Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

minder is meer

Gestart door Dirky, 12 april 2010, 23:24:47 PM

Dirky

IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/sporenplan.jpg/IMG

Mogelijk sporenplan voor een P87 baantje anno 1920. Links onder een Belgisch station. Het witte spoor loopt naar een industriepark...

8m2 scenery voor amper 12m spoor...

Roderik

Da's nu een sporeplan naar mijn hart.
Lekker Engels...
Het landschap zal hier een zeer mooi aandeel in krijgen. Alleen twijfel ik aan dat 'industriepark'... Een serieus groot fabriek zou beter passen want in 1920 werd dat allemaal nog niet geconcentreerd in zones [:D].
Bij nijverheidsaansluitingen in 1920 was er nog spoorverkeer in overvloed: brouwerij, machinebouw, ijzerindustrie, houtzagerij, luciferfabriek, suikerfabriek, mijnbouw, ? En allemaal hadden ze stoommachines dus kolen nodig...
Dat geeft een mooi aantal mogelijkheden.
Always be modelling!

Michiel

Dirk,

dat is een sporenplan helemaal in evenwicht met je project. Perfect! Ik vraag me wel af, wordt het een heen-en-weer baantje, of heb je buiten beeld keerlussen of schaduwstations gepland? Dat zou het rijden een hoop aangenamer en boeiender maken, lijkt me.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

thx,

"industriepark"; naam ietske verkeerdelijk gekozen. Zal een brouwerij-achtig iets worden maar er komt zeker ook een stoomkraan om wagonnekes te vullen dus een soort bouwmaterialen-depot...

Er komen minstens keerlussen of een keersysteem maar alles zal afhangen van hoe kort de P87 loks kunnen (willen) draaien...

Gerolf

Een brouwerij is blijkbaar een populaire industrie voor modelspoorders [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky



beetje gewijzigd... station rechts

Michiel

Minder is meer... met 1 boom [:D]

Zonder gekheid, ik zou het hoofdspoor niet helemaal tot tegen de achterwand laten komen. Laat nog een beetje ruimte tussen spoor en achtergrond om deze overgang scenerisch mooie en geloofwaardig in te vullen. Het sporenverloop van het station lijkt me helemaal ok, maar langs de kant van de nijverheidsgebouwen lijkt het me nog een beetje vreemd. Is dat gebaseerd op het bestaande plan van Nederbrakel toen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

het stationsgedeelte is Nederbrakel in verkorte vorm. De andere kant zou ik het hoofdspoor op een verhoogde berm in de achtergrond laten lopen en de fabrieksterreinen (zomaar "een" fabrieksterrein) laten stoppen tegen die berm. In bovenaanzicht heb ik nog ca. 10 a 15cm ruimte achter die berm dus - denk ik - ideaal om af te werken.
De symbolische boom vertegenwoordigd een bos...[:)]


ToThePoint

Tis door die boom dat je het bos niet ziet !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI