Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

RAL groen - geel type 62

Gestart door chef garde, 23 april 2010, 11:37:08 AM

Kees-Jan

Goed gedaan en slim om de stelbalk niet mee te spuiten zodat je opschriften daar op blijven!

Welk nummer gaat het worden?

Kees-Jan

Niemand het nummer van de lampenunit's?

ems

Het is de 6239 geworden; foto met nummers volgt;

Wat ik kan vinden van de lampenunits is dat deze alleen in een set verkocht worden met de handgrepen voor de neus (2x), trappetjes op de neus (4x) cabine-interieur en nog wat ondefinieerbaars; De kosten hiervan vallen in de prijsgroep 22, wat volgens mij niet echt goedkoop is; oja, het artikelnummer is 120194.
Groet, Edwin

Kees-Jan

Dank u wel voor de informatie.

Kees-jan

Peter

Edwin,

Welke verdunner heb je gebruikt om zo'n mooi effekt te krijgen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Ik heb over laatst ook mijn 6215 omgedoopt tot de groene 6282.
Zie hier het resultaat.
(een welgemeende sorry voor deze foto[:I] maar op dit moment kan ik geen scherpere foto's trekken)

Alle belijning en nr's zijn gedaan met decals die ik heb "gevonden" via een ander forumlid.[;)]

ems

@ peter: ik gebruik geen verdunner, maar gewoon spuitbussen van Motip! Met een airbrush zal het zeker strakker worden, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bijgaand nog een plaatje van de huidige stand van zaken omtrent deze loc:


Ik ben nog in afwachting op een verlichtingssetje van Brelec en moet verder nog een hoop details afwerken ?n vervuilen.
Groet, Edwin

vanmiegroet

die zier er sjiek uit, ik biedt mijn hele verzameling aan voor die loc ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

itchy

Om het op z'n Hollands te zeggen: retestrak gespoten :-)
Zeer mooi.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold


chef garde

Naast Motip-spuitbussen voor RAL 1021 koolzaadgeel, vond ik vandaag per toeval in Hubo Merelbeke het volgende: het merk Levis heeft acrylaat muurverf in tubetjes van 40 ml voor slechts 1,99 euro.  

Het dopje moet je normaal in wijzerzin openen en vervolgens de verf in het sponsje duwen.  Draai je echter in tegenwijzerzin, dan blijft het sponsje ongebruikt in het dopje steken en kan je de verf rechtstreeks uit de tube halen.  De verf is ideaal verdunbaar met airbrush medium (en dus ook met water) en spuit daardoor zeer makkelijk uit de airbrush.

RAL 1021 of koolzaadgeel, het geel waar oa de 62's, 51's, gele strepen 1ste klas enz mee geschilderd zijn.