Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

torx-setje

Gestart door obicham, 02 augustus 2005, 17:48:09 PM

obicham

Als je van plan bent om een nieuw imbus-setje aan te schaffen,laat dat dan liggen en koop een torx-setje.
Deze past namelijk ook op imbus.

PS koop een setje met een gaatje in de torx, er bestaan schroefjes met een klein pinnetje in het midden en het is jammer als je die dan weer niet los krijgt.

Dieter

En dan kom je plots een ster-vormig (5 hoekig) torx vijsje tegen [:)]
Nee maar wat je zegt is inderdaad waar en toepasbaar op kleine vijsjes, maar voor grotere vijzen zou ik toch steeds passend materiaal gebruiken. Je bent anders niet de eerste die zichzelf een kl**t aftrekt door niet het juiste gereedschap te gebruiken.
Ik ben automecanieker, ok de vijzen en bouten zijn iets groter, maar ik spreek uit ondervinding [:D] en meestal in luie dage [8D]

mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Havoc

Wat staat dit eigenlijk in het "simulators" forum? Is dat dan een hex-simulatorof zo? [}:)]

Zijn er hier nog die platte schroevendraaiers stuk gedraaid hebben door er een kruiskop mee te willen losdraaien?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
"Zijn er hier nog die platte schroevendraaiers stuk gedraaid hebben door er een kruiskop mee te willen losdraaien?"
In mijn jonge en wilde jaren, ja ... [;)]
Ik heb mij intussen een grote set met de vreemdste bits aangeschaft. Tot nu toe heb er alle mogelijke vijsjes mee losgekregen, buiten ??n. Die heb ik dan maar uitgeboord en vervangen door een andere...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

En deze simulatorgame is compatibel met welke versie van windam of macadows? Of betreft het hier een volledig nieuw operating system.[}:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Misschien kan Tony dit onderwerp wel verplaatsen naar "modelspoor praktijk" of zo.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Wat die ook prompt deed...[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Maar als servicetechnicus wil ik toch even kwijt dat elke schroef of wat dan ook best met de juiste maat gereedschap wordt behandeld.
Niet alleen de schroefkoppen, moeren en bouten blijven in goede staat, maar ook je gereedschap (zoals Johan ook al aanhaalde).
Een schroevendraaier moet spelingvrij in de schroefkop passen bvb, en Pozidrive schroeven ga je niet met een Phillips-schroevendraaier te lijf. Andersom ook niet, al zijn beide "kruiskoppen". Zo ook met imbus- en Torx. Gereedschap heeft het meeste effekt als het aanrakingsvlak tussen gereedschap en sleuf het grootst is. Dan beschadig je ze ook minder.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)