Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 92

Gestart door Michael, 11 april 2010, 21:22:35 PM

Jurgen

#15
Hier ook aangekomen, maar geen tijd om te lezen. Net terug van Dortmund en morgen ga ik naar Bochum-Dahlhausen.

Ik heb dus echt geen tijd om te lezen. [:D]

In het weekend sla ik mijn MSM wel open.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

b-shunting

#16
ook toegekomen [:p]

het artikel van arnaud verlaeken ga ik zeker eens grondig doornemen
ik moet namelijk ook een brug bouwen in de omgeving van de welgekende lijn
chemin de fer du bocq[;)]
minibaantje tp 4,diesel

Peter

#17
Het nummer vanmorgen gekocht, al was het alleen al om het prachtige werk van Jacques Timmermans te bewonderen. Modelbouw met grote M, Jazeker!!![:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

#18
ik had nog eens een vraagje.
op de site van msm staat bji de artikels:
"Praktijk : Inbouw van een sluitsein in een containerwagen"
maar dat artikel staat er toch helemaal niet in ? ... [B)]

marc goovaerts

#19
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Aangekomen [8D]
Voor ??n artikel ga ik zeker de tijd (moeten) nemen: "de blauwe steen" telt heel wat bladzijden [:0]


Dat artikel heb ik ondertussen al 4 keer herlezen. Voor een liefhebber van historische gebouwen een prachtartikel. De Vollmer neogotische kerk zal er ooit van profiteren.
Hopelijk volgen er eens ook nog de andere 'historische stenen' zoals de vermelde witte steen en zandsteen...

marc goovaerts

#20
RIETZE MERCEDES CITARO

"De afwerking van de wielen laat ons inziens te wensen over".

Da's wel h??l zacht uitgedrukt... En het ontbreken van een interieur. En het ontbreken van filmkasten. En het ontbreken van wielkasten, zodat je er los doorkijkt. En de purperen ruiten. En ... Eigenlijk is de bedrukking van dit model het enige deugdelijke deel.

Sinds zijn ontstaan wordt 'N' door de merken die ook en voornamelijk HO produceren stiefmoederlijk behandeld. Soms zou een Chinese fabrikant van pulpspeelgoed er zich zelfs voor schamen...

- Geen interieurs
- Volle 'glazen' lenzen ipv een ruitinzetstukjes
- Dezelfde wielvelgen voor Rolls Royce als voor een VW Golf. De enige goede vrachtwagenvelgen die ik in N ooit zag waren van Roco... die niet meer geproduceerd worden (waar zijn trouwens die mallen naartoe ?).

Nu kan het wel zijn dat in de jaren 70 de productietechniek nog niet op het huidige niveau was. Maar dat is geen excuus om ze op deze manier (duur) te blijven verkopen. Voor HO produceert Wiking ook geen wagens meer met lichtgrijs geverfde 'ruiten'...
Het moet makkelijk zijn om nieuwe mallen te maken voor onderstel en 'ruiten', waarbij het koetswerk gewoon kan blijven. Een fractie van wat huisjesfabrikanten aan gietmallen moeten voorzien.

Het lijkt wel alsof N-rijders al lang gelukkig moeten zijn wanneer er door deze fabrikanten (Wiking, Herpa, Rietze, ...) nog eens wat (halve) aandacht aan hen besteed wordt !

doomslu

#21
citaat:
Geplaatst door Binco

ik had nog eens een vraagje.
op de site van msm staat bji de artikels:
"Praktijk : Inbouw van een sluitsein in een containerwagen"
maar dat artikel staat er toch helemaal niet in ? ... [B)]

Je hebt gelijk. Het artikel is op het laatste moment verschoven naar het volgend nummer. Ik corrigeer de website. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#22
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n interessant nummer deze keer.

Het artikel over de blauwe steen telt zo'n 14 blz. Leuk voor zij die het interessant vinden, maar voor mij v??l te lang.
Al kan ik wel begrijpen dat er niet veel meer ingekort kon worden en 2 delen maken was ook niet zo makkelijk geweest.

Verder vond ik het gedeelte van On Trax ook niet interessant. Het vervolg op de reportage van de beurs zelf, namelijk de baantjes en modules uitgelicht, zou beter in het volgende nummer gestaan hebben.

Maar dat is mijn mening, ik verplicht niemand om ze te delen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

#23
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Het artikel over de blauwe steen telt zo'n 14 blz (...) Al kan ik wel begrijpen dat er niet veel meer ingekort kon worden en 2 delen maken was ook niet zo makkelijk geweest.
Als je de inleiding hebt gelezen, zie je dat het om een driedelig artikel gaat. Dit eerste deel is groot, maar het totaal wordt dus nog een pak groter.
Grondig opzoek- en uittest-werk [:0] Maar best interessant, vind ik.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mini-bs

#24
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Maar best interessant, vind ik.



'k zou zelfs meer zeggen: zeeeeer interessant!
 

D_Loc

#25
Ik heb nummer 92 nog steeds niet ontvangen. Zijn er misschien meer NL'ers die hem nog niet binnen hebben?
Ik wacht nog even het weekend af, mocht het er dan nog niet zijn dan neem ik even contact op met de administratie.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kautenbach

#26
hoi Dirk,

Ik heb hem ook nog niet, schrale troost, hebben we nog wat om naar uit te kijken.

groet, Wim

D_Loc

#27
Inderdaad [;)]. Misschien heeft het (indirect) te maken met de aswolk waardoor andere goederen voor zijn gegaan in transport.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

JurgenM

#28
Nou heren
Vind het vervelend voor jullie, maar ik ben wel blij dat ik niet de enige Nederlandse abonnee ben die MSM 92 nog niet heeft ontvangen. Zou de postbode de verkeerde kant opgereden zijn?
Groet,
Jurgen

Michael

#29
Dat is nou net de reden waarom ik nog geen abonnement heb, moet ik altijd zolang wachten, ik heb het nummer afgelopen woensdag gekocht bij de boekhandel in Dronten.
Voordeel is dat je dan ook altijd een onbeschadigd nummer hebt, met de post ben je daar niet altijd zeker van.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154