Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Decals

Gestart door Peter, 18 mei 2010, 18:07:47 PM

Peter

In het nieuwe MSM nummer wordt, met recht, in het artikel over de ombouw van een type 59,de opmerking gemaakt over het ontbreken van Belgische decals voor rijdend materiaal.
Omdat ik voor mezelf een decal wou laten maken had ik een Duits bedrijfje gekontakteerd met de vraag wat 2(TWEE) dezelfde multikleurige decals (H0 schaal) voor de zijwand van een rijtuig zouden kosten. Voor de prijs die mij opgegeven werd begrijp ik niet dat hier in Belgie niemand bereid is blijkbaar om zo'n decals (en in de hoge kwaliteit) te produceren, temeer omdat de meeste decals hier "eenkleurig" zouden zijn.
Ik ga dit zelf niet organiseren maar er moeten toch een of meedere modelspoor-handelaars bereid kunnen gevonden worden om dit op zich te nemen. We spreken hier tenslotten niet over grote bedragen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#1
... en vergeet schaal N niet! [;)]

Het kan niet moeilijk zijn om dezelfde ontwerpen ook wat kleiner uit te printen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#2
Michiel,

Die mensen maken het in iedere schaal. Dat maakt voor hen weinig verschil.
PS: de kwaliteit is te vergelijken met "Superscale" uit de plastiek-modelbouw.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#3
Peter, spreken we hier (die Duitse firma) over waterdecals of wrijfdecals? En kunnen ze ook witte tekst produceren?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#4
Hallo Luc,

Op onderstaande foto's staan de decals die ik wilde laten maken, "Wilde" omdat ik ondertussen weet dat iemand met dit rijtuig op de markt komt in 2011





De decals die ik vroeg waren:

1. de tekst Regio DB in het wit

2. de tekst met logo Schwarzwald in het WIT

3. de foto van het "Schwarzwaldm?del" in multicolor

Het is een Duitse firma en het zijn inderdaad waterdecals.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

#5
Nou das toch niet zo moeilijk [:D]



Kees-Jan

Peter

#6
Heb dit draadje nog eens bovengehaald, want blijkbaar voelt niemand van de modelspoorders of winkeliers zich geroepen om dit te organiseren. Zou MSM zich niet geroepen voelen om dit via een winkelier te organiseren. De paar die ik kontakteerde hebben me ofwel niet geantwoord, ofwel hadden ze geen interesse. Spijtig voor degene die Belgische modellen willen ombauwen/herschilderen.
Om een idee tegeven van de prijzen
De layouts kosten afhankelijk van het werk tussen de 2 en 15 euro.
De decals zelf tussen de 40 (eenkleurig) en 80 eurocent(multicolor).
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

#7
Welk bedrijf geeft deze kosten op?

Kees-Jan

bollen neus

#8
Ik betaal voor velletje bij TL-Decals Duitsland 2,50 euro enkel getallen in geel, zwart, wit , groen , rood van 0 tot 9. Zonder verzendingskosten. Getallen van van 1 tot 9 m/m te verkrijgen en ik geloof dat deze winkel ook al een paar keer is vernoemd hier op het forum (?)

[:)]

chef garde

#9
Van mij mag die winkel of fabricant gerust nog eens vernoemd worden.  Alvast bedankt!

argilla

#10
citaat:
Geplaatst door chef garde

Van mij mag die winkel of fabricant gerust nog eens vernoemd worden.  Alvast bedankt!





tja eigenlijk heb je gelijk ! Man en muis ( paard) noemen aub.
Want het is iets wat ik ook wil maar danvoor 1/29 Kan dit ook op deze schaal ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

#11
Hoeveel mensen zouden er zo'n decalsetjes afnemen denk je? en welke dan? als je ziet hoe groot het gamma van die Nederlandse fabrikant (Kleinspoor) al is,dat zijn dan wel droge decals.
Ik zie niet direkt iemand in Belgie opstaan en dat op 1 2 3 uit de grond stampen.Je moet die dingen eerst tekenen voor je ze kan gaan afdrukken.
En dan die aangehaalde prijzen : dat is nog van voor de crisis zeker?? de decalsets die ik al op het net gezien heb beginnen bij 5? en gaan tot 12? ,voor een a5 vel.
Je vindt trouwens redelijk snel informatie via google ....als je wat moeite doet,zelfs over het zelf maken van decals.[;)]

bollen neus

#12
Ik heb juist gekeken op de TL-Decal site en inderdaad Rochevalien, je hebt gelijk het is geen 2,50 euro meer voor een vel maar 2,75 euro per vel.Dus mijn prijs was van "voor" de crisis.[:)]

Rochevalien

#13
Je hebt w?l wat meer nodig om een model kompleet te beschriften dan aleen wat losse cijfers.
Ik heb daar overigens geen komplete sets gevonden ,aleen loknummers,DB logo's enz .
De prijzen van die decalbladen liggen rond de 6 ?.
Maar daar gaat het hier eigenlijk niet om,als je een decalblad "naar wens" laat maken moet men alles gaan tekenen en dat kost  tijd (en geld) en dat kost m??r dan 2,75?. Ik denk overigens niet dat men bij tl decals op aanvraag decals maakt.

Kees-Jan

#14
Kan iemand voor mij nu eens een berekening maken.

Dan zal ik het komende dagen doen.

Kees-Jan

ps: mijn uurloon ligt ? 50 euro per uur ex tax.