Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Johan 18 stelt zich voor.

Gestart door Johan 18, 20 april 2010, 00:35:33 AM

Johan 18

Hallo medespoorders,
Mijn naam is Johan, ben 60 en al vanaf mijn 5? jaar met treintjes begaan.Van 1971 tot 1982 op non active gestaan wegens huwelijk en kinderen.
Van 1982 met N van start tot 2006, door verminderd zichproblemen en stijvere vingers, alles van N verkocht en nu aan de slag met H0, in een kamer van 4,00m x 3,60m naar Duitse norm zo ongeveer TP III.
Het landschap word grotendeels in karton opgebouwd en bewerkt met Hydrofibre van ER-decor en diverse strooimaterialen.
Railmateriaal is van Flm, Roco, Piko en Liliput, de sporen meestal Flm modelrails, Mehano en Lima, nog in ontwikkeling station III met Tillig H0H0e spoor.    Groetjes Johan 18

Gerolf

Welkom, Johan.
Op ons forum is een schare N-ers die je overstap naar H0 niet graag lezen, schat ik [;)]
Is er een reden voor je nick "Johan 18"?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan 18

Hallo Gerolf,
Mijn echte voornaam is Johan, om deze te behouden heb ik het cijfer 18 toegevoegd.
Wat de overstap van N naar HO betreft, dit vind ik persoonlijk ook heel spijtig, ik zal het materiaal dat ik toen had niet meer in h0 bij elkaar krijgen, ook al niet door minder plaats ruimte in H0.
Soms moet men keuzes maken, als alles schemert voor de ogen, zelfs met bril waarbij dan ook nog een optredend Rheuma aan de vingers is H0 tot hiertoe een betere oplossing.
Dus N spoorders, mijn interesse is nog steeds even Groot voor N banen.
Johan 18

Michiel

Welkom Johan,

het belangrijkste is dat je plezier hebt met het beleven van de hobby. Wegens het overgrote aanbod aan materieel in H0, is het moeilijk om aan de verleiding te weerstaan om te kopen, en te blijven kopen. Op dat vlak is N echt wel voordeliger! [:D][:p] Maar ik snap wel dat N erg klein is, vooral is als vingers en ogen niet meer mee willen. Veel succes in je nieuwe schaal.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

edwintje

Beste Johan[;)]

Vanharte welkom op dit forum,hier ben je op de juiste plaats,op iedere vraag komt gegarendeerd een antwoord.
De schaal HO is ook een toffe schaal,met tal van mogelijkheden,en voor mijzelf de meest gedetailleerde schaal.
Sucses met het verzamelen van treinen en matrieel.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

railman56

welkom johan,
een "oude rot in het vak" is altijd welkom
daar kunnen we allemaal wel bij varen
veel plezier in ons midden
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

conducteur

Schaal maakt toch niet uit? Er zijn mensen die zich kunnen amuseren met 1:1. Welkom
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johan 18

Bedankt voor het welkom,na jarenlang analoog te hebben gereden heb ik mij een drietal weken terug een Multimuis van Roco aangeschaft.
Mijn eerste loc zelf voorzien van een decoder,afgekeken van de Pfeiffer site, stond net een BR 78 van Flm in. Ovaaltje gemaakt en dan maar testen, de handleiding een paar keer doorsnuffelt en Hoera alles werkte perfect, nu ja toch eventjes, de lampjes had ik ook maar meteen veranderd door Leds en gewoon de weerstand te licht gekozen waardoor de Ledjes direct opgestookt waren.
Toch al een ding geleerd bij digitaal, weerstanden moeten zwaarder zijn dan bij analoog gebruik.
Voor de rest ben ik nog volledig leek op gebied van digitaal.
Groetjes.Johan 18

Eres

Goedenavond

Welkom op dit forum en zonder meer wens ik je veel plezier. Ik moet mij helaas gaans charen achter hetzelfde als jij Door een ongeval onder douche is het zicht gedeelte bij mij nu ook verminderd Maar dat let mij niet om aan deze hobby verder te gaan.

Ik ben dus een (her)beginner en heb nu als test een dubbel spoor baan van 2,5 mtr lang, en wil mij daar eerst op contreren met alle technieken te leren.

HO is een leuke keuze werk er zelf ook mee.

Groetjes

Wim

Johan 18


Eventjes geprobeerd om een foto te plaatsen. lijkt gelukt te zijn.
Johan 18