10/04/2010 Treinontsporing in Deinze

Gestart door tufken, 10 april 2010, 18:16:51 PM

tufken

Nog hele week hinder voor treinverkeer

Bron Belga:

DEINZE - In Deinze zijn zaterdag om 14.40 uur twee wagons van een goederentrein ontspoord. Een van de wagons had het ontvlambare vinylacetaat aan boord. Er is een veiligheidszone van honderd meter ingesteld. Enkele huizen en winkels in de buurt werden preventief ontruimd. Er vielen geen gewonden.
De goederentrein kwam van Moeskroen en was op weg naar Antwerpen Noord. In Deinze is ??n spoor geblokkeerd, het andere spoor is vrij.
De juiste omstandigheden van het ongeval zijn nog niet bekend.

imghttp://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2010/04/10/Ontsporing_10042010.jpg.h380.jpg.568.jpg/img

De Kapellestraat in Deinze werd ter hoogte van de doe-het-zelfzaak Gamma volledig afgesloten voor het verkeer. Ook werden er enkele winkels en huizen ontruimd.

'Momenteel is het rampenplan nog niet afgekondigd', aldus provinciegouverneur Andr? Denys. 'Er zijn geen gewonden gevallen en de ontsporing gebeurde ver genoeg van huizen. Men onderzoekt momenteel nog hoe het zit met de inhoud van de trein.'

De brandweer en de spoorwegpolitie zijn ter plaatse.

Hinder

De ontsporing zal nog het hele weekend impact hebben op het treinverkeer. Momenteel is er geen treinverkeer tussen Deinze en Gent mogelijk, maar er is wel een vervangende busdienst ingelegd. Dat meldt infrastructuurbeheerder Infrabel.

Uiteindelijk waren acht wagons van de goederentrein betrokken bij de ontsporing.

De ontspoorde trein reed niet op een hoofdspoorlijn. Door de veiligheidsprocedures die gevolgd moeten worden, zal de hinder vermoedelijk nog het hele weekend duren.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


chef garde

All?, da belooft, moet maandagmorgen De Panne - Landen doen ...

trainfreak

citaat:
Geplaatst door chef garde

All?, da belooft, moet maandagmorgen De Panne - Landen doen ...


Het zou nu al opgelost moeten zijn. Het treinverkeer zou moeten doorkunnen, misschien wel met enige hinder.
Ik zat vast in De Panne, vandaar kusttram genomen naar Oostende. Anders kon ik daar meer dan 2u wachten...
Spoorse groeten
Dimitri

prulleman

Tis nog niet opgelost[B)] Tussen Deinze en De Panne is er een navettetrein.. Tussen Deinze en Kortrijk is er een navettetrein. Tussen Deinze en Gent is er busdienst. Je gaat dus beter via Brugge naar Kortrijk want die bussen[:I]

chef garde

Twas vanmorgen opgelost, tot er iemand moest springen, weer beide sporen versperd ...

Paulogic

Gef Charde... [:)]

Serieus ?? in wat voor wereld leven wij, t'is toch
echt raar wat er allemaal gebeurt in zo korte periodes vind ik.
Maar ik zal wel zot zijn zeker ?
mvg,
Paul(ogic)