Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

de zolderbaan

Gestart door bascas, 12 mei 2010, 19:09:55 PM


T03

Veel sukses met je baan

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

railman56

mooie familie "hobby" kamer
strijkplank voor de vrouw, treintafel voor de man [:D][:D]
maar het ziet er allemaal wel degelijk uit
nog veel (bouw)plezier
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Dirky

Mooi! Nog eens een ECHTE Marklin baan... De nostalgie druipt er af!

bascas

Dit is idd nostalgie. ER zit nog rails in van mijn vader, ongeveer 50 jaar oud, maar heb het toch voor elkaar gekregen om het digitaal te maken. De bovenleiding hangt er eigelijk alleen voor de sier en om de trein van mijn pa een stuk te kunnen laten rijden. Deze is nl niet digitaal. Verder heb ik het dmv 2 x een s88 de gelegenheid om 3 treinen vol automatisch te alten rijden en een 4e er met de hand doorheen. Ik maak al 30 jaar kleine banen, maar met de hulp van dit forum ben ik nog nooit zover gekomen...
Gr Bas

Dirky

Misschien een rare vraag Bas, maar ga je ook nostalgische scenery op je baan zetten of ga je nieuwere dingen kopen?

edwintje

Beste Bas;

Mooi begin,mooie opzet van de baan we blijven je zeker volgen.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

bascas

Dirky, wat bedoel je precies met nieuwere dingen? DE huisjes en dergelijke die ik heb zijn net zo oud als de baan zelf. Ik heb mij eigelijk nooit zo bezig gehouden met uit welk tijdperk iets kwam. Ben meer het type van als ik het mooi vindt en valt niet uit de toom dan pas ik het erin. Zal binnenkort wat foto's plaatsen van een baan die ik 10 jaar geleden heb gemaakt.

Stabiloy

Maak je gebruik van analoge besturing, of ga je de baan digitaliseren?

Gizzmo

@Stabiloy
citaat:
maar heb het toch voor elkaar gekregen om het digitaal te maken


effe lezen voor je met vragen komt [;)]
GreetZ,
David

Jurgen

citaat:
Geplaatst door bascas

Dirky, wat bedoel je precies met nieuwere dingen? DE huisjes en dergelijke die ik heb zijn net zo oud als de baan zelf. Ik heb mij eigelijk nooit zo bezig gehouden met uit welk tijdperk iets kwam. Ben meer het type van als ik het mooi vindt en valt niet uit de toom dan pas ik het erin. Zal binnenkort wat foto's plaatsen van een baan die ik 10 jaar geleden heb gemaakt.




Ik denk dat hij wil bedoelen of je vandaag nog een loc zou kopen of enkel blijft rijden met de locs die je al had. Net hetzelfde voor de huisjes en alle andere dingen.

Het gaat dus over nieuwe spullen en niet over moderne spullen zoals bijvoorbeeld een TGV, reeks 13, reeks 77... [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

... of dat hij de baan "puur-retro" houdt: een modelbaan zoals ze in de jaren 60/70 werd gemaakt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stabiloy

citaat:
Geplaatst door Gizzmo

@Stabiloy
citaat:
maar heb het toch voor elkaar gekregen om het digitaal te maken


effe lezen voor je met vragen komt [;)]
GreetZ,
David



Klopt heb er totaal overheen gelezen[:I] Wel weer gaaf om iemand met m-rails te zien werken!

Heb je toevallig ook een baanplan? ben wel nieuwsgierig[:p]

bascas

Euhh, leuk iemand die met M rails aan de gang gaat? Heren, is M rails sinds de C-rail "old school"? [:I]
Ik rij digitaal en heb met behulp van 2x de S88 getracht het e.e.a. te automatiseren. Denk wel over baanvakmelding e.d. na, maar er zijn zoveel aanbieders, en ik begin nu eindelijk dit een beetje te begrijpen. Ik denk dat dat dus gaat duren. Ik maak geen baanplan. Wel geprobeert, maar dat kost zoveel tijd, en ik vindt er niks aan. Meestal heb ik een stuk spoor in gedachten wat ik ergens heb gezien en dat moet er dan in, de rest van de baan bouw ik er omheen. Tis ook sterk afhankelijk van hoeveel ruimte ik van mijn vrouw krijg!! De huisjes vervang ik niet. Ik heb laatst een loc vervangen door een moderne die wat beter liep, en denk na over de volgende vervanging. Nog meer materieel vindt ik niet nodig, ik kan het tenslotte toch niet laten rijden, qua ruimte.
Hoop jullie weer voldoende ge?nformeerd te hebben.

bascas

Zoals beloofd, een baantje van ongeveer 10 jaar geleden...