijn dan 1000 liter. Ik  heb ooit eens eenzelfde conversatie gehad met een chauffeur van een autocar, die vertelde me dat eenmaal boven de 1000 liter je een speciaal attest nodig had voor het vervoer van gevaarlijke producten. Voor locs zou dit wel eens analoog kunnen zijn.

Luc,
Dan heeft die autocarchauffeur je een blaas wijs gemaakt!
De enige beperking op de grootte van een brandstoftank is de ruimte om hem te plaatsen,
Bovendien denk ik dat er weinig autocars met 1000l mazout rijden,vrachtwagens echter wel,en zelfs meer,ook daar is het passen en meten om een grote tank te plaatsen,alles moet aan het chassis van de trekker,tussen de kabine en de achterbrug,en daar hangen al de batterijbak en de luchtketels,dus veel plaats is er niet over!
De vrachtwagen waar ik laatst mee gereden heb kon 1200l tanken,en daar was geen sprake van een attest...

;)

mark7758

Verbruik reeks 55. 3 liter per km als losse loc. (En netjes rijden.) tot 8 lliter per km met zware last.
Tank inhoud 3600 liter.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

trainspottingjr

Om een idee te geven de tankinhoud van een class 66 bedraagt 6400 liter. Aardig wat als je dat zo bestudeert.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW