Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

PROBLEEM DIGITAAL

Gestart door tony, 24 juli 2005, 21:46:30 PM

tony

Hoi
Ben ik het ongeluk schuldig of ligt het aan gebrek aan kennis. Toen ik gisteren mijn N-baan afsloot reden mijn beide treinen perfect digitaal met de TC. Deze avond duw ik op GO en 1 trein blijft stil staan. Ik trek wel telkens de stekker uit. De trein die niet meer rijdt kan ik zelfs niet meer uitlezen. Is mijn dcc decoder stuk of wat doe ik verkeerd?
Vriendelijke groeten Tony

n/a

Hi Tony,

Als wij je verder willen of kunnen helpen dan hebben we echt meer gegevens nodig.

Wat is het merk/type decoder?
Wat zie je als je de decoder uitleest?
Hoe lees je de decoder uit?

Wim

tony


Hallo
Alvast bedankt dat jullie me willen helpen. Sorry voor de late reactie maar ben beroepsmatig telkens een maand van huis weg. Het probleem doet zich voor met lenz gold decoders in N-spoor locs. Ik heb deze middag vernomen dat dit aan de rijspanning zou kunnen liggen. Toen ik thuis kwam heb ik dit geontroleerd en deze bleek op mijn TC goed te zijn (stond op N). Telkens als ik de decoder in een loc stak knipperden de lichten en kon ik geen register lezen of zelfs niet laten rijden op adres 3. Men is het aan het uitzoeken voor me in de winkel (MTE). Ook met de locmaus was er geen leven in te krijgen. Alvast bedankt voor de reactie.

tony

Hoi Wim
Probeer de decoder uit te lezen met Twin Center maar lukt me niet. Enkel de lichten van de loc knipper en verder gebeurd er niks. Het zijn Lenz gold decoders in een Fleischmann loc en ook in een mini trix loc. Beide in N schaal. De trix loc toonde een beetje teken van goede wil maar was van korte duur. Groeten Tony Van Rompaey

ERVIN

HOI TONY,die stekker moet er elke avond uit hoor,doe ik trouwens ook.De fabrieksinstelling van het TC is auto+snelheid,dwz dat het TC alle data opslaat.Je hebt 2 verschillende decoders,welke loc-decoder doet het niet meer?Om je decoder uit te lezen,druk op lok en dan op menu,dan verschijnt virtueel adres en decoder adres.Om je decoder volledig uit te lezen moet je het TC in de prog.mode zetten,dan naar dcc gaan en verder naar cv.prog.In het linkerdeel van dit menu kan je nu een nr.invoeren(zie handleiding decoder)en dan enter.Nu leest het TC de waarde uit van die bepaalde loc.SUCCES ERVIN.ps. LAAT ME IETS WETEN OF HET GELUKT IS???