Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

schaduwstation: automatisch uitrijden

Gestart door conducteur, 15 mei 2010, 20:06:33 PM

conducteur

Ik weet ondertussen al hoe ik een een schaduwstation moet maken van het type "first in last out",maar is het mogelijk om de trein die het langst al in het schaduwstation verblijft automatisch te laten wegrijden? Ik heb al zitten zoeken en denken hoe ik dat kan realiseren. Ik werk logisch en de trein die het eerst binnenkomt stopt op het linkse spoor, en schakelt de wissel naar het volgende spoor, trein komt op spoor twee toe en schakelt wissel naar spoor 3 enz....
Kan dit ZONDER computer?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Rian,

dat is mogelijk. Met een resetbare timer bij elke vertrek van een tein, en een AND of OR bij de beslissing om de volgende trein te laten vertrekken op basis van de timerpuls.

Hoe je dat practisch moet uitwerken hangt af van wat je al hebt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Een microcontroller? (dus eigenlijk wel een computer, maar in chip-formaat)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

heb hier een schema uit elektuur van 1988 waar wordt gebuik gemaakt van flipflops en een counter. je heb een pm met schema.