Wat doe ik fout

Gestart door bascas, 01 mei 2010, 22:34:24 PM

bascas

Mijn zoontje heeft startset 29130 gekregen. daar zat een wissel 24612 bij. Nu heb ik hem er een bijgegeven met 4 bochten, in de veronderstelling dat hij een extra rondje kon leggen in zijn bestaande ovaal. Maar dit komt helemaal niet uit. Hoe moet ik het afmaken, hij heft C rail van Marklin.

Alvast bedankt. Bascas


Gerolf

Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met de railgeometrie.
Bogen met een verkeerde straal?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

Welke bochten gebruik je?
Na een rechte/gebogen wissel moet je een 24224 leggen om een parallel spoor te krijgen.
Spoorse groeten
Dimitri

bascas

Na een bezoek aan de beurs is het me helemaal duidelijk. Ik had een R1 (de kleinste bocht) en daar kun je niet nog een bocht in leggen. Mijn cirkel moet dus uit R2 bestaan, en dan kan ik er een cirkel in leggen.

Bedankt voor het meedenken.

Eres

Ja de geometrie dat is iets wat je moet leren. Iik wist ook niet dat je van R1 in de bochten naar R2 kon gaan Dit gaat dus ook niet Maar een mens is nooit te oud om te leren En dankzij dit forum leer je veel

Wim

Jaap

in de start set zitten 12 24130 bocht is dat is net voldoende om een baanje te maken die wissel 24612 is voor er tussen te plaatsen
en je hebt 3 rechte rail 24172 en 1 24188
dus die wissel doe je in de baan samen met 1 24172 aan de ene rechte stuk van de baan
en aan de andere kant van de rechte stuk baan 1 24188 en 1 24172
dan moet de baan kloppen en aan de wissel doe je 1 rechte rail 24172
met het stootblok .
Ik hoop dat je zo uit komt