Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

niet ver van de belgische grens.....

Gestart door dedrummendemodelbouwer, 19 april 2010, 20:04:08 PM

dedrummendemodelbouwer

mijn Marklinbaan moet ooit mijn paradebaan worden. rijkelijk gedetailleerd, realistisch, met bewegende ventjes, digitaal, enz.
de basis staat er al (dit is het houtwerk en wat huisjes en sporen), het is een fictief stadje dat op een goede vijfitig kilometer van de duits-belgische grens ligt, er zal dus duits en belgisch materieel rijden.
Er ligt geen bovenleiding, dus dit betekent dat er diesel en stoomtractie is (ik vind stomers in model gewoon machtig) waaruit men ook kan afleiden dat het tijdperk drie ? vier is.
de foto's vertellen de rest wel.

imghttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/P030110_17210002.jpg?t=1271700113/img

imghttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/P200210_14140001.jpg?t=1271700182/img

niko

#1
fraai begin
mvg Niko

edwintje

#2
Beste collega;

Uw modelspoorbaan ziet er goed uit,onderbouw is stevig en goed afgewerkt.
Hoe groot is uw baan?
Waarschijnlijk geen schaduwstation?

Doe zo verder,we blijven je volgen,sucses.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin.

dedrummendemodelbouwer

#3
de baan is overal een 70cm diep. het langste stuk van de L is 4M en het korte 2M. er is wel geen schaduwstation aangelegd.

dedrummendemodelbouwer

#4
UPDATE

deze vakantie al weer eens goed kunnen doorwerken aan de plaat.


Eerst een vooraad gerief gaan inslaan.


Men berg is verder bekleed zodat daar ook is aan kan worden verder gewerkt[8D]



Op de berg een vliegveld voor zwevers gebouwd.


de veldbaan van de werken afgewerkt (op het gras in het midden na)



en ben ook is begonnen met verder te prutsen aan de hofjes.
Belangrijkste vooruitgang is getoond, ik ben nu ook aan mijn "bosberg" bezig, foto's hiervan volgen later

eddy

#5
Hoi,ziet er goed uit maar U handelswijze is volgens mij toch niet de juist.Zou je eerst niet u sporen aanleggen en dan alles testen op de goede werking,en dan met de aankleding van de baan beginnen?Alleez dat is mijn mening.
groeten eddy

dedrummendemodelbouwer

#6
citaat:
Geplaatst door eddy

Hoi,ziet er goed uit maar U handelswijze is volgens mij toch niet de juist.Zou je eerst niet u sporen aanleggen en dan alles testen op de goede werking,en dan met de aankleding van de baan beginnen?Alleez dat is mijn mening.
groeten eddy



ik probeer beiden in een keer te doen, heb uit ervaring met vorige treintafels geleerd dat dit redelijk goed lukt.
De belangrijke sporen liggen al, eht zijn eigenlijk alleen de zijsporen die er niet liggen.
Dakzij de C-rails van Marklin kan ik altijd rekenen dat mijn sporenplan altijd perfect uitkomt[:)] .
Het enige waar ik last heb, is dat de sporen niet altijd even storingsvrij zijn, lang leve de kuiswagon[:D][8D]

Ondertussen liggen al de elektrische leidingen al, dus ik moet nog juist de wisselaandrijvingen kopen. nu heb ik alles zo voorbereid, dat ik eerst een wissel koop deze kan inbouwen en er later via een gat in de plaat een aandrijving inbouwen.[;)]

Gerolf

#7
Het idee van de lier en opgetrokken zwevers is leuk. De draad zou ik iets dunner kiezen (veerdraadje?), en de start/landingsbaan toch wat langer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tricolor

#8
citaat:
en de start/landingsbaan toch wat langer.


of zwever lager hangen - net vertrokken

of "truck" en zwever in de andere richting zetten

dedrummendemodelbouwer

#9
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Het idee van de lier en opgetrokken zwevers is leuk. De draad zou ik iets dunner kiezen (veerdraadje?), en de start/landingsbaan toch wat langer.



de dag dat ik daar ben aan begonnen, ben ik eerst gaan kijken naar het echte voorbeeld (zweefclub de phoenix in overboelare), de draad is bij mij wat te dik in verglijking met het echte voorbeeld. Dankzij jullie gedacht te zeggen, hebben jullie mij op het gedacht gebracht van alles om te draaien, m.a.w. de stilstaande zwever tegen de voorkant zetten, waar nu de opstijgende zwever staat.
De opstijgende zwever zet ik dan vanachter, dan lijkt de baan langer[;)]

dedrummendemodelbouwer

#10
UPDATE SEPTEMBER

k heb ondertussen weer wat verder gebouwd, sommige dingen op aanraden van andere personen verbeterd. De foto's spreken voor zich.






















railman56

#11
zeer veel kleine details. vooral die paddestoel is mooi.
vraagje: die rollen hooi, zijn die zelf gemaakt of kan je die in de winkel kopen?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

TreinTeLaat

#12
zeer mooi :)

en tot in het detail [:)]

dedrummendemodelbouwer

#13
citaat:
Geplaatst door railman56

zeer veel kleine details. vooral die paddestoel is mooi.
vraagje: die rollen hooi, zijn die zelf gemaakt of kan je die in de winkel kopen?
marc



die hooirollen zijn van busch, een bouwkitje.

Arnold-Layne

#14
Ziet er inderdaad erg leuk uit allemaal. En die kleine details doen 't 'm wel [:)]

Maar klein vraagje...ga je die huizen op de berg wel nog waterpas zetten? Ziet er een beetje vreemd uit als ze zo schuin staan.