aansluitingen 2 rijstroomkringen + lichtkringen

Gestart door railtravelmanager, 21 april 2010, 08:56:38 AM

railtravelmanager

hallo,

2 nieuwe lichttransfo's gekocht M?rklin
heb 2 rijstroomkringen + 2 lichtstroomkringen
rood = voeding trein
bruin = voeding schakelborden, seinen, wissels om deze te schakelen
geel = voeding voor lampjes

2de lichttransfo aangesloten maar lampjes in die kring branden niet ... de wissels schakelen wel

kan iemand mij advies geven hoe het schema er zou uitzien ?
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Klaas Zondervan

Als de genoemde kleuren verwijzen naar de kleuren van de aansluitklemmen, dan is je aanname niet goed.
Bruin is de algemene massa van het systeem.

Wat ik ook niet snap is hoe je rood kunt hebben op een lichttrafo. Wat is het artikelnummer van die trafo?

Kun je eens aangeven hoe je het nu hebt aangesloten?

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Als de genoemde kleuren verwijzen naar de kleuren van de aansluitklemmen, dan is je aanname niet goed.
Bruin is de algemene massa van het systeem.

Wat ik ook niet snap is hoe je rood kunt hebben op een lichttrafo. Wat is het artikelnummer van die trafo?

Kun je eens aangeven hoe je het nu hebt aangesloten?



geel en bruin gaan naar M?rklin lichtransfo nieuwe generatie zonder klemmen (rood en bruin aansluitrail gaan naar rijtransformator dan ??n bruin van rijtransfo gaat naar verzamelpunt verdeelplaatje van waaruit ??n bruin naar lichttransfo gaat
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Klaas Zondervan

Lijkt zo op het eerste gezicht goed.
Toch nog niet helemaal duidelijk, want nu heb je het over 1 lichttransfo, in je beginbericht ging het over 2 lichttransfo's. Wat doe je dan met die tweede?
En geef voor de zekerheid ook nog even de artikelnummers, dan weten we precies waar het over gaat.