Roest/Wheatering

Gestart door Eres, 09 april 2010, 18:48:12 PM

Eres

In mijn modelbouw periode gebruikte ik ook altijd de wheatewrings technieken Olieverf verdunnen met white Spirit 10/90% is dan de verhouding Deze met een kwastje aanbrengen en laten vloeien op de plaatsen die wilt behandelen Nooit afvegen altijd deppen met een tissue of stukje keukenrol/wc papier

Net zolang doorgaan tot je het bewuste resultaat heb  Ik gebruikte altijd donker bruin Je model 24 uur laten drogen En ja een waarschuwing het goedje stinkt behoorlijk

Drybrushen is een heel andere techniek Een speciale kwast gebruiken Wat ik doe is een paar druppels op een dekseltje De kwast net even dopen en dan op een stukje stof of tissue weer droog maken Net zolang je denkt nu zit er niets meer op Maar let maar op ga langzaam heen en weer niet te hard rukken en je ziet er komt een filter laag overheen Je kan dit keer op keer herhalen net zolang je het resultaat hebt wat je wilt

Roest is er in vele maten en verschillen Ik heb oa de wheaterinc master doosjes van Tamiya Een soort makeup doosje van je vrouw met een klein borsteltje In zo'n doosje zitten drie kleuren Je kan dan zelf bepalen wat je wilt en waar

Zelf gebruik is Roest pigment een Spaans merk genaamd MIG Je kan dit vindne op hun website gewoon met MIG Ze hebben een hele grote collectie Je kan het er droog op brengen via een kwastje moet dan wel ronzig zijn voor een goede kwealiteit maar je kan ook ene beetje verdunnen met White Spirit

Als je het er droog opzet mag je het nooit meer aanraken met je vingers dat is een nadeel Je vingers duwen een vingerafdruk er door en dat komt nooit meer goed

Maar Mig Products heeft een hele grote collectie en is verkrijgbaar in ieder grote modelbouw zaak Zeer zeker als ik zover ben ga ik hetzelfde bij de treinen doen zoals ik bij d emodelbouw destijds

Bij vragen niet schromen maar stuur een mailtje

Wim

Gerolf

't Is aan deze uiteenzettig wel duidelijk dat MIG je voorkeur heeft. Ik hoop dat dit geen bedekte reclame is...
Wat beelden op dit forum van je verwezenlijkingen zullen je betoog zeker helpen. Laat eens zien [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Eres

Gerolf

Dat zou ik heel graag willen doen Maar helaas moet ik nog steeds een keer een camera aanschaffen De huidige heeft de boel in de steek gelaten

Ik heb gewoon MIG Pigments leren kennen via andere model liefhebbers en goede resultaten daarmee gehaald Maar er zijn ook andere De Tamiya wheatering Stick werkt ook perfect Maar heel goed oppassen JE duwt heel snel er te hard tegenaan en krijge je een dikke streep o.i.d.

Ik alleen nog maar AFV welke ik destijds zo gedaan heb Ben nog steeds bezig met een Corvette uit de WWOII Echter de romp heb ik al aangepast NA zo'n tochtje in de winter op de North Atlantic zie je er niet zo fris meer uit

Maar ik beloof je zodra er foto's zijn zal ik je deze toesturen

Bedankt voor je reactie

Wim



citaat:
Geplaatst door Gerolf

't Is aan deze uiteenzettig wel duidelijk dat MIG je voorkeur heeft. Ik hoop dat dit geen bedekte reclame is...
Wat beelden op dit forum van je verwezenlijkingen zullen je betoog zeker helpen. Laat eens zien [:p]


Dirky

punten en komma's? toetsen op je klavier kapot? Je tekst is op die manier alles behalve aangenaam leesbaar...

[}:)]