Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

gebouwen verlichten

Gestart door neos, 10 mei 2010, 05:45:30 AM

neos

Beste forumleden,

Ben overgestapt van Z spoor naar H0e en wil nu een polderbaantje maken.

Heb enkele gebouwtjes gekocht van Tilly models en Artitec en wil deze van een interieur en binnenverlichting voorzien, maar de wanden zijn gedeeltelijk lichtdoorlatend. Hoe vang ik dit op. Bestaat er een verf die het binnenlicht tegenhoudt ?

Moet ook nog in het interieur passen, uiteraard.

Groetjes

Marc
 

Johan 18

#1
Hoi Mark.
In zulks geval ga ik in de boekenwinkel een blad bristol papier kopen,dit is goed bewerkbaar, zoals tekenpapier, in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Neem gewoon wit, maak hier papiermaskers van zoals bijgeleverd in sommige bouwdozen.
Het laat zich mooi verven met waterverf voor als u interieur wil maken.
Veel succes.
Johan 18

Gerolf

#2
De binnenkant van de buitenmuren schilderen met zwarte verf (niet te zuinig) vind ik een simpele en afdoende methode.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

#3
hoi Marc,

Op zich is zwart schilderen eenvoudig , maar als je toch ook een interieur gaat plaatsen zou ik geen binnenwanden zwart schilderen, maar papier plakken in de kleuren bijpassend bij de gewenste inrichting, of, zoals het in aanbouw zijnde station Boom, een complete afwerking, is natuurlijk prachtig mooi.



groet, Wim

Gerolf

#4
Je kan op die zwarte verf nog "behangen". Heb ik ook gedaan, te lezen in een artikel in MSM.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw