Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

sneeuw nabootsen...

Gestart door Tiponi, 13 mei 2010, 21:46:06 PM

Tiponi

Graag wat hulp met dit aub,

voor ik met modelspoor ben begonnen, maakte ik regelmatig diorama's voor rallywagens (in schaal 1:43).
Nu heb ik daar eens een sneeuw-proef gemaakt maar na enkele jaren wordt deze gelig...
Het materiaal dat ik hiervoor gebruikt had, was gewoon gips (knauff of iets dergelijks). Daar dit 1 van mijn eerste diorama's was, was ik bijzonder tevreden over het resultaat, maar nu ik een deel van mijn baantje een wat winters uitzicht wil geven, had ik graag geweten wat jullie gebruiken.

Mvg Jurgen

ToThePoint

Matte verf witte verf over de knauf ?
MMM dat word ook gelig als de zon eraan kan nie ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Tiponi

'k heb ooit de tip gekregen om watten te gebruiken, maar ik denk niet dat dit iets is om bvb te gebruiken op de ballast...
En het is voor die toepassing dat ik naar een oplossing zoek.

Gerolf

Heeft woodland scenics geen bruikbare producten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

een paar hondjes op je diorama plaatsen en de kleur is weer reeel..?

nee, gekheid, je kunt volgens mij standaard produkten kopen en ik heb zelfs eens sneeuw gezien die je los op de baan legt/strooit en afzuigbaar is, en ik hen een blad van de bouwer Josef Brandl met een zwitserse winterbaan, ik ga die eens opzoeken.

Wim

Kautenbach

hoi,

zo dat komt goed uit, die lag helemaal onderop, dus mijn treinenzoldertje is ook weer uitgemest, wat je al niet tegenkomt..

sneeuw: oa: gips met dispensieverf en strooisel, pulveschnee van noch, watten, ect,
ik zou denk ik gaan voor kant en klare producten, van noch auhagen, faller en heki (wat ik zo lees, in het duits T staat in: Ins hochgebirge met josf brandl en hinauf zu eis und schnee, hele mooie bladen om te lezen. Eisenbahn journal

succes ermee, wim