Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door Ferkelmaster, 01 augustus 2005, 12:48:54 PM

Ferkelmaster

Ik zoek voor een oud model "CFL Bolle Neus" een mogelijkheid wat korter te koppelen. Dan bedoel ik niet die metalen schachten om een koppeling in te passen. Daar wordt de afstand alleen veel groter van.

Ik zag onlangs een recente uitvoering met een soort "Kinematik". Op de Site van M* kwam ik daar niet uit. Heeft iemand daar ervaringen mee en een bestelnr. en/of adres?:D

Ook zoek ik rechthoekige buffers, onder de CFL uitvoering van M* zitten nog ronde en die zijn fout. Ook hier zoek ik bestelnrs.8D

Alvorens bedankt.
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

Steven86

Wat betreft die kortkoppeling. In M?rklin Magazin van april 2002 heeft er eens een bijdrage gestaan over hoe je oudere modellen van kortkoppelingen kan voorzien. Misschien dat je daar bestelnummers vind. Ik heb het nummer helaas zelf niet, anders keek ik het even na.

Gerolf

citaat:
Dan bedoel ik niet die metalen schachten om een koppeling in te passen. Daar wordt de afstand alleen veel groter van.
En kan je die niet achteruit (verder onder de loc) plaatsen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ferkelmaster

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

En kan je die niet achteruit (verder onder de loc) plaatsen?

Nee, helaas niet, Gerolf. Want die schachten komen ipv de normale koppelingen in het schroefgat die de scheenplaten bijeen houden. Ook zitten die dingen veel te los en rammelen ze de "Profi" koppelingen los. Met alle gevolgen vandien. Toch bedankt.
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

tonycabus

Zeg Ferkelmaster,

Zet je site in je handtekening, man! Die is bewonderenswaardig goed gedokumenteerd over de "FERKELTAXE" ( Voor de outsiders: Oostduitse railbusjes) en bovendien is de bijbehorende baan ook niet mis! Verdient gezien te worden.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ferkelmaster

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Zeg Ferkelmaster,

Zet je site in je handtekening, man! Die is bewonderenswaardig goed gedokumenteerd over de "FERKELTAXE" ( Voor de outsiders: Oostduitse railbusjes) en bovendien is de bijbehorende baan ook niet mis! Verdient gezien te worden.



Bedankt voor de lovende woorden, Tony. Ondanks dat het dan "off topic" is zet ik hier nu heel brutaal even een foto.[:I]
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

doomslu

Nu we toch off topic zijn : mooie baan (leuk idee) en interessante website.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
"zet ik hier nu heel brutaal even een foto"
niks brutaal, hoor ... Knappe website trouwens!
Terug on-topic: op dit forum zitten naar mijn mening een aantal knappe loc-verbouwers. Ik hoop dat zij je kunnen helpen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven86

citaat:
Geplaatst door doomslu

Nu we toch off topic zijn : mooie baan (leuk idee) en interessante website.



Zeer zeker. Ik heb ooit met heel veel plezier een beschrijving van de baan in Modelleisenbahner gelezen.

janjozef

Wel Ferkelmaster wij waren slecht begonnen maar modelbouwen kunnen jullie wel ziet er heel schoon werk uit, helaas heb ik geen antwoordt op je vraag.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Deze woorden van je zal iedereen op prijs stellen, Jan!
Ik heb niks teveel gezegd h
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Steven86

Ferkelmaster, indien je je zou baseren op artikelnummer 37669 (de nieuwere Serie 1600 CFL van M?rklin, die heeft nu rechthoekige buffers), dan zou je via de explosietekening op zijn minst rechthoekige buffers moeten vinden. Helaas staat deze explosietekening niet online, en de voorgangers (Nohan) 37665, 37668 hebben nog ronde buffers.

Maar als je iemand kan vinden die die loc heeft, dan zou je achter het juiste nummer kunnen komen.

Anders een emailtje naar M* sturen...

Break302

Hallo Ferkelmaster en de rest van de bende ! [:)]

De rechthoekige buffers zijn te bestellen onder het nummer 761210
De metalen koppeling houder is 302660 , en de kunststof versie zoals op de laatste modellen en de dubbel tractie is 417520 !
Gedenk wel dat deze laatste niet te gebruiken is op de 3066 en soortgenoten uit die periode zonder aanpassing van de spoiler opening !

Groetjes Break302 Jos

tonycabus

The Return of the Jedi [:D]

Welcome back, Jos!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ferkelmaster

Mensen, bedankt voor alle positieve reacties "off topic" of niet. Ik ben blij met de positieve houding die ik nu in dit forum aantref. Het is vaak moeilijk om schrijvend de juiste toon te zetten, ondanks het plaatsen van "smileys". Vandaar ook vaak de vele misverstanden in diverse fora in Nederland en Duitsland. Chapeau, aan allen!

Nogmaals bedankt, zeker ook Jos voor de informatie die ik zocht. Bijna vergeten, zeg.[:I]

Mvg,

Ferkelmaster
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪