Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TYPE 36

Gestart door erik de noorman, 13 mei 2010, 23:24:00 PM

Gerolf

[:0] Prachtig gedaan, Erik [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

enig mooie loc erik, puik werk, alleen jammer van het kostenplaatje.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

jacques timmermans

Ik vind dat het kostenplaatje voor dit handgebouwd en mooi gedetailleerd model goed meevalt. Voor een grootserie product, dat in de verste verte niet aan een kleinserie model kan tippen, wordt zonder met de ogen te knipperen tussen de 200 en 500 Euro neergebladerd alsof het de gewoonste zaak op de wereld is. Trouwens mooie bekoorlijke en elegante dames hebben nu eenmaal hun prijs!

Jacques Timmermans

erik de noorman

Over het kostenplaatje.
Ik wil de kostprijs van ?300 toch even nuanceren.
Ik heb uiteindelijk 3 verschillende loc's aangekocht om het type 36 te bouwen. Een fl. BR50, fl. BR55 en een rivarossi. De eerste loc was een rivarossi (?35) maar het chasis bleek uiteindelijk niet geschikt voor de nieuwe loc. Wat niet wil zeggen dat het chasis van de rivarossi verloren is. Het zal gebruikt worden voor een andere B. loc te bouwen. De aangedreven tender van de BR55 (?55)is gebruikt voor de 36 maar het overgebleven chasis van de BR55 is ook weeral bruikbaar als donorloc. De aangedreven kuiptender van de BR50 (?180) zal zeker ook nog gebruikt worden voor een nieuw project.
Dan heb je nog de 3 opgeblazen hornby decoders (eigen schuld) en nog wat kosten voor de lijm, verf enz.
Dus voor de  kostprijs van ?300 kan ik 3 loc's bouwen waarvan de 36 de eerste is.

Uiteindelijk ben ikzelf tevreden van het resultaat. De loc is geen 100% kopie geworden van het grote voorbeeld maar benaderd deze toch sterk met een goede detailering, volledig in zelfbouw van ketelhuis tot lantaarn.
Nu nog verouderen en patineren en hij kan bij de rest van de verzameling.

Nog twee plaatjes





Erik.