Decals

Gestart door Peter, 18 mei 2010, 18:07:47 PM

argilla

#15
Misschien nuttig ( als het mag goed , als het niet mag van de Admins, sorry goed bedoeld)
claude2080 ( Feedbackscore van 874) 100% Positieve feedback op e-bay
Hij heeft decals.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ERVIN

#16
Geen probleem hoor argilla.[;)]

Het is moeilijk te zien wat hij allemaal heeft , het B-embleem is goed te zien , maar de kleinere opschriften....???[:I]

bollen neus

#17
@ ERVIN, ik hab je een mailtje gestuurd. [:)]

Peter

#18
De decalproducent waar ik het over heb is Andreas Nothaft.

Een kopie van zijn mail, met de prijzen voeg ik hier bij.


****************************************************************
Hallo Herr Verlooy,

vielen Dank f?r Ihre Anfrage.

> Gerne m?chte ich wissen wieviel abziebilder wie die beschriftung auf
> den foto kosten w?rde. D.H; 1. schriftzug Regio DB 2. Schriftzug
> Schwarzwald mit stilistisschen abbildung der "Bollenhut) 3. Die
> abbildung vom Schwarzwaldm?del

Sie haben leider keine Baugr??e dazugeschrieben; ich gehe mal von H0
aus. Andere Baugr??en evtl. etwas teurer ...
Auch wei? ich nicht, wie oft Sie das gedruckt haben m?chten; gehe also
mal von einem Wagen aus.
Regio DB: Satz und Layout: 3 Euro, Druck je St?ck 0,24 Euro
Schwarzwald: muss komplett neu gezeichnet werden; ca. 15 Euro, Druck je
St?ck 0,24 Euro.
Bild: die genannten Vorlagen sind unbrauchbar, da nicht gerade, etc.
Grunds?tzlich rate ich auch vom Druck von Fotos ab. Ideal w?re es, das
Motiv vom Herausgeber der Schwarzwald-Card direkt zu bekommen - mit
einer m?glichst hohen Aufl?sung. Die gefundenen Grafiken schneiden
jeweils einen Teil des Bildes ab ...
Layout: ca. 2 Euro, Druck je Bild 0,80 Euro.

Ich hoffe, Sie bei Ihrem Projekt unterst?tzen zu k?nnen und w?rde mich
sehr freuen, wieder von Ihnen zu h?ren.

Viele Gruesse
Andreas Nothaft
www.modellbahndecals.de
*****************************************************************
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#19
Interressante site[:p][:p] die moeten we eens grondig doornemen,kan je daar ook in het Engels mee korresponderen?

argilla

#20
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Interressante site[:p][:p] die moeten we eens grondig doornemen,kan je daar ook in het Engels mee korresponderen?






Misschien een samen-aankoop overwegen ?
Wat dan met de prijzen ??
Is Peter bereidt hiet zijn  schouders onder te zetten ?
Welke emblemen ?

Gewoon een suggestie [:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

#21
Ben altijd bereid van te helpen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#22
Ik heb nog een aantal L rijtuigen liggen (jocadis) om te herspuiten en dan heb je natuurlijk decals nodig .Dat moet zowel voor tijdperk 3 als 4 zijn ,voor een 4 tal wagons.Ik zou ook nog een aantal stoomloks willen herspuiten en daar heb je ook weer decals voor nodig.Nu heb ik daar nog wel wat voor liggen maar ik zie dat niet meer goed zitten om dat zelf te gaan friemelen om die 5-cijferige nummers in het ovaal te krijgen.Een kant-en -klare decal zou uitkomst bieden.Nu h?b ik al eens decals laten maken (bij een militari -modelbouwer)en die moet je dus ?lles uitleggen over spoorwegen. Wat is een motorwagen?Bij die Duitser heb je dat dus niet.

Gerolf

#23
Zou het niet interessanter zijn voor die man (en misschien ook goedkoper) als je zelf de tekening aanlevert?
Dan hoef je ook niets uit te legggen over lettertypes en zo
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#24
Het is natuurlijk het ideaal om kant en klare tekeningen door te sturen. Indien zoiets niet kan, heb je natuurlijk altijd, zoals in het aangehaalde voorbeeld, de mogelijkheid het door hem te laten doen. Het probleem is ...wie gaat voor die tekeningen zorgen en hoeveel ga je er laten drukken?
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#25
Tja, als het er op aankomt om te gaan tekenen ,moet ik passen.Ik kan w?l een aantal zaken opzoeken :loknummers en lettertypes  en zo meer.
Het moet toch te doen zijn om zo bv een blad vol te krijgen van de meest gangbare stoomloks.Peter, kan dan misschien een mooie mail schrijven in het Duits .Als er dan een prijs bekend is kan er eventueel een gezamenlijke bestelling gedaan worden,mochten er nog gegadigden zijn. Voor die L-rijtuigen kan dat eventueel ook maar ik denk dat de meesten wel de modellen van Goovers gaan afwachten.
Ik heb zelf 8 L's liggen en vind het een beetje zonde om daar niets meer mee te doen alleen omdat de decals ontbreken.
Voor de rest had ik zo het idee om z?lf een eigen spoorbedrijfje op te richten "ROCHERAIL" of "ROCHECARGO"[:o)] maar dan moet je nog een huisstijl bedenken ook,soms iemand een ideetje?[:p]
Het voordeel is dat je dan met eender welk materieel kan rijden,hoe gek ook.Ook daar heb je dan weer decals voor nodig.[:D][:D][:D]

Kees-Jan

#26
De prijsopgave van de Duitser is netjes te noemen. Gelijk zien jullie het probleem en dat is het grafisch bestand van de vrouw met hoed. Via connecties zul je daar aan moeten geraken anders is het niet te maken. De copyrights is hij ws vergeten en vooral in Duitsland kan dat je duur komen te staan......

Decals maken is en blijft gewoon een aparte tak van de modelbouw (net als gieten en etsen): je doet het namelijk niet zomaar al wordt dat wel geschreven. Op diverse fora en in de tegenwoordig moderne wiki's.

Mocht er nu eens echt een goed artikel nodig zijn in een leuk blad dan ben ik via de mail te contacteren.

argilla

#27
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Tja, als het er op aankomt om te gaan tekenen ,moet ik passen.Ik kan w?l een aantal zaken opzoeken :loknummers en lettertypes  en zo meer.
Het moet toch te doen zijn om zo bv een blad vol te krijgen van de meest gangbare stoomloks.Peter, kan dan misschien een mooie mail schrijven in het Duits .Als er dan een prijs bekend is kan er eventueel een gezamenlijke bestelling gedaan worden,mochten er nog gegadigden zijn. Voor die L-rijtuigen kan dat eventueel ook maar ik denk dat de meesten wel de modellen van Goovers gaan afwachten.
Ik heb zelf 8 L's liggen en vind het een beetje zonde om daar niets meer mee te doen alleen omdat de decals ontbreken.
Voor de rest had ik zo het idee om z?lf een eigen spoorbedrijfje op te richten "ROCHERAIL" of "ROCHECARGO"[:o)] maar dan moet je nog een huisstijl bedenken ook,soms iemand een ideetje?[:p]
Het voordeel is dat je dan met eender welk materieel kan rijden,hoe gek ook.Ook daar heb je dan weer decals voor nodig.[:D][:D][:D]





Roche dacht net hetzelfde als jij. Ik dacht aan ( argilla) "ARGIRAIL" en of " ARGILRAIL"  en " ARGICARCO". Toeval ??? [:D][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15