Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gebeurt dit bij jullie ook wel eens...???

Gestart door ERVIN, 26 april 2010, 18:43:59 PM

Dieter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Shit happens , maar ondertussen heb ik het bewuste veertje terug gevonden ...



En hoelang heb je daarvoor op handen en knieen gezeten? [:)]

Ik heb ooit op een stukje testbaan dat ik snel snel ineen had gestoken, men koevangers van mn 2018 in flarden gereden...
Sporen vastspijkeren en net dat ene nageltje vergeten...
De kamer vulde zich toen wel met enkele krachttermen die niet geschikt waren voor kleine oortjes.

Ook een rongenwagen die even op tafel stond en er vandoor ging zonder lok... bestemming grond!
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

chef garde

Het is nog allemaal te zien hoe het rijtuig of de lok net valt (of vallen): ooit eens in clubverband mn rijtuigen meegedaan, een trein van een rijtuig of 10 gemaakt, in 3de positie ging de WLAB30 van LS Models.  Nog voor het rijden hadden we geopperd om eens te rijden met universele koppelingen van Roco, gelukkig is het bij de kortkoppelingen van Roco gebleven.  

De WLAB is er, net voor een bocht waar de scenery compleet was weggehaald, uitgewipt en een goeie 1,10 meter lager op de grond gevallen.  Gevolg: een trapje op de hoek stond gekromd.  Was ik efkes blij dat ik geen universele, maar wel kortkoppelingen zitten had ...

nederbelg

Tja

Twee uur aan het rijden met de treinen, niks gebeurd.
Ga even naar boven voor een kop koffie te halen.
kom beneden en twee ICR's liggen op de grond. 1.10 meter naar beneden.
Nu heb ik in de kelder een tegelvloer, voor 90% heb ik daar een tapijt op gelegd. je kan wel raden waar de ICR's vielen.
De schade viel eigenlijk wel mee, weliswaar in twintig stukken elk rijtuig maar alles kon weer in elkaar geklikt worden.
Trappetjes dat's natuurlijk wat anders, die waren gebroken.
Nooit ga ik nog ergens naar toe zonder het op stop te drukken.
Maar dat zal bij de volgende baan zijn.

Dave

Dave

ERVIN

@Dieter , ik heb toch iets meer dan een uur met mijn neus tegen de grond gehangen , maar net toen ik het wou opgeven zag ik daar ineens iets blinken , yes!!! gevonden , ik zo blij als een klein kind naar beneden , het tegen mijn vrouwtje gezegd , maar de reactie waren enkel twee schouders die omhoog gingen ,en een gezicht van " wat zegt die nu eigenlijk???".

Swat , ik dus terug naar boven en heb mijn wagon terug in dienst kunnen nemen.[:p]

Zo te lezen gebeuren er idd toch heel wat ongelukken op " onze " banen , maar blijf vooral doorgaan met posten h? collega's, ik best wel leuk om dit alles hier zo te lezen.

@Koen , ja er zit een kleine vorm van leedvermaak in , het zal het sadistisch kantje zijn dat af en toe bij mij naar boven komt h?.[}:)]

Koen

Troost U Erwin, ik heb dat ook [:D]. Alleen al weten dat je niet alleen bent met dit probleem geeft je al een goed gevoel [:o)].


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

stevend

Ik kom dat nooit tegen! Want ik rij analoog op een ovaalke, op m'n keukentafel.[:D][:D]
Zoals de afspraak die gemaakt is onder m'n machinisten mag er maar 1 tegelijk op de baan. Juist opletten voor bochtwerk![B)]

bollen neus

citaat:
Geplaatst door stevend

Ik kom dat nooit tegen! Want ik rij analoog op een ovaalke, op m'n keukentafel.[:D][:D]
Zoals de afspraak die gemaakt is onder m'n machinisten mag er maar 1 tegelijk op de baan. Juist opletten voor bochtwerk![B)]



@Stevend, zeg nooit NOOIT...........................[:)]

niko

heb het ook ooit gehad met een db 160 n schaal wissel vergeten de verzetten en daar ging hij met stoot jukje en enkele rails naar beneden en zoals gevolg trapje afgebroken ik had hem net 2 dagen
mvg Niko

ToThePoint

Chance dat Stevend brave machinisten heeft, tis juist spannend om te doen wat niet mag he. [:p] Door men ongeduld (vroeger) had het wel prijs geweest. [8D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

stevend

Eric, je hebt overschot van gelijk! Vroeg of (eerder) laat komt er wel een baan. En dan zit ik met de zelfde problemen.
Maar kon het niet laten even te grappen[:D]

rixke rail

Op de baan zelf heb ik wel eens last gehad van een ontsporing.
Op plaatsen zoals de opstelporen heb ik aan de rand zo van die "paletbeschermers" (kartonnen L-Profielen) geplakt, ...




... zodat er niets van de baan kan afvallen !


De eindsporen worden beschemd door "moussekes" (verpakkingsmateriaal), zodat een zachte botsing gebeurt, als ik even niet oplet !


Allemaal recyclagemateriaal, maar z??r handig !
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : foto's bijgevoegd.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dirkske

citaat:
maar de reactie waren enkel twee schouders die omhoog gingen ,en een gezicht van " wat zegt die nu eigenlijk???".



Awel Erwin, zulk een reacties krijg ik hier ook vaak.
Laatst een aantal seinen(zelfbouw) aangesloten die van de eerste keer perfect werkte, natuurlijk ik zo blij als een kind in een snoepwinkel aan iedereen het goede nieuws gaan melden en dan krijg je inderdaad zo een blik van:"who gives a f***"[:(!]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dirkske

citaat:
maar de reactie waren enkel twee schouders die omhoog gingen ,en een gezicht van " wat zegt die nu eigenlijk???".



Awel Erwin, zulk een reacties krijg ik hier ook vaak.
Laatst een aantal seinen(zelfbouw) aangesloten die van de eerste keer perfect werkte, natuurlijk ik zo blij als een kind in een snoepwinkel aan iedereen het goede nieuws gaan melden en dan krijg je inderdaad zo een blik van:"who gives a f***"[:(!]




Tja, stel je voor dat er iemand tegen jou komt zeggen dat zijn paard vandaag eens goed geluisterd heeft. Wat zou jou reactie zijn? [:D]


Geen interesse is geen interesse. En dat straal je soms dan ook eens uit in je reacties. Volgens mij de normaalste zaak van de wereld.


Enne, kom nu nie zeggen da ge paard rijdt h?. [:o)][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dirkske

Nee Jurgen, ik en paarden gaan niet samen,die dieren zijn te groot voor mij.[:I]
Op 1/87ste durf ik ze al wel eens aai?n[:o)].
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Wanne

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt Itchy , maar op zo'n moment doe je vanalles en niets , mijn eerste gedacht was onmiddelijk naar koploper te gaan en daar een noodstop mee uit te voeren , maar idd, mijn TC staat gewoon naast mijn PC , maar ik zag daar die wagons in het rond vliegen en het was even paniek!![:I]



Wow, wat een botsing!

Kwam dit topic zojuist tegen en wou er nog iets aan toevoegen.
Als je in zo'n situatie zit, dat je niet snel genoeg kan zijn om met je muis de noodstop in te drukken. Dan is de ESC-button ideaal!
Ik wist het ook nog niet zolang dat je een noodstop met koploper kon maken door de ESC-button in te drukken. In elk geval die toets wordt regelmatig gebruikt! [:D]

Wanne