Belgische ARMSEINEN

Gestart door tonycabus, 22 november 2004, 16:37:17 PM

tonycabus

Ricky (Eric Sainte), ook in Vlaanderen bekend van zijn wheatheringwerk voor Rocky Rail en diverse tentoonstellingen, is op zoek naar de maten van Belgische armseinen.
Hij heeft diverse boeken aangekocht, ook van het TSP, maar vindt daarin niet de nodige info.
Zijn er mensen die hem kunnen helpen? Hij wil die seinen volledig zelf bouwen uit messing en plasticard.
Eventuele tips speel ik wel aan hem door!

Dank bij voorbaat...

Tony

T?ch maar eens DCC gaan studeren ;-)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Tony,

Mischien dat Andr? Witmeur hem wel wil helpen. Die heeft (had) zelf een aantal armseinen in model al dan niet in (niet eenvoudig) bouwpakket.
Ook Paul Bellon heeft die info (maakt ook seinen) evenals.......Mr. Dirken van TTM !
Dus ergens moet die info toch bestaan.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

kasteel

ik kan helpen - heb een tekening met afmetingen ingescand + uitleg over de diverse delen
zend ze nu aan Tony via mail

tonycabus

Tony is "gesloten wegens infrastruktuurwerken"
PC in ombouw + netwerk + ADSL....
Zit op de pygmee die nog werkt in huis!

Dat is service, Jan! Ik stuur die door zogauw ik kan, maar wel vanaf mijn eigen PC.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ruben13

in baasrode staat er staat nog een werkent armsein, als dat niet te ver is[:D]

trainfreak

Op een lijn nabij Sint-Ghislain staan er ook nog, L100 is het als ik me niet vergis...
Spoorse groeten
Dimitri

locomotion

Klopt, in het station van Tertre staat nog het allerlaaste werkende armsein van de NMBS. Ik denk dat er zelfs twee staan. E?n bij het buitenrijden van het station in de richting van de industrietereinen en ??n bij het binnenrijden, wanneer je terug komt van het industrieterein.
Locomotion

rixke rail

Ik heb thuis het boek : ?Dienstvoorschriften voor den machinist en den stoker? van de NMBS uit 1929.
Daarin staan in het deel ?Seinregeling? afbeeldingen van alle toen gangbare seinen op schaal.
T.t.z. gewoon een tekening met als schaal 15 mm. per meter zonder verdere maten. Het betreft hier een dertigtal afbeeldingen.
Misschien kan dit dienen ? Eric Sainte mag anders altijd met mij contact opnemen per p.m., hoor Tony. Voor mijn adres, zie mijn profiel.
De Franse taal is geen probleem.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik heb thuis het boek : ?Dienstvoorschriften voor den machinist en den stoker? van de NMBS uit 1929.
Daarin staan in het deel ?Seinregeling? afbeeldingen van alle toen gangbare seinen op schaal.
T.t.z. gewoon een tekening met als schaal 15 mm. per meter zonder verdere maten. Het betreft hier een dertigtal afbeeldingen.
Misschien kan dit dienen ? Eric Sainte mag anders altijd met mij contact opnemen per p.m., hoor Tony. Voor mijn adres, zie mijn profiel.
De Franse taal is geen probleem.
Modelspoorse groeten,
Eric.



en voor wie deze boek wil lezen, kijk op mijn site, deel documentatie, Livret r?glementaire du Chauffeur et du Machiniste (1929), Titre II, Chapitre II, Punt C.

ps.: in het frans, maar tekeningen vragen geen vertaling [:)], maar misschien kan Eric vertalen [:D]