Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lima S 3/6 - BR18 ombouwen

Gestart door ToThePoint, 20 april 2010, 09:01:50 AM

ToThePoint

#30
Het bruine is eerst gedaan dus reeds handdroog. Het zijn 2 lagen en staat nu in de zon te bakken. Dus nog niet echt doorgehard. Dat stroperige effect verdwijnt vermoedelijk als ik de matte vernis erover zet. Het is hoogglanslak en in de volle zon zie je goed de details he.
Het zwarte was afgeplakt, maar de ketelbanden zijn met de hand gedaan. Borstel met 10 haardjes, in de verf, langs de zijkant van het verfpotje en met gebruikmakend van de diamantloepe langzaam ernaartoe en heel zacht over de verhoging op de ketel. Te veel kracht duwt de haartjes uiteen en je zit zo naast die verhoging. Echt heel zacht strijken is de boodschap en volledig ontstressen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Baureihe 103

#31
Altijd goed om te zien het ombouwen en verfraaien van
rollend materiaal.
Kanp hoor om de ketelbanden met een kwastje zo mooi strak af te werken. Ik zou zelf toch de airbrusch hebben gepakt dan mag je nog wat trillen.

Groet Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

ToThePoint

#32
Zo na 6 weken eindelijk de lamp gemaakt.
De onderdelen heb ik terloops gemaakt. De ventilatie en draagbeugel vandaag. De beugel is niet 100 % want de lampist heeft hem laten vallen. Door een tekort aan lampen en wegens geldgebrek bij de "Etat Belge " heeft men ze hersteld met het gekende resultaat.
Iemand enig idee hoe de binnenkant van dergelijke lampen was ?
Geschilderd in wit ? Metaalkleur ?


[image]http://www.all-that-is.eu/lamp.jpg [/image]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jacques timmermans

#33
ToThePoint,

meestal waren de locomotieven rond 1920 nog uitgerust met petroleum- of gaslantaarns, welke in de regel een ge?mailleerde (dus witte lampenspiegel) of een gepolijste metalen lampenspiegel (licht messingkleur tot zilverwit) waren uitgerust. Carbidlantaarns waren ook geen uitzondering en waren waarschijnlijk met dezelfde spiegels als petroleum- en gaslantaarns uitgerust.

Jacques Timmermans